Ga naar inhoud

RAM upgraden: zelfde part number?


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nIk ben van plan om mijn huidige DDR3 RAM van 2x 1024 MB (1GB) uit te breiden. Op het moment gebruik ik maar 2 van de 4 geheugenslots en om geld te besparen wil ik dus 2x 1GB bijplaatsen. Ik neem aan dat de volgende aspecten precies gelijk moeten zijn;\r\n[LIST]\r\n[*]Type [DDR3, DIMM]\r\n[*]Geheugensnelheid [.... MHz (PC3-xxxxx)\r\n[/LIST]\r\n\r\nMaar hoe zit het met de fabrikant van het RAM en het part number (neem aan dat het serial number uniek is). Kan ik bijvoorbeeld 2x 1GB Kingston DDR3 PC3-PC30xxxxx ram combineren met 2x Corsair DDR3 PC3-PC3-xxxxx? En kan ik bijvoorbeeld 2x1GB Corsair PC3-xxxxx met partnumber yyyyyy combineren met 2x1GB Corsair PC3-xxxxx met partnumber zzzzzz?\r\n\r\nHartelijk dank!\r\nVriendelijke groet,\r\n\r\nSpikerOnline
Link naar reactie
DDR3 van dezelfde snelheid, gaat altijd goed. De fabrikant maakt op zich niet uit.\nAls het maar allemaal bijv. 1333 (pc3 10666) of 1600 is (pc3 12800).\nEn zelfs dat gaat vaak gewoon prima, alleen draait dan alles op de snelheid van het langzaamste geheugen.\nHou in de gaten dat voor dual mem in de regel slot 1 en 3 bij elkaar horen en ook slot 2 en 4 een koppel vormen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...