Ga naar inhoud

Jetway 663AS Ultra rev. 3.2 + Athlon 2000 = Vreemde website


Aanbevolen berichten

Ik heb een Jetway 663AS Ultra rev. 3.2 . Ondersteunt die de AMD Athlon XP 2000+? Ik heb het vermoeden van wel, dus heb ik nog een aantal vragen : 1. Wat is FSB ? Is het de clock speed zonder het product van de multiplier ? 2. Ik heb gezien dat de Jetway 663AS Ultra rev. 3.2 een FSB ondersteunt van 133. Kijk zelf maar op http://www.jetway.com.tw/evisn/index.html "Supports Socket-A for AMD Athlon /Duron TM uni-proccessor at 266MHz Front Side Bus with double data rate" Maar op de main pagina hebben ze het weer over 133 Mhz with DDR ! Dat bedoelen ze waarschijnlijk ook, maar bij o.a. andere pagina's van jetway hebben ze het over een KT133A chipset. Kan dit moederbord het dan wel werkelijk aan ? 3. Wat is dan het verschil met de KT266A chipset ? Hij ondersteunt volgens de website namelijk exact hetzelfde ! 4. Wat voor voeding moet ik kopen ? Is 300 Watt voldoende ? En welke combined power ? 5. Wat is DDR nou is het alleen voor geheugen, of dus blijkbaar ook voor de moederborden zelf? Zijn er verschillende soorten DDR geheugen ? Ik heb 256 MB pc133 gekocht. Zal dit ook zonder problemen werken in dit moederbord ? 6. Hebben jullie nog een advies over de koeler ? 7. Hebben jullie nog tips/waarschuwingen waar ik aan moet denken ???? Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen ! [ Dit Bericht is bewerkt door: maijers op 2002-01-17 22:46 ]
Link naar reactie
De FSB is de verbinding tussen de Northbridge, processor en geheugen. Bij Athlon systemen is die 133 MHz DDR, effectief 266 MHz dus. Het verschil tussen de KT133A en KT266A is onder andere het geheugen, de KT133A is een SDRAM chipset, de KT266A heeft support voor DDR geheugen. Dat PC133 geheugen wat je nu hebt, past dus niet in een KT266A board Verder zou ik zelf liever voor een 400W voeding gaan als het even kan, zeker als je er ook nog andere stroomvrtetende hardware bij hebt. Goede koelers, maar ook redelijk duur, zijn die van Alpha, vooral de 8045 levert erg goede koelprestaties, ook met een low-noise fan. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-18 22:25 ]
Link naar reactie
Enorm bedankt ! We zijn een stuk wijzer geworden ! Interressant wat je daar zegt. Wat is exact de Northbridge ? Ik heb ook eens gehoord van een Southbridge... Ik weet heus wel iets van computers, maar ik ben bezig met een upgrade. Ik heb/had dus een oud systeem waar al die dingen niet in voorkwamen. Dat DDR beter/sneller is wist ik al, maar jij hebt het een en ander écht verduidelijkt ! Dat de KT133A SD-RAM is is prima, want we hebben toch al 256MB sdram aangeschaft. Nog een vraag : Wat voor voeding moet er in ? Op de recommended site van AMD hebben ze het de ene keer over 300 Watt, en dan weer over 475 Watt ! En talloze waardes daarbinnen. Maakt dat Watt aantal soms weinig uit ? P.S. Die koeler was een goede tip ! Die kopen we !
Link naar reactie
Aantal watt's is niet echt belangrijk, eerder een idicatie. Het gaat voornamelijk om de 5V lijn van de voeding, die moet genoeg stroom kunnen leveren. Als je een 300W voeding van goede kwaliteit hebt, dan werkt alles wel, terwijl je ook een voeding van slechte kwaliteit hebben kan, en dan werkt het niet. De lijst die AMD opgesteld heeft bestaat alleen uit voedingen die door hun gekeurd zijn, er zijn ook zat voedingen die niet op de lijst staan, en ook prima werken. De chipset op een mobo bestaat meestal uit de northbridge en southbridge. In de northbridge zitten de dingen als geheugencontroller, AGP interface en de databus naar de processor verwerkt, terwijl in de southbridge de PCI controller en IDE controller etc zitten. [img:78a112c7fd]http://www.via.com.tw/en/images/Products/apollo/blockt133A.jpg[/img:78a112c7fd] De bovenste blauwe chip is hierin de northbridge (KT133A in dit geval) en de onderste is de southbridge (VIA 686B in dit geval) _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-18 22:56 ]
Link naar reactie
Bedankt ! Dan nog een laatste vraagje : Ik heb op oa deze forums veel gelezen over doorgebrande processors enz. Heb je nog belangrijke tips voor het inbouwen ? Moet ik nog op iets belangrijks letten voor ik iets koop ? Ik heb ervaring met het zelf bouwen/installeren van computers, maar is die Athlon echt zo snel beschadigt ? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ik heb zelf 1 doorgebrande athlon gehad, maar dat was mijn eigen schuld. Ik had een temperatuursensor onder de heatsink gemaakt, maar die was net iets te hoog, waardoor hij de core niet raakte, en dus niet koelde. Bij sommige mensen is de core ook wel beschadigd geraakt door het plaatsen van de heatsink, maar daar heb ik zelf geen last van gehad. Je moet de heatsink er zo vlak mogelijk op zetten voor je de clip aandrukt. Verder hebben de AthlonXP's tegenwoordig een organische verpakking, waardoor deze minder snel beschadigen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...