Ga naar inhoud

Switch probleempje


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste lezers\r\n\r\nOp dit moment krijg ik internet via satelliet. Werkt perfect en redelijk snel ( tot 45 Mb/s ).\r\nNu wil ik hier graag twee pc\'s op aansluiten maar dat werkt niet.\r\n\r\nIk heb een modem en daarachter een flinke 16 poorts switch.\r\nOp beide computers staat DHCP ingeschakeld.\r\n\r\nNu krijg ik steeds maar op een pc internet en absoluut niet op beiden tegelijkertijd.\r\nHet zou wel bijna zo moeten zijn dat ik iets moet veranderen aan de netwerkinstellingen, als ik er van uit ga dat de switch niet in te stellen is. Maar wat moet ik nu precies nog wijzigen ?\r\nHeel erg blij zou ik al zijn met een klein begin dat ik weet waar ik moet beginnen....\r\n\r\nIn de bjlage een screenshot ...
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met internet via de sataliet, maar als je alleen een modem hebt, gaat een switch daarachter niet werken. \nDaar is een router voor nodig die het netwerk verkeer regelt. Achter een router kan je weer 1 of meerdere switches hangen.\n\nOverigens mag er in elk netwerk maar 1 DHCP server zijn. Maar je bedoeld vermoedelijk dat beide pc\'s geen vast ip adres hebben, maar dit krijgen toegewezen door een dhcp server. \nDie dhcp server daar zorgt normaal gesproken een router voor in het netwerk. Het modem heeft maar 1 ip adres te vergeven, voor maar 1 pc. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;649631]\r\nDaar is een router voor nodig die het netwerk verkeer regelt. Achter een router kan je weer 1 of meerdere switches hangen.[/QUOTE]\r\nVolledig verhaal van Niek, maar ik heb één toevoeging[B]:[/B] als je een router koopt zit daar in veruit de meeste (zoniet alle) gevallen al een (4 poort) switch ingebouwd, dus die 16 poort is dan voor 2 PC\'s echt niet nodig..
Link naar reactie