Ga naar inhoud

computer is traag(?


Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

Kijk eens wat er allemaal mee opstart vanwege van alles hetgeen je geplaatst hebt op de computer b.v. (Run: msconfig). Ook is het mogelijk dat er een proces op de achtergrond draait dat veel processor tijd gebruikt al dan niet in goede orde, dat zou je eventueel kunnen beeindigen of eerst nader bekijken waarom dat zo draait.
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Oplossing
Windows apps zo veel mogelijk verwijderen, energie beheer zo optimaal mogelijk instellen (dus niet gebalanceerd) programma's die je niet gebruikt un-installen, hdd defragmenteren, in geval van een SSD deze trimmen. Maar je kan ook kijken naar onderdelen te upgraden van de computer. bijvoorbeeld een SSD inbouwen ipv een HDD dat is de beste snelheidswinst, verder zou je bijvoorbeeld het RAM kunnen upgraden. Windows heeft zelf al minimaal 4 Gb nodig en dan draait er nog geen enkel programma. de meest gangbare hoeveelheid RAM is tegenwoordig toch zo'n 8Gb. Verder alle achtergrond apps uitschakelen in windows 10, standaard draaien zo ongeveer alle programma's op de achtergrond. en ik zou eens kritisch kijken naar de privacy instellingen in Windows 10, er wordt standaard veel informatie gedeeld naar Microsoft. Haalt dit allemaal niets uit dan zou je kunnen overwegen om terug te keren naar de fabrieksinstellingen vanuit Windows 10. Zorg er dan in ieder geval voor dat je jouw eigen data vooraf veilig hebt staan (documenten, foto's etc) Vind mij ook op YouTube: CSW Wouter
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 19-11-2019 om 09:58, siebenhaar.hwo zei:

Mijn computer is traag, hoe kan ik het opschonen zonder de z.g. cleaners software te gebruiken(?). 8 / 120

was geschreven 19-11-2019,

helaas nog geen terugkoppeling gehad of de vraag inmiddels is opgelost en wat de oplossing is.

ik zou graag nog even willen vernemen of je naar aanleiding van de antwoorden, tot een oplossing bent gekomen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...