Ga naar inhoud

Zanussi Rubino 2


Kees-17

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 problemen: 1 - Mijn wasmachine maakt een hard kraken geluid als het water wordt afgepompt. Het filter is schoon. 2 - Ik heb de indruk dat het was programma erg lang duurt, het kan soms uitlopen tot 3 a 3,5 uur voordat het programma klaar is. De was is schoon en komt droog uit de machine. Weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen. met vriendelijke groet, Kees
Link naar reactie
Hallo, Het krakende geluid bij het pompen komt niet uit het filter maar wellicht zit er iets tussen het schoepje van de pomp of heeft het schoepje speling op de as van de pomp. Dat een programma zó lang duurt heeft meestal met een verwarmingsprobleem te maken. De machine wacht tot de ingestelde temperatuur wordt bereikt. Lukt dit na lange tijd niet dan gaat de machine toch verder. Een beetje wasmiddel geeft ook een (uiterlijk) schoon resultaat bij koud wassen, vandaar dat de was toch schoon is. Controleer het element of de thermostaat van de machine om zeker te zijn. Zet anders de machine leeg op een kookwas en voel na een uur of het raampje warm (pas op HEET) is. MvG René de Meijer Gigaparts.nl
Link naar reactie
hallo Rene Bedankt voor de reactie. Ik heb de pompt uit de machine gehaald en niets gevonden tussen de schoepen. De pompt onbelast, op de werkbank laten draaien. De pomp lijkt normaal te draaien en er is geen krakend geluid geconstateerd. De pomp weer in de machine gemonteerd en gevult met water. Het pompprogramma gestart. het water wordt afgepompt zonder kraak geluiden totdat de machine bijna leeg is en er nog een klein beetje water in de pomp blijft staan. Nu begint de pomp te kraken. Mogelijk komt dit dus door - wat je al eerder heeft vermeld - speling op de as van de pomp. Conculsie: pomp vervangen. Waarom het programma zo lang duurd heb ik nog niet onderzocht - defect verwarmings element of thermostaat? - dit ga ik binnenkort nog doen. met vriendelijke groet, Kees
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, ik heb denk ik hetzelfde probleem met een Rubino 2. Gewoon programma op 40gr duurt min. 2.5 uur, en bij wassen op 90gr voel je geen warmte aan het glas van de deur. Was wordt wel schoon maar niet perfect. Verwarmingselement gecontr. weerstand is 27 ohm Thermocontact daalt ook de weerstand bij verhitten. Verwarmingselement nog schoongemaakt, maar zonder resultaat. Heeft iemand nog een idee want hier houdt mijn kennis op. Jacco
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...