Ga naar inhoud

Router Netgear WDNR3800


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sindskort heb ik een smart tv. Deze heb ik bedraad met een netwerkkabel op de router. Ook heb ik via de instellingen op de smart tv ingesteld dat de tv via bekabeld netwerk verbinding moet maken. Via het netwerk overzicht zie ik de tv echter zowel via het draadloos netwerk, als via het bekabelde netwerk! Zelfde IP-adres, wel verschillend MAC-adres.\r\nVerder heb ik een Apple TV bedraad aangesloten.\r\n\r\nVraag 1: klopt het dat wifi en bekabeld een apart MAC-adres hebben?\r\nVraag 2: hoe zorg ik ervoor dat de TV alleen via bekabeld verbinding wil maken? Het \"blokkeren\" van het wifi-MAC is een optie, maar dan zendt de tv blijkbaar nog wel een signaal uit....\r\nVraag 3: Waarom blijf ik de Apple TV gewoon zien in mn netwerkoverzicht, als de Apple TV uit staat? Ook de TV en spelcomputer staan \"standby\", maar die zie ik NIET in mn overzicht als ze standby staan.
Link naar reactie
1) Jawel dat klopt. Elke netwerkkaart heeft zijn eigen mac adres, zowel de wifikaart als de lankaart.\n2) In het menu van de tv zal je de wifi kaart uit moeten kunnen schakelen. (Wat is het probleem als ie aan blijft staan? \n3) Ben niet zo\'n Apple kenner, maar ik vermoed dat er gewoon spanning op de netwerkkaart van de AppleTV blijft staan en dat zorgt ook dat deze zichtbaar blijft. Dit is per apparaat verschillend ingesteld, cq geregeld.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...