Ga naar inhoud

externe schrijf volgens FAT32 formateren?


Aanbevolen berichten

Ik wil een externe schrijf aan mijn satelliet ontvanger een philips Sat-801 knopen, om films en programma\'s op te nemen.\r\n\r\nmet een usb stick kunnen we wel opnemen, maar als ik de schrijf formateer zoals normaal dan ziet de sat ontvanger hem niet.\r\n\r\nIk kan hem wel als exFAT formateren maar gebeurt ook niets.\r\n\r\nhoe of wat doe ik verkeerd?\r\n\r\ned
Link naar reactie
Je moet al een erg grote schijf hebben, wil FAT32 een beperking zijn (8TB). Die schijven zijn namelijk nog niet te koop, 6TB zit in de pijplijn. Alleen met raid zou je boven de 8TB uit kunnen komen. Welk formaat heeft die usb stick?\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314463[/url]\n\"The maximum disk size is approximately 8 terabytes when you take into account the following variables: The maximum possible number of clusters on a FAT32 volume is 268,435,445, and there is a maximum of 32 KB per cluster, along with the space required for the file allocation table (FAT).\"\n\nVolgens de gebruiksaanwijzing op deze pagina moet je FAT32 gebruiken (6. problemen oplossen).\n[url]http://www.gebruikershandleiding.com/m7-SAT801/handleiding-5-480553.html[/url]
Link naar reactie
Windows heeft inderdaad de arbitraire grootte van 32GB voor een FAT32 partitie. Mogelijk om mensen te dwingen NTFS te gebruiken. Wat op zich een veel beter bestandssysteem is, maar - zoals hier - niet altijd ondersteund wordt. Je zult de schijf waarschijnlijk ook moeten formatteren met een third party tool, zoals bijvoorbeeld minitool partition wizard.
Link naar reactie
De limiet van 32GB is voor het eerst in Windows XP gebouwd, zoals couch_potato ook opmerkte, opgelegd om NTFS te promoten.\n\nAls je nog opstartdiskettes (of een CD) zou hebben van Windows 98 of 95, en je start daar je PC mee op, dan zou je met wat instructies via de prompt het programma \'FORMAT.COM\' van dat OS kunnen draaien, en dat kan veel grotere partities in FAT32 formatteren.\nNadeel is even dat je het liefst dan je originele harde schijf (of schijven) afkoppelt om zeker te zijn dat je de juiste schijf aan het formatteren bent, tenzij je meer gewend bent aan die prompt.\n\nEen 3th party tool zal overigens ook wel te vinden zijn.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...