Ga naar inhoud

chrome os op usb stick ?


jaap-1080

Aanbevolen berichten

Op de eerste plaats bedankt dat je met ons mee gaat. Er zijn hier helaas teveel personen die het gelijk af laten weten als een antwoord ze niet bevalt of als het te "moeilijk" wordt.. Juist voor mensen zoals jij doen we hier ons best. Maar tot zover de complimenten. Het heeft wat tijd gekost maar de (mogelijke) oplossing is gevonden! Soms liggen antwoorden vlak voor je neus, alleen zie je het niet! ('Je' is hier uiteraard NIET persoonlijk!!!) Als je Win32 start en je zit in het scherm waar je het archief moet aanwijzen zie je rechts onderin het venster "Disk Images (@.img @.IMG)". Als je daar op klikt zie je "*.*" verschijnen. Klik daar op en je kan ineens de BIN-file kiezen. Je mag er inderdaad een behoorlijke USB-stick voor nemen maar je kan eerst de externe drive proberen.
Link naar reactie
@Kasander1 Daar ben ik weer. Uitputtend geprobeerd met 7zip en win32. Het .bin bestand kan hij weliswaar lezen, maar het levert geen "installable" image op. Daarna heb ik geprobeerd de gebruikersomgeving van cloudready (neverware), ook op chromium os gebaseerd. Dat levert wel een bootable usb stick op. Ogenschijnlljk wordt dit image wel geïnstalleerd doch als ik daarna boot blijft windows 10 opkomen. Dus de chromium omgeving is niet geinstalleerd. SD kaart of externe schijf lukken ook niet. De Ockel mini PC draait wel op windows10 heeft 2 GB Intern en een SSD van 32GB, dus chromium zou wel moeten kunnen draaien. Dus nu weet ik het even niet meer.
Link naar reactie
Er is hier te weinig tijd deze week om zaken uitgebreid te testen dus een kant-en-klare oplossing laat op zich wachten. Maar waarom eigenlijk een OS als Chromium? Dan ben je grotendeels afhankelijk van internet. Waarom niet een simpele OS als Linux Mint mate? Draait op vrijwel iedere computer, is laagdrempelig en heeft zo'n beetje alles aan boord. Trouwens, complimenten voor je koppigheid. De meesten zouden het al hebben opgegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...