Ga naar inhoud

Miele W909 kortsluiting?


Aanbevolen berichten

Op de Miele W909 wasmachine brandde regelmatig het rode lampje met het kraantje. Na een hoop gegoogle heb ik de waterinlaat vervangen (onderdeelnr 1678013), maar na inschakelen van de machine een grote knal. Vervolgens werd wel water gepakt. Heb de machine leeg gepompt en weer geprobeerd water te nemen. Nu sloeg de stop door. Het lijkt op een kortsluiting. Maar waar kan die zich bevinden en hoe kan ik dit oplossen? Ik heb geen service manual, dus ik weet ook niet hoe ik ij de andere componenten kan komen. Wie helpt mij?
Link naar reactie
Ik had eerst de oude waterinlaat proberen schoon te maken met antikalk spul. Na terug plaatsen kreeg ik al vonken en een brandlucht. Daarom dacht ik dat de waterinlaat defect was. Maar met een nieuwe gebeurt eigenlijk het zelfde. Kan het ding wat de waterinlaat aanstuurt te veel stroom afgeven? Een ander ding schiet mij te binnen. De waterinlaat is een 3-weg en heeft de 3 componeneten geschekeld met een plaat, waarop dan de aansluitstekker komt. Deze kan er trouwens maar op 1 manier op. Op de nieuwe inlaat zat deze plaat niet, dus ik hem van de oude afgehaald en op de nieuwe gezet. Zou daar het probleem in kunnen zitten. Op de plaat zit geen elektronica of zo, maar domweg strips om de aansluitingen naar de stekker te geleiden.
Link naar reactie
Ik heb de BV 2862/29 onstoringscondensator doorgemeten en deze geeft een weerstand van tussen de 750 en 1000 Ohm op mijn analoge multimeter. Het is moeilijk af te lezen vandaar het grote verschil. Ik heb ook de module EL110L bekeken en zie daar niets vreemd aan. Altans geen zwarte plekken die op kortsluiting duiden. Iemand nog een idee?
Link naar reactie
Het probleem is verholpen. Uiteindelijk had Wit_goed het bij het rechte einde. Ook al kan het niet anders worden aangesloten, maar blijkbaar was het stekerblok op de inlaatventielen niet goed geplaatst en veroorzaakte de kortsluiting. Heb het ding eraf gehaald en er weer opgezet en alles met de Ohm-meter doorgemeten. Vervolgens heb ik de multimeter ook op de stekker aangesloten en zag keurig de 220V over de verschillende inlaatventielen in de verschillende programma\'s. Alles weer aangesloten en het werkt weer als een zonnetje. Bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...