Ga naar inhoud

computer bleef hangen


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nIk had vanochtend een vreemd probleem.\r\n\r\nTijdens het lezen van mijn \"online\" krantje stopte de computer ermee...\r\nHij viel niet uit of zo, maar bleef hangen op de pagina, zandlopertje bleef staan en de computer was niet uit te schakelen, niet via ctrl-alt-del en ook niet met de aan/uit knop.\r\nVerder bleef ook de klok staan.\r\n\r\nIk heb toen het apparaat van de stroom moeten halen waarna ik hem opnieuw opstartte. Hij keerde terug naar de laatst bezochte pagina en draait nu weer gewoon. Ook de klok loopt weer normaal.\r\nIk heb de laatste versie van firefox en alle windowsupdates (win 8.1) gisteren nog geinstalleerd en ook het systeem gescand met malwarebytes en bitdefender, maar daarmee is niets gevonden.\r\n\r\nOndanks het feit dat het systeem nu weer draait wil ik toch graag weten wat de reden van het bovenstaande kan zijn. Het apparaat valt binnen de garantie en ik vraag me dus af of er een eventueel serieus probleem is, of is te verwachten?\r\n\r\nAlvast bedankt maar weer:),\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Ten eerste: je kan de computer altijd uitschakelen door de power-knop lang in te drukken (ook als ie hangt), na 6-10 seconden zal de computer dan uitgaan......\r\n\r\nDan antwoord op jouw vraag: elke computer loopt wel eens vast, in jouw geval is er een probleem opgetreden in (hoogstwaarschijnlijk) Firefox, of 1 van plugins/add-ons. Je zou in de eventviewer nog kunnen kijken of je meer informatie vindt. Je heb al diverse scans uitgevoerd, je zou de windows memory diagnostics nog kunnen draaien (checkt geheugen) en je zou de harddisk nog kunnen scannen op fouten.
Link naar reactie
Dank voor je antwoord Arjan!!\r\n\r\nUitzetten lukte dus echt niet, ook niet met het lang vasthouden van de aan/uit knop.\r\n\r\nIk heb in het logboek wel een zich steeds herhalende fout gevonden...Voor mij is dit abacadabra, , behalve dan, dat \"iets\" te wijten kan zijn aan hardware.\r\nMisschien dat iemand hier iets uit kan halen:\r\n\r\n\r\nLogboeknaam: Application\r\nBron: ESENT\r\nDatum: 12-2-2014 08:34:09\r\nGebeurtenis-id:532\r\nTaakcategorie: Algemeen\r\nNiveau: Waarschuwing\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: GebruikerPC\r\nBeschrijving:\r\nLiveComm (3672) C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Packages\\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\\LocalState\\LiveComm\\66823bd13fa0e0c7\\120712-0049\\: Een aanvraag om te lezen uit het bestand \"C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Packages\\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\\LocalState\\LiveComm\\66823bd13fa0e0c7\\120712-0049\\DBStore\\livecomm.edb\" bij verschuiving 2801664 (0x00000000002ac000) voor 8192 (0x00002000) bytes is niet voltooid voor 36 second(en). Dit probleem is waarschijnlijk te wijten aan defecte hardware. Neem contact op met uw hardwarefabrikant voor verdere ondersteuning met de diagnose van het probleem.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 532\r\n 3\r\n 1\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 9231\r\n Application\r\n GebruikerPC\r\n \r\n \r\n \r\n LiveComm\r\n 3672\r\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Packages\\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\\LocalState\\LiveComm\\66823bd13fa0e0c7\\120712-0049\\: \r\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Packages\\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\\LocalState\\LiveComm\\66823bd13fa0e0c7\\120712-0049\\DBStore\\livecomm.edb\r\n 2801664 (0x00000000002ac000)\r\n 8192 (0x00002000)\r\n 36\r\n \r\n\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Hallo Arjan,\r\n\r\nIk heb de memoryscan gedaan en ook de hd gecontroleerd, eerst vis verkenner en voor de zekerheid ook nog met hdtune en er zijn geen problemen gevonden.\r\nNeem dan maar aan dat het iets geweest is met firefox o.i.d.\r\n\r\nTot nu in ieder geval geen probleem meer gehad;-)\r\n\r\nIn ieder geval bedankt!\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...