Ga naar inhoud

staat van de harde schijf


Aanbevolen berichten

[QUOTE=Niekie30;651781]Dat is 63 posten geleden.... :-(\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik had die post toen over het hoofd gezien, omdat ik een aantal keren gezegd had dat ik ergens op terug zou komen, en omdat ik van mezelf weet dat ik wel vaker dingen over het hoofd zie en niet wil dat jullie telkens met dezelfde adviezen hoeven te komen had ik de hele discussie nog eens doorgekeken. Ondanks dat het een tijd geleden is is de vraag toch nog steeds relevant?
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    261

[QUOTE=erikdenhouter;651797]\r\n\r\nFoutmeldingen in je logboek hebben niet zo veel nut als de inhoud hier niet geplaatst wordt. De tekst van de inhoud kan je met het icoontje van de twee blaadjes kopiëren (als je dat knopje hebt), of gewoon selecteren en kopiëren.\r\nBelangrijk nog steeds is dat je bij een voorval de tijd noteert om later in het logboek te zoeken of er iets over het voorval te vinden is.[/QUOTE]\r\n\r\niets na twee uur drukte ik op de startknop van de computer, en dat duurde erg lang met opstarten, de winlogon geeft weer dezelfde melding over dat er geen gegevens zijn, hieronder de gegevens uit het tweede tablad. er staan wel een hele lijst events boven, waaronder een paar gupdate\'s met een foutmelding.\r\n\r\n\r\n\r\ntweede tablad winlogon:\r\nLogboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Winlogon\r\nDatum: 1-3-2014 14:05:06\r\nGebeurtenis-id:6000\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nDe kennisgevingssubscriber van winlogon was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 6000\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 35845\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n \r\n \r\n SessionEnv\r\n D9060000\r\n \r\n
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;651920]Ondanks dat het een tijd geleden is is de vraag toch nog steeds relevant?[/QUOTE]\nWel relevant. Maar heb je in de link van Niek daarover gelezen ?\n\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/event-id33-sidebyside-error/3580fc9b-8cc6-43c8-9d32-95affc192479]\"Event ID 33 is logged in the Application log when you start an application that has versioning conflicts. This kind of error doesn’t affect the functionality of application. You can safely ignore this.\"[/url]\n\nHet programma zou dus een terugwaards compatibiliteitsprobleem kunnen hebben.\n\nEn dan volgen er nog twee tips:\n* het downloaden van Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package\n* Her installeren van het programma.
Link naar reactie
Er staat niets in dat stukje log wat ik in verband zou kunnen brengen met vertraging. Het is ook \'Informatie\', en niet een \'Fout\' of \'Waarschuwing\'.\r\n\r\nEr zijn meerdere logboeken, en \'Systeem\' en \'Toepassing\' zijn denk ik de belangrijk voor dit probleem. \r\n\r\nIk stel voor om even te kijken in een ander log, maar om die te maken moet je die eerst inschakelen[B];[/B]\r\nType in het venster \'[I]Zoekopdracht starten[/I]\' in je Startmenu de opdracht \'[I]MSCONFIG[/I]\', ga naar de tab \'[I]Opstarten[/I]\', en zet een vinkje bij \'[I]boot log[/I]\'.\r\n\r\nHet maakt het bestand c:\\windows\\ntbtlog.txt, misschien geeft dat wat info. \r\n\r\n\r\nAls het traag opstart, wil je dan ook opletten of op dat moment je HDD lampje altijd brandt, of juist pauseert ?
