Ga naar inhoud

bestanden verhuizen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop met W8.1 aangeschaft en deze ook in mijn netwerk opgenomen. De oude laptop wil ik cleanen en weggooien, maar ik dacht ik breng eerst de documenten ed over naar de nieuwe. Al mijn computers hebben dezelfde accounts (gebruikers) en ikzelf ben administrator! \r\nAls ik ingelogd ben op de oude laptop(vista) kan ik via windows verkenner al mijn documenten kopieëren naar de nieuwe laptop (die onder netwerk is te vinden). Maar dit lukt mij niet met de documenten van mijn partner, zowel niet als ik als mijzelf (dus administrator) ben aangemeld als dat ik mij via de account van mijn partner (is gebruiker) aanmeld. Laptop zegt in beide gevallen dat ik niet gemachtigd ben!!! Dit is toch wel heel vreemd.\r\n\r\nIk doe het dus via de oude laptop (vista), want het lukt niet vanuiit de nieuwe! Die ziet wel de oude laptop in het netwerk staan, maar vind niet mjn documenten daarin. \r\n\r\nWat is er mis???\r\n\r\ngroet, Anne
Link naar reactie
[QUOTE=Uhm44;652069]Al mijn computers hebben dezelfde accounts (gebruikers)[/QUOTE]\r\n\r\nDat kan het eerste probleem zijn in een netwerk: dezelfde gebruikersnamen op 2 verschillende computers, maar normaal krijg je dan een foutmelding, als met de 2e inlogd met een gelijk account.\r\n\r\nWaarom wil ze perse via het netwerk overzetten.?\r\n\r\nLog gewoon in op een gebruiker. Kopiereen die bestanden naar een externe harde schijf in een aangemaakt mapje met de naam van die gebruiker.\r\nKies \"afmelden\" en log met de volgende gebruikersnaam in etc etc.\r\n\r\nEn zo haal je ze ook weer binnen op de W8 machine.\r\n\r\nVia het netwerk zit je aan een aantal instellingen vast, die zomaar eens onjuist kunnen staan. Er kan een firewall tegenwerken, of een beveiligings programma.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Je kunt ook de machtigingen van de bestanden die je wilt overzetten wijzigen in \'iedereen - volledige toegang\'.\nDat je op elke pc met dezelfde accounts inlogt zegt niets, voor elke pc is de administrator of elke andere user een uniek, lokaal profiel. Een gebruiker, zelfs als die administrator is, van een andere pc via een netwerk is en blijft een vreemde. Alleen in domeinen zijn users centraal geregistreerd en zijn de rechten op bestanden op netwerkniveau geregeld. In werkgroepen gelden machtigingen alleen lokaal.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;652074]Dat kan het eerste probleem zijn in een netwerk: dezelfde gebruikersnamen op 2 verschillende computers, maar normaal krijg je dan een foutmelding, als met de 2e inlogd met een gelijk account.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, dat is geen probleem. Ik log hier op al mijn pc\'s, laptops en tablets met dezelfde username(s) in en krijg nooit een foutmelding. Ik moet alleen de rechten op de bestanden aanpassen als ik ze vanaf een andere machine wil benaderen. Elk userprofile is n.l. alleen lokaal geldig in een werkgroep.
Link naar reactie
Dank je Hans. je legt het denk juist en onderbouwd uit.\nIk kreeg een keer een error medling toen ik m\'n nieuwe netbookje met dezelfde gebruikers naam aanmelde, terwijl m\'n pc met die gebruikersnaam ook aan stond. Ik nam toen aan, (en dacht dat ook gelezen te hebben) dat de dubbele username deze error veroorzaakte.\nMaar het was een jaar of 2 terug, dus ik vergis me denk ik.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...