Ga naar inhoud

printer onderbroken


Aanbevolen berichten

In het netwerk zit een Canon MP620 draadloos aangesloten. Met de XP die met een kabel op de router is aangesloten, kan sinds enkele dagen geen document meer worden afgedrukt. \r\nSoms verschijnt bij een poging om een document af te drukken op de werkbalk een medeling met iets over een ip adres conflict. In het scherm Printers en faxapparatuur staat dat de printer is Onderbroken. \r\n\r\nMet een laptop (Vista) draadloos aangesloten in het netwerk, kan wel worden afgdrukt.
Link naar reactie
Het is vanaf eind juni, toen het Ubee modem is geactiveerd,goed gegaan. Ik heb die link gelezen maar als leek zegt het mij weinig. Ik kan me herinneren dat er in Computer Idee een artikel heeft gestaan over onze situatie waarbij uitleg werd gegeven om de router in het Ubee modem uit te schakelen. Ik kan het blad nergens meer vinden.
Link naar reactie
De laptop zal draadloos met de router zijn verbonden en de printer ook. Vermoedelijk krijgen ze dan beiden een ip adres van de router. Mogelijk hangt de pc aan het Ubee ding.\nMaar op zich is het een wonder dat het heeft gewerkt, want normaal knalt je verbinding naar buiten er vaak uit, als je dit conflict veroorzaakt.\n\nNiek
Link naar reactie
Niekie30, nog even over je bericht # 10. De pc hangt met een kabel aan de Sitecom dus niet aan de Ubee. Toen de Ubee werd geïnstalleerd, is uitgang 1 van de Ubee met een kabel verbonden met de ingang van de Sitecom. \r\nDe laptop werkt draadloos met de Sitecom, naar ik aanneem de printer ook omdat ik vanaf de laptop wel kan printen.
Link naar reactie
Oke. Ja soms moet je niet zoeken naar het waarom, maar wel naar de manier hoe je het probleem op kunt lossen. \nEr mag in een thuisnetwerk maar 1 DHCP server actief zijn, (tenzij je heel speciale instellingen gaat toepassen).\nDat bereik je door in de Ubee de instellingen zo te zetten zoals in de link van Desperado (bericht 7) wordt uitgelegd. \n\nNiek
Link naar reactie
Als het goed is, heb je nu nog 1 draadloos netwerk (na Ubee en router herstart) met een netwerk sleutel. Dat moet je dus even configureren op de printer, zodat deze in verbinding staat met het juiste draadloze netwerk.\nDaarna ga je naar de pc. Kiest daar in het configuratiescherm voor \"printer toevoegen\" en kies \"Netwerkprinter\" (Zorg dat de netwerk printer aan staat).\nAls verder alle netwerk instellingen goed staan zou het ding dan gevonden moeten worden.\nMogelijk moet je op de XP machine de cd van de printer gebruiken om extra drivers te installeren. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...