Link naar reactie
dit staat al aangevinkt, het systeem bleef nu heel lang doorratelen nadat het was opgestart, mij leek het dan verstandig uit te laten ratelen voordat ik iets anders opstart, omdat het anders vast loopt. ik neem aan dat het HDD lampje het lampje tussen het lampje van de stroom, en het lampje dat altijd blijft branden is? ik probeer de inhoud van het bestand op dit forum te zetten, maar ik krijg foutmeldingen bij attachments, en het is te lang om hieronder te plakken, heb de administrator gemaild. het is ook te lang om over meerdere posts te verdelen
Link naar reactie
Boot log hoort zover ik weet [I]niet[/I] aan te staan, dat op zichzelf neemt wel wat opstarttijd.\n\nOpen dat bestand met Kladblok en scroll naar beneden (Ctrl+End). Daar hoef je alleen het laatste deel er uit te halen (ik neem aan dat je datums kunt herkennen in de taal daar) en in een nieuw bestand op het forum te tonen. \nHet forum accepteert maximaal [B]19,5 kB[/B] voor een TXT bestand (klik maar op \'Bijlagen\'), dat is helaas niet veel.\n\nBewaar dat bestand even ergens anders, en wis het daarna van de originele plaats, dan begint je log opnieuw zonder zo\'n bulkbestand.\n\nEr moet natuurlijk sprake zijn geweest van een vertraging wil je er iets apart uit kunnen aflezen.\n\nLampje voor harddisk.... ik had het vermoeden dat je die nu wel wist te herkennen, het is altijd mij eerste blik op een PC :D.\nNou, zet een flink bestand klaar om op te slaan, kijk naar de lampjes, klik op \'[I]Opslaan[/I]\', en kijk welk lampje dan even oplicht Dat is je harddisk lampje (LEDje). Het knippert bij een normale Windows in rust zo\'n 5 - 15 keer per minuut onregelmatig, en er staat ongeveer dit icoontje bij, of een cylindervorm:\n\n[COLOR=\"White\"]............ [/COLOR][ATTACH]17973[/ATTACH]\n\nHet door ratelen na opstart is vaak een update welke in progress is. Als je alle programma\'s die regelmatig updaten geheel op \'automatisch\' zet (Windows, AV, Adobe Reader, Adobe Flash, Java, en meer) dan kan je natuurlijk verwachten (vooral van je AV die elke dag update) dat er tijd genomen wordt, zonder dat je snel te weten komt wat zich afspeelt.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
voor zover ik weet staan in alle programma\'s automatisch updaten uit, in c-cleaner heb ik ook een en ander uitgezet in de lijst van wat automatisch opstart bij opstarten. inderdaad zie je als ik de aanknop indruk die lijst bestanden voorbij komen ivm het aanstaan van het loggen, je adviseerde mij eerder dat zo te laten (ik stel voor zolang deze discussie loopt, dat was een advies van een paar maanden geleden, kan me voorstellen dat je dat niet meer paraat hebt, tenzij ik het nu zelf mis heb. \r\n\r\nin het bestand zie ik geen datums, ik zal doen zoals je vraagt met die bestandsnaam, en plak het onderste deel van het bestand hieronder:\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\bowser.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\mpsdrv.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\asyncmac.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\mrxdav.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb10.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb20.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv2.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv.sys\r\nDid not load driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\npf_devolo.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\peauth.sys\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\secdrv.SYS\r\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\tcpipreg.sys\r\nLoaded driver \\??\\C:\\Windows\\system32\\drivers\\mbam.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys\r\nLoaded driver \\??\\c:\\programdata\\trusteer\\rapport\\store\\exts\\rapportms\\baseline\\rapportiaso.sys
Link naar reactie
Dit valt op ergens halverwege ntbtlog2.txt:\n\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\ecache.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\disk.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\CLASSPNP.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\crcdisk.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgrkx86.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avglogx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgmfx86.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgidshx.sys\n[B]Did not load driver[/B] @nettun.inf,%isatap.displayname%;[B]Microsoft ISATAP Adapter[/B]\nDid not load driver @nettun.inf,%tunmp.displayname%;Microsoft Tun Minipoort-adapter\nDid not load driver @hal.inf,%acpiapic.devicedesc%;Op ACPI x86-gebaseerde PC\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-l2tp-dispname%;WAN-minipoort (L2TP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-bh-dispname%;WAN-minipoort (Network Monitor)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ip-dispname%;WAN-minipoort (IP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ipv6-dispname%;WAN-minipoort (IPv6)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pppoe-dispname%;WAN-minipoort (PPPOE)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pptp-dispname%;WAN-minipoort (PPTP)\nDid not load driver @netsstpa.inf,%mp-sstp-dispname%;WAN Miniport (SSTP)\n[B]Did not load driver [/B]@nettun.inf,%isatap.displayname%;[B]Microsoft ISATAP Adapter[/B]\nDid not load driver @nettun.inf,%tunmp.displayname%;Microsoft Tun Minipoort-adapter\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-l2tp-dispname%;WAN-minipoort (L2TP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-bh-dispname%;WAN-minipoort (Network Monitor)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ip-dispname%;WAN-minipoort (IP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ipv6-dispname%;WAN-minipoort (IPv6)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pppoe-dispname%;WAN-minipoort (PPPOE)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pptp-dispname%;WAN-minipoort (PPTP)\nDid not load driver @netsstpa.inf,%mp-sstp-dispname%;WAN Miniport (SSTP)\n[B]Did not load driver[/B] @nettun.inf,%isatap.displayname%;[B]Microsoft ISATAP Adapter[/B]\nDid not load driver @nettun.inf,%tunmp.displayname%;Microsoft Tun Minipoort-adapter\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-l2tp-dispname%;WAN-minipoort (L2TP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-bh-dispname%;WAN-minipoort (Network Monitor)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ip-dispname%;WAN-minipoort (IP)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-ipv6-dispname%;WAN-minipoort (IPv6)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pppoe-dispname%;WAN-minipoort (PPPOE)\nDid not load driver @netrasa.inf,%mp-pptp-dispname%;WAN-minipoort (PPTP)\nDid not load driver @netsstpa.inf,%mp-sstp-dispname%;WAN Miniport (SSTP)\n[B]Did not load driver[/B] @nettun.inf,%isatap.displayname%;[B]Microsoft ISATAP Adapter[/B]\n(etc.)\n\nDat blokje van 10 stuks niet geladen drivers herhaalt zich (bijna gelijkvormig) vele pagina\'s. Zoiets vertraagt natuurlijk. Het gaat om allemaal spul van het netwerk.\nHet stokt [I]na[/I] het laden van een deel van AVG[B]:[/B]\n\"[B]Loaded driver[/B] \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\[B]avgidshx.sys[/B]\"\n\nMisschien een beveiligingsprobleem, en wat Niek schrijft over \'Trusteer\' zou ik ter harte nemen, en het programma (voor test zeker) verwijderen.\n\n\nIk hoop dat je dit vooral nog een keertje vergelijkt [I]direct na[/I] een trage opstart, zodat we meer zekerheid zien dat dit gedrag daarbij voorkomt in het log. Maar ik heb het idee dat dit log een verslag van het probleem is.\n\nBoven zo\'n reeks vind je een kopje als:\n\"[I]Service Pack 2 2 21 2014 23:28:27.375[/I]\", m.a.w. de datum/tijd: \n2 21 2014 23:28, naar ik aanneem 21 februari 2014, om 23:28\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
ik had het plan thrusteer te verwijderen nadat ik een router had gekocht, zoals mij in die andere discussie op dit forum geadviseerd werd, maar ik zal het nu maar direct doen.\r\n\r\nuitraard doe ik ook nog:\r\n* het downloaden van Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package\r\n* het lampje bij het opstarten in de gaten houden\r\n* hernoemen van het log bestand, zodat er een nieuwe wordt gemaakt\r\n\r\n*router kopen\r\n\r\nVerder is mij niet duidelijk of ik n.a.v. bovenstaande nog iets moet doen?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;651946]Wel relevant. Maar heb je in de link van Niek daarover gelezen ?\r\n\r\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/event-id33-sidebyside-error/3580fc9b-8cc6-43c8-9d32-95affc192479]\"Event ID 33 is logged in the Application log when you start an application that has versioning conflicts. This kind of error doesn’t affect the functionality of application. You can safely ignore this.\"[/url]\r\n\r\nHet programma zou dus een terugwaards compatibiliteitsprobleem kunnen hebben.\r\n\r\nEn dan volgen er nog twee tips:\r\n* het downloaden van Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package\r\n* Her installeren van het programma.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb:\r\n*Trusteer verwijdert\r\n*bezig met Emsisoft Emergency Kit, ik zie dat daar hijjack this bijin zit, ??\r\n* Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package gedownload (werd nog iets gemeld van aanvullende bestanden, iets met service pack? heb de melding niet precies onthouden? \r\n\r\nwelk programma bedoelde je hierboven nog?
Link naar reactie
Dat zal denk ik in de SideBySide error te lezen zijn. Dus dubbelklikken op de vermelding in je logboek[B]:[/B]\n\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/event-33-sidebyside-keeps-showing-up-in-the-event/505b51d2-2b2c-4edb-8e0f-b0ebfba76b6b]\"SideBySide errors are typically caused by the current Microsoft Visual C++ version not being backward compatible with the application that failed. The Event ID 33 error message is typically: Activation context generation failed for “[B]program name[/B]”\".[/url]\n\nMaar ik neem eigenlijk wel aan dat dit niet het probleem bij opstarten veroorzaakt.
Link naar reactie
Bij dat wat ik in #89 schreef nog een idee om van een \'normale\' opstart ook even de log te bekijken, of daar ook van die \'niet geladen\' blokken in voor komen.\n\nHet is natuurlijk wel zo dat die herhalende blokken tijd nemen bij boot, maar we moeten ook niet vergeten dat een computer zoveel dingen in korte tijd kan doen, dat twintig van die blokken ook in één seconde uitgevoerd zouden kunnen zijn. Maar vaak zit bij zo\'n laadopdracht ook een time-out, en dat zou zo\'n opdrachtregel dan langer kunnen laten duren, als je mij kunt volgen in die uitleg.\nVergelijken met een goede start dus om te zien of dat gedrag in dat log (ntbtlog2.txt) echt in verband met traag opstarten te brengen is.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
dus nu ik het oude bootlog bestand weggehaald heb kan ik kijken hoe lang opstarten duurt, en dan kijken wat er in het nieuwe bootlog komt?\r\n\r\ndan nog een vraag over het kopen van die router: kunnen jullie meer aangeven waar ik op moet letten? hangt vast af van de snelheid die uit mijn aansluiting komt, maar waar zie ik die? (als dat uitmaakt) en ik zag iets over firewalls met deep packet inspection? is dat belangrijk?\r\n\r\nik ga voor bedraad dus geen wifi nodig,\r\n\r\nVerder nog over merken: ik zag op marktplaats een Sweex, maar ook dat iemand in een post (18-1-2011) dat merk afraad: [url]http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/draadloze-router/[/url]\r\ngeld dat nog steeds? en de merken die daar als goed worden beschreven ook?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...