Ga naar inhoud

Raid langzamer dan IDE


Aanbevolen berichten

Heb een ASUS Hotrod 100 Raid controler onder XP Als ik nu de 2 schijven los van elkaar op een IDE controler hang dan is mijn data door voer 30 om 34 MB per seconden Sluit ik nu die 2 schijven op de Raid controler aan dan ziet XP ze als 1 schijf van 80 2 van 40 dus maar mijn door voersnelheid is langzamer geworden nl 18 om 22 MB per seconde Weet iemand wat ik verkeerd doe dacht nl dat Raid sneller zou moeten zijn Vriendelijke Groeten Harm [ Dit Bericht is bewerkt door: Falko op 2002-01-17 01:51 ]
Link naar reactie
[quote:bfa009f8e0] Op 2002-01-17 12:12, schreef WillyF: Hoe test je dat eigenlijk? Ik meen me te herinneren dat het ook van de bestandsgroottes afhing? (maar ben geen xpert op raid gebied) [/quote:bfa009f8e0] heb bij mijn video bewerkings kaart een programmatje gekregen om de snelheid van de schijven te testen deze is te douwnloaden bij http://www.nonlineair.nl/downloads.htm daar staat de EZDV test deze is voor de gelijknamende videobewerking kaart
Link naar reactie
En zoals iemand hierboven al zegt, RAID 0 performance hangt ook af van de bestandsgrootte en ingestelde stripesize. Als je stripesize 512kb is, terwijl je met files van 200 kb bezig bent, worden deze maar naar 1 schijf weg geschreven. Grotere bestanden worden in stukken van 512kb gehakt (stripes) en vervolgens gelijktijdig weggeschreven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...