Ga naar inhoud

Acer laptop start vanzelf op


Aanbevolen berichten

De laatste week heb ik een probleem met mijn Acer laptop. Hij start vanzelf op en valt tijdens het opstarten weer weg. Het is al een ouder model dus normaal doet hij het niet eens als hij niet aan de stroom hangt. Nu start hij op als de stekker er niet eens in zit. \r\n\r\nHeel soms lukt het me om hem zelf op te starten. Heb gescand op virussen en echt alles opgeschoond maar geen idee waar het aan ligt?
Link naar reactie
Nee helaas, was dat maar het geval. De laatste keer dat ik de laptop gebruikt heb, heb ik deze gewoon afgesloten. Hij gaat nu echter helemaal uit het niets aan en begint op te starten. Voordat hij volledig is opgestart valt hij weer uit. Enkele minuten/uren laten gaat hij vanzelf weer aan. Zo een stuk of 20 keer per dag.\r\n\r\nDacht echt aan een virus maar volgens mij is dat niet het geval.. De laatste scan kon niks vinden in ieder geval.
Link naar reactie
Leuk|! Een bezeten laptop :rolleyes:, maar alle gekheid op een stokje, een laptop gaat nooit zomaar aan.\nIk ga er dus vanuit dat de laptop niet echt uit was want ik geloof niet in spoken.\n\nHaal daarom na de laptop te hebben uitgezet de batterij en de stekker eruit en laat hem even zo staan, plaats na een uurtje de batterij terug en steek de stekker erin, laat nu de computer uitstaan en wacht tot deze vanzelf aangaat, dit zal niet gebeuren want uit is uit.\n\nAls na een uur of langer de laptop niet is aangegaan start de laptop dan op en scan met [URL=\"https://www.malwarebytes.org/free/\"]MBam[/URL] en een [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]online virusscanner[/URL] naar virussen en mallware.\n\nAls deze programma\'s niets vinden verwijder dan na de laptop te hebben uitgezet de batterij en haal de stekker eruit.\n\nNu zou je eens met een stofzuiger de sleuven uit kunnen zuigen van de laptop aan de onder en de zijkanten voor eventueel stof, voorkomen is beter dan genezen en het kan geen kwaad. \n\nLet vooral als je laptop uitzet op de lampjes die aangeven dat o/a wifi en opladen aangeeft, bij het volledig uitzetten zal alleen het laad lampje branden, wat aangeeft dat de laptop uit staat, als er meer lampjes branden dan is de laptop niet uit en staat in slaap/sluimermodus of standby.\n\nWat ook nog kan is, dat een functie als wake-up on lan in het bios aanstaat zodat wanneer de laptop een signaal krijgt (dit kan ook een wasmachine of vaat wasser veroorzaken ) deze wakker word maar ook dan is de laptop niet uit geweest maar heeft in slaap of sluimerstand gestaan.
Link naar reactie
Zit je via een kabel op je netwerk ? Zo ja, probeer dan eens om telkens de UTP kabel er uit te halen na afsluiten, om er achter te komen of het opstarten via je netwerkadapter getriggerd wordt.\n\nJe omschrijving is mij trouwens niet helemaal duidelijk voor wat betreft het \"[I]Heel soms lukt het me om hem zelf op te starten...[/I].\"
Link naar reactie
Wat je ook nog kunt proberen is om de laptop zowel alleen op de accu een keer aan te zetten en een keer met alleen de stekker erin dus de accu er eerst even uithalen. Als hij het alleen op de accu niet doet maar enkel op de stekker wel dan is de accu defect, werkt hij wel met de accu erin en dan zonder dat de stekker is aangesloten dan is de voeding gammel.\n\nNog iets probeer dit eens, zet de laptop aan zonder de accu dus alleen op de stekker en beweeg dan de ronde plug die in de laptop zit eens voorzichtig heen en weer, het is mij eens overkomen dat de aansluiting in de laptop van de kabel losgebrand was van de printplaat.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. Heb zelf al vanalles geprobeerd, met stekker / zonder stekker / met batterij / zonder batterij. Het lang vasthouden van de powerbutton werkt ook niet. Het probleem is namelijk ook dat hij 9 van de 10 keer niet reageert als ik op de powerbutton duw. Ik kan hem dus zelf niet opstarten. Moet afwachten tot hij uit zichzelf begint. \r\n\r\nHet enige lampje dat brandt is het lampje dat hij aan de stroom zit. Als hij niet aan de stroom zit, brandt er ook niets. En toch gaat hij vanzelf aan. Het lampje van de stroom brandt dus wel. In het begin is het lampje rood en start hij uit zichzelf op maar valt hij weer weg. Na enige tijd wordt het lampje groen en dan start hij uit zichzelf dus ook volledig op. Ik kan dan mijn wachtwoord invoeren en de laptop heel normaal gebruiken. De eerst volgende keer dat hij uit zichzelf helemaal is opgestart zal ik MBAm eens gebruiken. Gebruik nu alleen AVG en Avast.\r\n\r\nIk gebruik ook nooit een kabel, alleen draadloos netwerk.\r\n\r\nVan stof is nauwelijks sprake, heb hem half open geschroefd en nergens echt grote hoeveelheden gevonden. \r\n\r\nHet is me echt een raadsel. Was sowieso van plan een nieuwe laptop te halen maar gewoon zonde als ik deze niet meer fatsoenlijk aan de praat krijg.
Link naar reactie
[QUOTE=LauraPIEN;654931]\r\n\r\nHet enige lampje dat brandt is het lampje dat hij aan de stroom zit. Als hij niet aan de stroom zit, brandt er ook niets. En toch gaat hij vanzelf aan. Het lampje van de stroom brandt dus wel. In het begin is het lampje rood en start hij uit zichzelf op maar valt hij weer weg. Na enige tijd wordt het lampje groen en dan start hij uit zichzelf dus ook volledig op. Ik kan dan mijn wachtwoord invoeren en de laptop heel normaal gebruiken. De eerst volgende keer dat hij uit zichzelf helemaal is opgestart zal ik MBAm eens gebruiken. Gebruik nu alleen AVG en Avast.\r\n\r\n\r\nHet is me echt een raadsel. Was sowieso van plan een nieuwe laptop te halen maar gewoon zonde als ik deze niet meer fatsoenlijk aan de praat krijg.[/QUOTE]\r\n\r\nIk vermoed dat dan toch de voeding binnen in de laptop defect is, geesten en spook computers bestaan niet.\r\nHeb je misschien het geheugen ge upgrade?
Link naar reactie
Je kan misschien ergens het BIOS op default values of zoiets (terug)zetten.\n\nNeem nota wat Desperado zegt. Twee resident scanners is foute boel (MBAM is een on-demand scanner, die kan je incidenteel er naast draaien). Gooi AVG er af. Misschien moet je daarvoor een speciale verwijderingstool downloaden op de site van AVG.\nEdit\nHier zie je de AVG remover, ik weet niet of je 32 of 64-bit hebt\n[url]http://www.avg.com/us-en/utilities[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=LauraPIEN;654962]Dankje AVG is inmiddels verwijderd.\r\n\r\nGeprobeerd om in de bios te komen. Systeem geeft aan dit via F2 te doen maar helaas start er geen bios? Niet via F2,F8 delete o.i.d. \r\nIs er nog een andere manier om hier te komen?[/QUOTE]\r\n\r\nNiet de F2 vasthouden maar er een paar keer op tikken , voordat Windows opstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...