Ga naar inhoud

Netwerk snelheid


Aanbevolen berichten

[QUOTE=stroke33;655271]er zijn in Nederland heel weinig Gigabit router modems,[/QUOTE]\n\nHet switch gedeelte van de modem/routers is al enige jaren(!) toch echt gigabit uitgevoerd. Dat je aan de wan kant geen gigabit hebt maakt niet veel uit met de meeste internetaansluitingen.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;655271]Als je een Gigabit netwerk hebt en een 100 Megabit router modem (er zijn in Nederland heel weinig Gigabit router modems,) dan is de upload naar de nas via datzelfde router modem maximaal de helft. Ik raad je aan een Gigabit router aan te schaffen en daar de nas op te zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb als router de Netgear r7000 Nighthawk. Dit zou een gigabit router moeten zijn.\r\nOok zonder mijn oude router die dient als accespoint tussen de router en de pc, haal ik geen hogere snelheden.\r\nHelaas niet de oplossing.
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;655276]ADSL2+ gaat tot ongeveer 24Mbit/s [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadsnelheid\"]bron[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nKijk en hier begon ik 2 jaar geleden dus te twijfelen en nu dus weer, om het simpele feit dat de getallen twee jaar geleden ook op deze Wikipedia site gewoon in Mega Byte\'s geschreven waren en niet in Mega bit of Kilo bit zoals nu.\r\n\r\nJe kunt trouwens op de site van speedtest.net onder instellingen je meetwaarde aanpassen, standaard staat deze op \"megabits\" je kunt daar door erop te gaan staan \"megabytes\" van maken zie de plaatjes ik heb met gele markering aan ge gegeven in plaatje 2 waar.\r\n\r\nAls ik dit op \"megabytes\" zet bij mijn vriend dan krijg ik dus de snelheid in Mega Byte zoals opgegeven in zijn ADSL abonnement \"8 - 12 MB\" en bij mij zet ik hem op \"megabit\" en kan deze meetwaardes ook omkeren natuurlijk wat dan op de snelheden komt welke ik reeds eerder vermelde 8 X 8 of 12 MB = 64 of 96 Mega bit.\r\nErgo mijn glasvezel verbinding is alleen sneller omdat mijn \"UPLOAD\" sneller is en de communicatie met de provider daardoor sneller verloopt.\r\n\r\nHet ADSL abonnement van mijn vriend is precies wat mijn ADSL abonnement was, ik heb het namelijk jaren geleden zelf in orde gemaakt voor hem, ADSL van KPN tot 20 MB incl tv en telefoon en zo stond het toen ook op de site vermeld nu staan de getallen netjes sinds 2 jaar in Mega bit vermeld, je kunt het exact terug rekenen.
Link naar reactie
Het gaat er om dat bij netwerk apparatuur, router/modem van providers etc, bewust gegoocheld word met getallen en achtervoegsels, om een zo hoog mogelijke waarde op papier te krijgen, opdat dan de verkoop stijgt of de vergunning voor der aanleg van glasvezel verbindingen eerder worden verkregen.\nOndertussen word elke deskundige semi/deskundige, overstelpt met vragen waar verkopers en providers geen antwoord op kunnen geven, omdat men anders te ver vervalt in leugens.\nWij worden dan geacht, als personen die WILLEN helpen, een antwoord te vinden bij problemen of vragen waar geen ander antwoord op bestaat dan (u word/bent belazerd), dit zeggen wij overigens niet omdat ofwel wij het zelf niet weten, of ons zo diep schamen omdat wij ook (belazerd zijn/geworden zijn).\nGlasvezel/Kabel/ADSL2 in principe zijn de snelheden even langzaam.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...