Ga naar inhoud

SSD in oude laptop


Aanbevolen berichten

Enthousiast geworden door de nieuwe SSD in mijn desktop wil ik ook kijken of het voor mijn oude laptop nog zin heeft.\r\nWe praten dan over een oude medion met een dualcore T2130 processor en 2 Gb geheugen.\r\nEr zit een HD in van 160Gb op SATA-150\r\n\r\nIk denk erover om een 250Gb SSD erin te zetten. Dat levert me weer een beetje meer schijfruimte op (met dual boot Vista en W8.1 is het allemaal wat krap) maar ik ben vooral benieuwd naar wat ik nog aan snelheidswinst kan halen omdat het wel SATA-150 blijft.\r\nJuist over die snelheid hoor ik wat wisselende verhalen.\r\nWie kan daar iets een zinnige inschatting van geven?\r\n\r\nPaul
Link naar reactie
Een computer wordt niet sneller van een ssd. Wel start ie sneller op, en starten programma\'s ook sneller. De snelheidswinst heeft meer met toegangstijd te maken, dan met maximale doorvoersnelheid. Je zult met sata150 niet alles eruit halen, maar er is wel merkbaar verschil met een gewone schijf. Helemaal als het een 4200rpm exemplaar is.
Link naar reactie
Met name het opstarten van Vista (SP2) kost veel tiid, zo\'n twee minuten.\r\nW8.1 gaat, als ik eenmaal bij het keuzescherm ben nog behoorlijk snel.\r\n\r\nW8.1 heb ik echter alleen om het wat uit te proberen en de Vista is het meest gebruikt op de laptop.\r\nDe opstarttijd van ruim twee minuten stimuleert echter niet om effe snel iets op te zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...