Ga naar inhoud

Brandgeur en rook uit Externe Harde Schijf


Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nPasgeleden wilde ik mijn externe harde schijf aansluiten aan mijn computer. Ik deed de stekker in het stopcontact en ineens rook ik een brandlucht en zag ik een klein wolkje rook uit het kastje komen. Daarna bleef het oranje lichtje wel aan, maar gebeurde er niks. Er kwam geen geluid meer uit en hij werd niet zichtbaar in mijn computer. Het gaat om een externe harde schijf van het merk Lacie: Designed by F.A. Porsche met 250 GB aan geheugen. \r\n\r\nWeet iemand of dit nog te fixen is?
Link naar reactie
Oke. Als je geen garantie meer hebt, kan je de case van de HD openmaken en de HD eruit halen. Die zal verm. nog wel in orde zijn.\nZo kan je de data redden.\nGezien de capaciteit (250GB) is het ding redelijk op leeftijd. Ik heb geen idee of La Cie of wie dan ook daar nog onderdelen voor kan leveren.\nHet probleem zal zitten in het printplaatje dat in de case zit, waar voeding en USB op aangesloten zijn.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;654767]Oke. Als je geen garantie meer hebt, kan je de case van de HD openmaken en de HD eruit halen. Die zal verm. nog wel in orde zijn.\nZo kan je de data redden.\nGezien de capaciteit (250GB) is het ding redelijk op leeftijd. Ik heb geen idee of La Cie of wie dan ook daar nog onderdelen voor kan leveren.\nHet probleem zal zitten in het printplaatje dat in de case zit, waar voeding en USB op aangesloten zijn.\n\nNiek[/QUOTE]\nOke! Ik heb hem nu uit elkaar gehaald. het is trouwens een 500GB ben ik net achter gekomen. Ik ga vandaag of morgen kijken of ik hem via een USB to SATA converter aan de praat kan krijgen.
Link naar reactie
Helaas, iets te voorbarig geweest. ik wilde hem vandaag gaan leeghalen en alles op een andere schijf zetten. Bij het aansluiten kwam er weer rook uit. Nu direct uit de schijf. Het kwam uit het zwarte blokje zie rode omlijning op de afbeelding. Kan dit nog gefixt worden of is die nu echt naar de knoppen?\n\nIk hoop dat iemand me kan helpen!\n\n[url]http://img8.imageshack.us/img8/826/samsunghd501ljdead.jpg[/url]
Link naar reactie
Wat men in dit soort gevallen vaak doet is de printplaat vervangen door een nieuwe of een voorlopige om zodoende de schijf leeg te halen en de bestanden op een nieuwe schijf te plaatsen.\nEn net wat Niek al aangaf vraag een prijsopgaaf van tevoren, je moet sowieso rekening houden\nmet de kosten van een nieuwe schijf en hoge uurlonen.\nJe moet je dus afvragen of de data die er op staat minimaal sowieso 100 euro waard is, als er enkel muziek op staat dan is het bijvoorbeeld niet de moeite waard, omdat je dit gewoon weer kunt downloaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...