Ga naar inhoud

Netwerk snelheid


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nEen vraag waar ik zelf niet uitkom.\r\nSituatie.\r\nHeb een draadloos netwerk met op zolder een extra router ingesteld als AP (dhcp uit)\r\nDit zit aangesloten op mijn router (netgear R7000) deze hangt aan het internet dmv Ziggo modem waarvan WiFi en dhcp uit staan.\r\n\r\nNu is mijn download speed rond de 90 MB, draadloos natuurlijk iets lager en afhankelijk van de afstand.\r\nNu heb ik ook een netwerkschijf aan de router hangen. Router modem en NAS staan bij elkaar in de meterkast. Alles aangesloten dmv cat5e kabel. Alleen pc en AP moet redelijke afstand overbruggen, deze staan op zolder. Met de pc haal ik hier 90 MB bedraad download snelheid.\r\nEchter als ik iets naar de NAS of pc beneden copieer dan blijft de snelheid hangen op 10 MB/s . Wat doe ik verkeerd dat deze snelheid zo laag blijft.\r\nNetwerkaansluiting op pc is 1 gb.\r\nDit moet toch sneller kunnen?\r\nNetwerk lijkt me snel genoeg omdat ik op internet wel de 90 MB download snelheid haal.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;655219]Downloaden is wat anders dan Uploaden \n\nIets naar een ander apparaat sturen is toch uploaden. en dat is beduiden langzamer.[/QUOTE]\n\nMaar ik upload toch niet iets naar internet? Maar lokaal naar mijn NAS. Snap niet wat je bedoelt hiermee.\nMijn NAS geeft aan 1000 Mbps full duplex, dat is volgens mij 2 richtingen. Up en down.
Link naar reactie
Ik heb voor de lol even iets naar mijn NAS geduwd. Dat ging met 40 MB/s over een 1 Gb/s lijntje. Als je veel kleine bestanden stuurt is het denkbaar dat je niet sneller gaat dan 10 MB/s omdat dit minder efficient gaat.\n\nWat betreft het downloaden van bestanden: lees je de snelheid af in MB/s of Mb/s? Daar zit namelijk een factor 8 verschil in (bytes of bits), in het voordeel van de laatste. 90 Mb/s is dus eigenlijk hetzelfde als 10 MB/s.\n\nKijk even of je NAS ook wel daadwerkelijk een gigabit aansluiting heeft. Zo niet, dan is 10 MB/s eigenlijk het maximum haalbare. Je kunt dit snel nakijken op je Ziggo modem. Als het een Ubee is brandt het lampje van de LAN-poort groen als je op 1 Gb/s zit. Anders is het blauw en zit je dus op 100 Mb/s, wat met overhead en alles ongeveer gelijk is aan 10 MB/s.
Link naar reactie
Ik wilde al zeggen 90MB/s download is wel heel erg snel voor Ziggo..\nIk zit hier op 162 Mb/s down en up met glasvezel van caiway. \nMaar bestanden naar m\'n nas sturen gaat ook niet snel, hoewel die met 2 cat6 kabels is verbonden met m\'n netwerk via een gigabit switch. \nHoe snel, (of langzaam) heb ik nooit nagekeken, want dat gebeurt allemaal lekker op de achtergrond, als ik slaap of tv kijk.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;655223]Dan heeft de Ziggo internet snelheid er toch ook niet mee te maken .???:)[/QUOTE]\r\n\r\nWilde hier mee aangeven wat de snelheid is op pc op zolder over m\'n netwerk.\r\nUbee zijn alle lampjes groen, \r\nNAS is een synology ds 214 play. Deze geeft aan 1000 Mbps.\r\nVerwarrend voor mij, in de pc hangt een realtek pcie gbe family controller 8168-8167
Link naar reactie
