Ga naar inhoud

Whirlpool programma hapert


Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik een was wil draaien met mijn Whirlpool AMW 578 (9 jaar oud) dan hapert hij vaak in het programma; hij stopt gewoon ergens. Als ik hem uit en weer aan doe gaat hij meestal gelijk verder, maar verderop in het programma stopt hij weer. Soms moet ik het deurtje open en dicht doen. Als het veel tijdens 1 wasbeurt gebeurt dan is het water soms niet weggepompt en dan zet ik het einde van een ander wasprogramma aan waardoor het wel lukt. Soms loopt het programma overigens wel gewoon in 1 keer goed. Is dit makkelijk op te lossen? Dank Alvast!
Link naar reactie
Vermoedelijk werkt de afvoerpomp niet goed, controleer de as op speling, als u de schoep van de pomp op en neer kunt bewegen moet de pomp vervangen worden. Bij de moderne magneetpompen slaat de pomp vast als er teveel speling op de as zit, de ene keer doet hij het wel en zo opeens weer niet.
Link naar reactie
Ja, gisteravond hebben we de achterkant open gemaakt en er zat een oud stuk plastic (van een pasje) in de pomp (of de zwarte buis naar de pomp) en die hebben we eruit gehaald. We hebben er gelijk een was in gedaan en helaas stopte hij toch weer halverwege. Wat is precies de schoep van de pomp? Verder, het wieltje waarmee we het wasprogramma kunnen instellen is ook erg stroef geworden. Kan het daar iets mee te maken hebben? Is de timer het elektronische gedeelte? Is de wasmachine dan kapot als de timer kapot is?
Link naar reactie
Als u in het pomphuis kijkt kunt u een schoepje zien met twee of drie vleugeltjes. Wat Ernst ook al aangaf zou de timer defect kunnen zijn, stroef draaien betekent niet automatisch dat de timer defect is. Met de timer wordt een programma ingesteld dat volgens de instellingen in de timer afgewerkt wordt, die instellingen van dat programma wordt door de timer geregeld. Een ander programma betekent andere instellingen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...