Ga naar inhoud

Microfoon bromt


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb vandaag een nieuwe headset bij de computer gekeregen maar nu zit er een dikke lage brom die heel goed hoorbaar is, in mijn microfoon als ik opneem.\r\nAls ik mijn hand op mijn computerkast leg dan word het minder tot bijna niks meer, dus ik dacht aarde problemen maar ik heb alles geprobeerd en alles is ook geaard maar de brom blijft, alle instellingen staan verder ook goed. \r\nHet zal ongetwijfeld alsnog een aarde probleem zijn maar ik zou echt niet meer weten hoe en waar, iemand anders dit gehad en opgelost?
Link naar reactie
Sommige headset hebben inderdaad wel eens een brom, probeer hem maar in een mp3 player of smartphone, de combinatie headset en PC is vaak een aarde probleem maar ook een mp3 headset die vaak een afstelling op een wat diepere bass hebben \"horen\" de brom van 60 Khz v/d 230 volt leiding beter dan echte PC headsets.
Link naar reactie
oke, ja ik kan hem helaas niet in mijn telefoon doen want het is een usb headset.\r\nmaar op bijv. een review filmpje van dit headsetje bromt hij niet, en als ik mijn hand op mijn kast leg is het idd wel weg, dus aarde is het probleem dat weet ik maar ik weet niet meer waar het aarde probleem zit, want alles zit in een geaarde stekkerdoos die in een geaard stopcontact zit. dus aarde heeft ie toch wel maar de brom blijft toch:(
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;654880]ook een mp3 headset die vaak een afstelling op een wat diepere bass hebben \"horen\" de brom van 60 Khz v/d 230 volt leiding beter dan echte PC headsets.[/QUOTE]\nHier corrigeer ik je even stroke, het gaat om 50 Hz, geen 60 [B]k[/B]Hz. \n50 cycles per seconden dus, direct gelinkt aan de draaisnelheid van de as van de generator in de centrale.\n(60 Hz is in de VS trouwens)\n\nDie brom is niet de bedoeling natuurlijk. Weet je zeker dat er een goede aarding is op het stopcontact ? Eigenlijk hoor je dit probleem ook niet te hebben [I]zonder[/I] geaard stopcontact, maar het is zekere beter.\n\nWat je eens als testje kan proberen is de headset af doen, en luisteren naar de brom als je niet in de buurt bent met je handen, en vervolgens dichterbij dat ding gaan voelen of benaderen, en kijken of dan de brom op een punt verandert. Zo ja, dan kan het zijn dat er intern een draadje in de set los zit.\nDaar heb je natuurlijk wel een set externe boxjes of een tweede headset op je geluidsadapter voor nodig om te kunnen meeluisteren, of je moet het geluid heel hard zetten om uit de headset te kunnen horen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Je hebt groot gelijk Erik 60 Hz, dit probleem komt bij de duurste Sennheiser en andere merken ook voor, soms is het gewoon niet te traceren, sterker nog als je de headset aansluit op een andere pc/laptop in dezelfde kamer in de zelfde wandcontactdoos kan het probleem er wel helemaal niet zijn.\n\nGehoortest gedaan in een speciale ruimte er waren nooit klachten geweest, ik ben aan de beurt voor zo\'n test en ik kon met mijn vingers trommelen op de kabel en dat was flink hoorbaar in de koptelefoon, zodra de dame en heer van de winkel in de cabine stapten en de koptelefoon oppakten waren er geen problemen, wij hebben het uitgeprobeerd door gewoon de baas in het hokje en de koptelefoon er buiten gehouden geen probleem ik in het hokje de koptelefoon er buiten gehouden en het probleem was duidelijk te horen door iedereen. Pas bij de vierde de koptelefoon waren er geen problemen meer.\n\nEr zijn ook mensen die na een uur in de auto gereden te hebben zo opgeladen zijn dat zij een flinke schok kunnen veroorzaken als zij iemand een hand geven.\n\nEerst even de headset op een andere PC proberen of door iemand anders laten proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...