Ga naar inhoud

Computer in slaap gevallen?


Aanbevolen berichten

Een oudere computer ABIT LX6, Celeron 300 is blijkbaar ineens in slaap gevallen en start niet meer op. Het beeldscherm blijft zwart en wordt niet meer aangestuurd. geen biepjes, helemaal niets. De computer gestript (alleen geheugen, oude VGA-ISA kaart en diskdrive)en hij blijft maar in slaap. Batterij eruit gehaald, CMOS geschoond met jumper. Geen resultaat. Moederbord krijgt wel voeding en de Fan van de processor draait wel. Wat Nu??
Link naar reactie
De voeding doet het nog wel, anders gaan je fans niet draaien.Dan blijven het geheugen, je processor en je mobo over. Meestal krijg je bij kapot geheugen een aantal piepjes, of hij start wel op, en geeft geheugenfouten, ik denk dus niet dat dat het probleem is. Dus ik zou zoals Eddy van Wuyckhuyse zegt eerst even je processor testen. Al is het meestal zo dat in dat geval je mobo stuk is, maar dan weet je het in ieder geval zeker. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-19 20:11 ]
Link naar reactie
[quote:806a2972df] [knip] Toch vreemd dat zo'n processor het ineens begeeft. Er is niet mee overklokt of iets dergelijks. [/quote:806a2972df] Tja, ook electronica en dus ook chips veslijten en verouderen. Bij chips uit zich dat zeer vaak door er van het ene op het andere moment volledig mee op te houden, jou het idee gevend: hoe kan dat nou... Hopenlijk molt een fout moederbord je goede processor van het andere goede mobo niet, maar je moet wel eens wat. [ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe op 2002-01-19 22:39 ]
Link naar reactie
De PC wordt bijna dagelijks gebruikt voor de administratie van een school. Kan het zijn dat hij toch in de slaapstand is gegooid of hetzij door Windows of door het Bios en geen impuls meer krijgt om wakker te worden. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt met een compaq die dan ineens op zwart gaat en bijna niet meer tot leven is te krijgen. Van ellende haal je dan de videokaart er even uit start de machine op (piep-piep) uitzetten, videokaart er weer in en hij doet het dan weer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...