Ga naar inhoud

Alternate garantie


Aanbevolen berichten

Stuur je een HDD met beschadigde blokken terug naar Alternate (binnen de garantietijd) krijg je een mailtje dat de schijf wordt doorgestuurd naar de importeur en dat de afhandeling dus iets langer gaat duren ( 2 tot 3 weken). Bijzonder vreemd. Ik dacht gewoon een nieuwe opgestuurd te krijgen, wat volgens mij ook de gangbare manier van doen zou moeten zijn. Ben een beetje boos.
Link naar reactie
Volgens mij moet je een leverancier/winkelier eerst in de gelegenheid stellen om het defecte product te repareren. Indien dat niet lukt volgt volgens mij de mogelijkheid van nieuw product of ontbinding koopovereenkomst.\nKijk anders eens op [url]http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie[/url] en de rest van die site. Staat e.e.a. over rechten / plichten t.a.v. garantie.
Link naar reactie
Binnen de garantieperiode gaan dingen vaak terug naar de fabrikant. De winkelier is dan namelijk alleen doorgeefluik om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie. Dat is ook voor de winkelier voordeliger, want fabrieksgarantie betaalt de fabriek en wettelijke garantie moet de winkelier zelf voor opdraaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...