Leuk dat iedereen zijn internetsnelheid toont maar Sebasbreedijk heeft een lokaal netwerk waar het probleem zich voordoet. De DS 214 Play staat niet bekend om zijn snelheid. Je kunt kijken of je op de netwerkadapter de jumbo frames hoger kunt zetten maar ik weet niet of de nas dat ondersteunt.\n\nIk haal tussen mijn server en pc vaak meer dan 100MB, afhankelijk naar welke schijf ik kopieer.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;655250]Leuk dat iedereen zijn internetsnelheid toont maar Sebasbreedijk heeft een lokaal netwerk waar het probleem zich voordoet. De DS 214 Play staat niet bekend om zijn snelheid. Je kunt kijken of je op de netwerkadapter de jumbo frames hoger kunt zetten maar ik weet niet of de nas dat ondersteunt.\r\n\r\nIk haal tussen mijn server en pc vaak meer dan 100MB, afhankelijk naar welke schijf ik kopieer.\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nJumbo frames zijn in te stellen, welke moet ik dan kiezen?\r\nMet 2000 op beide ingesteld weinig verschil merkbaar.\r\nDie internetsnelheden die men noemt neem ik ook met een knipoog ;)\r\nDaar ga ik ook maar niet op in, omdat dat los staat van mijn probleem. Ik weet ook niet wat ik met die info moet, leuk dat je 120gb download hebt is daar mee mijn probleem opgelost.\r\n\r\nZie het zo, help mijn auto kan maar 80km/ pu in z\'n vijfde versnelling.\r\nMen roept vervolgens ,die van mij kan 120 , ja en dan:(
Link naar reactie
Het is al eerder aangegeven. Maar je haald de bits en bytes door elkaar.\nZiggo levert max. een180 Mbit verbinding. En dan kan je in theorie maximaal 22,5 MBytes/s downloaden.\nDus die 90 MB/s die jij noemt is onmogelijk. Dus moet dat wel 90 Mbit zijn.\nEn dan zit je rond de 11,25 MBytes/s\nDus dan is het kopieren naar je NAS nagenoeg gelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=Lampje;655255]Het is al eerder aangegeven. Maar je haald de bits en bytes door elkaar.\r\nZiggo levert max. een180 Mbit verbinding. En dan kan je in theorie maximaal 22,5 MBytes/s downloaden.\r\nDus die 90 MB/s die jij noemt is onmogelijk. Dus moet dat wel 90 Mbit zijn.\r\nEn dan zit je rond de 11,25 MBytes/s\r\nDus dan is het kopieren naar je NAS nagenoeg gelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nDit is mij nu geheel duidelijk. Bedankt voor je antwoord.\r\nNog alleen de vraag waarom mijn NAS en pc niet sneller met elkaar kunnen praten.\r\nWant beide hebben een Gbps aansluiting.
Link naar reactie
[QUOTE=sebasbreedijk;655253]Jumbo frames zijn in te stellen, welke moet ik dan kiezen?\r\nMet 2000 op beide ingesteld weinig verschil merkbaar.\r\n([/QUOTE]\r\n\r\nIk realiseer me nu dat je 2 routers ertussen hebt (1 als switch ingesteld(?)). Ik weet niet of deze routers jumboframes ondersteunen, ik werk zelf met een netgear switch welke jumbo frames ondersteunt. \r\n\r\nIk heb nog even gegoogled maar kom bij vergelijkbare vragen max 25MB tegen. Kijk eerst eens welke snelheid je haalt als je slechts 1 router ertussen plaatst. \r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Die router is een tp link die heb ik als accespoint ingesteld door dhcp uit te zetten.\r\nBeneden heb ik een Netgear R7000 staan. Jumboframes ben ik hier nog niet tegen gekomen.\r\nIk ga straks de pc nog eens rechtstreeks aansluiten, goede tip om eens uit te testen,\r\nWordt vervolgd..\r\n\r\nEdit: maakt geen verschil hangt zo rond de 11-12 mb per seconde.
Link naar reactie
Overigens snap ik van de internet snelheden sinds 2 jaar niets meer, als ik bij een goede vriend een speedtest doe op zijn ADSL modem router dan is de snelheid 8 - 12 MB (ja mega Byte) download en een 1 MB download.\n\nEen meting op mijn glasvezel modem router geeft 90/94 Mb (mega bit dus).\n\nIk zit dus met het volgende probleem, qua download snelheid is de ADSL lijn van mijn vriend niet veel trager dan mijn glasvezel. 12 MB X 8 = ook 96 Mb.\n\nWE WORDEN SINDS EEN JAAR OF TWEE GENEPT door de providers, tel en reken maar na.\nSterker nog ik betaal voor het glasvezel pakket dezelfde prijs als dat ik betaalde voor het ADSL abonnement, ook een internet + tv + telefoon abonnement.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...