Ga naar inhoud

Router update


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\n\r\nSinds een paar jaar ben ik de eigenaar van een Netgear router en wel de WGR614 v7. \r\n\r\nNu dacht ik deze te gaan updaten maar kwam erachter dat deze niet meer te updaten valt want hij staat niet eens meer bij Netgear in de lijst. \r\n(WGR614 is no longer available and has been replaced with WNR1000.)\r\n\r\nDus nu is mijn vraag:\r\n\r\nKan ik de vernieuwde firmware van de WNR1000 ook plaatsen in mijn oude WGR614? Of moet ik dan een compleet nieuwe router gaan aanschaffen? Want als software niet te updaten valt dan is deze natuurlijk ook niet super veilig meer...\r\n\r\nHoop dat iemand mij een antwoord kan geven.\r\n\r\nMvg. Nightrunner
Link naar reactie
Qua veiligheid zou ik me niet teveel voorstellen van de firmwareupdates. De veiligheid van een router hangt in de grootste mate af van de instellingen die je doet. Vaak worden updates uitgebracht om nieuwe functionaliteit toe te voegen, of kleine aanpassingen aan de software te doen om bijv. stabiliteitsproblemen op te lossen.. Zo zijn veel updates voor routers uitgebracht om er voor te zorgen dat de beveiliging van de draadloze verbinding standaard ingeschakeld wordt. Vroeger werden routers onbeveiligd afgeleverd, terwijl de meeste mensen niet wisten hoe ze die beveiliging in moesten schakelen of aanpassen. Dit had tot gevolg dat het meerendeel van de wifi-verbindingen onbeveiligd in de lucht kwam met misbruik als gevolg. Tegenwoordig staat de beveiliging standaard aan kun je m.b.v. bijgeleverde software de nodige aanpassingen doen. Ik heb een aantal routers waarop andere firmware is geïnstalleerd, maar alleen om dingen te kunnen die normaliter niet met dit type router mogelijk zijn. Zolang je router doet wat \'ie moet doen en wat jij nodig hebt zou ik me over die firmwareupdates geen zorgen maken tenzij er op de site werkelijk specifiek aangegeven wordt dat er een security-issue is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...