Ga naar inhoud

Connectie maken met Vista pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk zou moeten connectie maken met een pc die niet bij mij thuis maar op het werk, deze pc heeft een gedeelde map met applicaties.\r\nHoe kan ik hier via internet op geraken, bestaat er software voor?\r\n\r\nDus pc de gedeelde map van Pc A zou ik moeten kunnen bereiken van thuis uit en dit zonder server. We hebben hier wel een Nas staan (op hetzelfde netwerk als pc A) van Synology maar ik weet niet of ik hiermee iets kan aanvangen.\r\n\r\nIk zou dus met PC B via explorer naar die bepaalde map moeten kunnen op PC A van dan over internet.\r\nHebben jullie soms een idee?\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Tsjaa, dat is niet (standaard) mogelijk en maar goed ook, want het zou ook zeer onveilig zijn.\r\n\r\nEr zijn een aantal opties:\r\n-op de internet-router op het werk poort 3389 forwarden naar die pc, zodat je de werk-pc kan overnemen met RDP\r\n-een vpn verbinding opzetten naar de internet-router op het werk (methode is afhankelijk van het type internet-router/firewall)\r\n-gebruik maken van skydrive/dropbox/google-drive zodat de bestanden geynchroniseerd worden op het internet (maar het gaat om applicatie bestanden, dus dat zal wel niet helemaal goed gaan)\r\n-gebruik maken van een terminal-server-achtige oplossing, maar dan heb je dus een server nodig\r\n-gebruik gaan maken van directaccess van microsoft, maar dat is lastig opzetten (en dan heb je ook een server nodig)\r\n\r\nIs er op het werk geen systeembeheerder die dit kan inrichten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...