Ga naar inhoud

voip


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Tot februari had ik een ADSL internetverbinding via een Fritzbox 7270 als modem router samen met een Fritzbox 7390 als wifi repeater en dect repeater.\r\nDeze internet verbinding was echter te langzaam, en kan ook niet sneller vanwege de afstand tot de telefooncentrale van het wan.\r\nMijn voip providers zijn voipcheap.com voor uitgaande gesprekken en cheapconnect.net voor inkomende gesprekken. Op zich werkte het goed, behalve als ik veel aan het downloaden was.\r\nNu heb ik een internetverbinding over de kabel van Ziggo. Volgens de voorschriften van Ziggo heb ik de Fritzbox 7270 met een vast ip adres aangesloten binnen de dmz van het kabelmodem van Ziggo (Ubee EVW3210) en bij de instellingen van die Fritzbox heb ik bij account information/connection gekozen voor optie 2: “ Select this kind of connection if the \"LAN 1\" port of the FRITZ!Box is connected to a cable modem that establishes the Internet connection. “\r\nLan poort 1 van de Fritzbox is vervolgens aangesloten op lan poort 1 van de Ubee.\r\nDe internet verbindingen binnen mijn hele netwerk zijn uitstekend, \r\nIn de fritzbox krijg ik voor beide voip providers als status groen, maar ik kan niet uitbellen. De telefoon meldt dan: “Service not implemented”. Bij binnenkomende gesprekken gaan mijn telefoons wel over, en op het display kan ik zien wie er gebeld heeft, maar ik hoor niets, evenmin als degene die belt.\r\nIk zoek naar een oplossing met de Fritzbox 7270 of anders met de Frizbox 7390 achter de Ubee.
Link naar reactie
Jij bent gek Animal. Die Fritz is super en kun je heel goed in combinatie met Ziggo gebruiken en met voipbuster stukken goedkoper, zeker met de veranderingen straks.\nHeb je het ip van de Fritzbox in DMZ gezet in de Ubee? Dat is wel handig, dan heb je namelijk gelijk alle forwards voor voip naar de Fritz.\n\nIk gebruik zelf nu een 7340 maar heb ook een 7270 gebruikt voor inkomende gesprekken via Ziggo en budgetphone, sinds kort over naar cheapconnect gegaan.\nVoor het uitbellen gebruik ik voipbuster en Callvoip, en met ziggo alleen voor naar ziggo abo\'s (dat gaat binnenkort ook via voipbuster want dat is dan goedkoper).\n\nIk heb bij de Fritzbox echter niet voor kabel modem gekozen, maar voor \"external modem or router\". Dat is een betere optie aangezien de Ubee die je hebt in feite ook een modem/router is en niet alleen een modem.\nEuvel zou trouwens ook aan je telefoon kunnen liggen, ik zie niet zo vlug welk merk en type telefoons je hebt aangesloten en op welke poorten.
Link naar reactie
Volop bellen kun je na 1 april ook gewoon nog afsluiten.\nMaar zoals je zelf al zegt, dat kost momenteel 9,95 per maand, daarnaast komt nog je telefoonnummer bij Ziggo, kost ook iets van 6,95 per maand (bij een gewone voip provider 10 euro per jaar!), maar dat rekenen we voor het gemak even niet mee.\n\nIk bel voor 12,50 incl. b.t.w. met Voipbuster ongeveer 4-5 maanden. Scheelt wel effe he t.o.v. 9,95 per maand....
Link naar reactie
Hallo Allemaal, Bedankt voor de reacties, en mijn excuses voor de late reactie. Ik was in de veronderstelling dat ik een mailtje zou krijgen als er een antwoord kwam. Ik ben ondertussen nog verder op zoek geweest en op het cid-forum zag ik dat Black Tiger op mijn vraag geantwoord had. Mijn problemen zijn opgelost. Ik denk dat het te maken had met de verbinding naar de sip-providers. Ik heb die gegevens weggegooid en opnieuw aangemaakt en nu werkt het perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...