Ga naar inhoud

Whirpool AWM 276 niet warm


Mark-14

Aanbevolen berichten

Hallo, Onze wasmachine Whirpool AWM 276 heeft een keer of twee onze stoppen laten doorslaan. Na niets veranderd te hebben kon ik zonder problemen de aardlekschakelaar weer inschakelen. Hierna heb ik zonder problemen, dacht ik, de was kunnen draaien maar na een tijdje heb ik gemerkt dat de was koud uit de trommel komt. Vermoedelijk is dus het verwarmingselement stuk. Ik overweeg nu om of een tweede hands wasmachine aan te schaffen (mede omdat hij maar 1000 toeren draait) of om zelf een kleine reparatie uit te voeren. Mijn vraag is: - wat kost ongeveer een evt reparatie door een monteur voor vervangen verwarmingselement (als dat het probleem is) - zelf vervangen: kan ik zonder problemen het frontpaneel loskrijgen om element te vervangen? Ik dacht als in 90% van de gevallen hier het probleem ligt evt de proef op de som te nemen. - raad u i.h.a. het kopen van een tweedehands wasmachine (bv miele met 1400 toeren a circa €200,- ) af? Waarschijnlijk zal het een kwestie van geluk zijn... Alvast hartelijk dank. Mark
Link naar reactie
Hallo, Grote kans dat het element kapot is. Deze is gemakkelijk te vervangen. Voorpaneel los door onder plintje weg halen, 2 schroeven los draaien, 2 schroeven van deurslot losmaken en veer ring rond manchet loshalen. paneel recht naar beneden schuiven en dan kom tie los. Het element voor uw machines kost 22,50 en is dit element: [url]http://www.gigaparts.nl/whirlpool-bauknecht-verwarmingselement-p-802.html[/url] Als iemand een Miele wasmachine te koop aanbied van 1400 toeren voor €200,- dan denk ik WAAROM (of heel oud, of niet goed...overcompleet misschien...) Met vriendelijke groet, René de Meijer Gigaparts.nl
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor de heldere uitleg. Ik heb het element inmiddels vervangen en draai nu een was op 95 graden en de de deur is gloeiendheet!:) Ben blij datg ik hiermee pakweg 500,- a 1000,- euro heb kunnen besparen hoewel ik eigenlijk wel een wasmachine met een hoger toerental zou willen hebben. Maar ik gooi liever spullen niet weg als ze makkelijk gerepareerd kunnen worden. Groet, Mark
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...