Ga naar inhoud

LG 47LA6208 Smart tv audio vraag.


Aanbevolen berichten

Eergisteren heb ik een LG 47LA6208 tv in huis gehaald. Ik heb de oude beeldbuis eindelijk weggedaan. Ik heb nu wel een paar vraagjes over de audio.\r\n\r\nIk heb de audio nu op deze manier ingesteld\r\nHet signaal komt binnen via de humax pvr van ziggo. Die is verbonden met een hdmi naar de tv. En vanuit de tv loop een kabel met een 3.5mm in de tv met 2 tulp uitgangen in de stereo installatie. Ik weet ook dat de audio uit een 3.5mm niet geweldig is.\r\n\r\nWat ik van plan was om in plaats van de 3.5mm kabel een spdif kabel uit de tv naar de stereo laten lopen. Maar het blijkt dat ik op de stereo alleen maar een spdif kan gebruiken uit een cd speler. [URL=\"http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1140-008a.pdf\"]http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1140-008a.pdf[/URL]. \r\nIn de stereo installatie is ook een dvd speler aangesloten met een digitale coax. Is er ook een manier om de spdif om te zetten naar een coax. En dat met een soort van switch te switchen tussen dvd en tv met dezelfde poort.\r\n\r\nHet spijt me als dit niet het juiste forum is om te plaatsen maar ik weet niet waar ik het anders kan doen.\r\nMvg
Link naar reactie
Wat je op die spdif van je versterker aansluit maakt niet uit. Je kan daar gerust je TV op aansluiten.\r\nBij de wat nieuwere versterkers is het vaak mogelijk. Dat je de digitale ingangen naar een bepaalde bron kan laten verwijzen. Als dat bij jou niet mogelijk is. Moet je als bron CD kiezen om het geluid van de TV te krijgen.\r\nBij mijn TV (Samsung) moest ik wel eerst even een instelling doen. Om geluid uit mijn spdif aansluiting te krijgen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...