Ga naar inhoud

Problemen met assembleren


Aanbevolen berichten

Beste mensen bij computertotaal, Ik heb een drastisch probleem. Ik ben bezig geweest met het samenstellen van een nieuwe pc voor mijzelf. Een nieuw moederbord en een nieuwe processor, mag al snel een nieuwe pc genoemd worden in mijn ogen. Het moederbord is een ECS K7S5a lan, en de processor is een Athlon Tb 1333. Na dat ik alles netjes heb aangesloten ( ik weet zeker dat het goed zit )zette ik de pc aan, de monitor krijgt geen signaal, dus geen beeld en de pc geeft ongeveer een 10 tal waarschuwings piepjes achter elkaar. De hardeschijf gaat wel draaien en het klinkt zelfs alsof er iets opgestart wordt, maar ik kan niet zien wat omdat ik geen beeld heb. Nu heb ik het idee dat er iets goed mis is met of het moederbord of de processor. Deze laatste heb ik trouwens van iemand over gekocht op Tweakers.net, het moederbord is nieuw gekocht bij Europc. De grafische kaart is perfect, het geheugen is perfect en alle jumpers staan goed, ik zou niet weten wat er fout zou kunnen zijn. Hebben jullie misschien een idee van wat het probleem zou kunnen zijn. Als ik alleen al wist wat er kapot of fout is, ben ik al een heel eind. Als jullie mij verder zouden kunnen helpen zou ik dat erg opprijs stellen, zoniet is dat ook geen probleem. Alvast hartelijk bedankt Bas Verbruggen
Link naar reactie
Ik dacht dat je moederbord een AMI bios heeft. Hier kun je misschien te weten komen wat er aan mankeert: http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/amsignal.htm Als het tien beepjes zijn, dan is er iets mis met het moederbord. Geen echte zekerheid, in feite zou je de CPU ergens moeten testen. Bij verdere testen, minimaal confiureren, dus eerst zonder HD en FDD. Dit om eventuele interacties te voorkomen De boel pas aansluiten als je de andere probleem hebt opgelost.
Link naar reactie
[quote:6c11fc37f1] Op 2002-01-20 16:24, schreef Dead Prez: Heb je toetsenbord/muis aangesloten en de videokaart er goed in zitten? [/quote:6c11fc37f1] Hoi daar. Heb dit probleem ook eens gehad en toen bleek dat de pci slot defect was .Videokaart in een ander slot gedaan en het werkte. Als je twijfelt aan de processor, zou je dan niet gewoon ff een andere proberen???
Link naar reactie
Beste Bas, Niets is zo frustrerend als je nieuwe zelf samengestelde aanwinst na de spanning van het voor de eerste keer aanzetten niets blijkt te doen. Hierbij een paar aanbevelingen die misschien helpen: Overtuig je ervan dat de processor absoluut goed is b.v. bij een vriend of anders in een goede computerzaak. Controleer of het geleverde vermogen vanje voeding voldoende is. Dit moet minimaal 250watt zijn, maar 300 is beter. Het lijkt alsof de componenten die op 12V werken wel functioneren, maar de CPU niet want die werkt op +/- 1.75V.
Link naar reactie
keb hetzelfde probleem gehad, ook met de ecs k7s5a. Ik dacht ook dat ik het bord goed had gemonteerd maar dat bleek niet het geval. Het bord moet je vastzetten op de 6 plekken aan de rand van het bord. De gaatjes die in het midden van het bord zitten moet je laten voor wat ze zijn. Ik had bij deze vier gaatjes studs onder geplaatst (soort afstandhoudertjes) met als gevolg dat het moederbord niet werkte (zelfde problemen als jij) Het bord maakte contact met de systeemkast. Hierdoor ontstaat kortsluiting en werkt het bord niet. Na het weghalen van de studs werkte het ineens weer prima. Hopelijk is dit een goede oplossing. Suc6 ermee!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...