Ga naar inhoud

Computer blijft crashen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik wou jullie allemaal graag hartelijk bedanken voor alle hulp dat jullie mij hebben gegeven met het oplossen van de problemen met de computer.\nmaar ik heb besloten om een nieuwe computer te kopen. na gisteren hoopte ik dat de problemen weg waren, maar vandaag had ik de problemen weer terug, en ik ben het gewoon zat, en ik ben ook de vertrouwen in de computer verloren.\n\nnogmaals, bedankt voor al jullie hulp, voor zowel het ComputerIdee forum als het Tweakers forum.
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het enige advies wat ik je bij je (nogal radicale) beslissing nog kan geven is het aanbieden van die computer bij een andere reparateur, eentje met een nieuw inzicht. \n\nWat die winkel deed door het je teruggeven van de PC terwijl het niet in orde is (door drie programma\'s te hoge temperaturen gemeten EN klachten van vastlopen) is voor mij aanleiding te denken dat ze daar ervaring missen. \nJe zou bijna denken dat iemand een stickertje op de bovenkant van de processor heeft laten zitten waardoor de koeling stokt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643971]Het enige advies wat ik je bij je (nogal radicale) beslissing nog kan geven is het aanbieden van die computer bij een andere reparateur, eentje met een nieuw inzicht. \r\n\r\nWat die winkel deed door het je teruggeven van de PC terwijl het niet in orde is (door drie programma\'s te hoge temperaturen gemeten EN klachten van vastlopen) is voor mij aanleiding te denken dat ze daar ervaring missen. \r\nJe zou bijna denken dat iemand een stickertje op de bovenkant van de processor heeft laten zitten waardoor de koeling stokt.[/QUOTE]\r\n\r\niets wat ik op het tweakers forum heb gezegd en nog niet hier is dat ik autisme heb. en door mijn autisme ben ik heel afhankelijk van mijn computer (ik weet het, het klinkt raar, maar het zit ook allemaal raar in mekaar) en ik heb gewoon een computer nodig waar ik vertrouwen in heb en die het gewoon goed doet. dat vertouwen ben ik nu in deze oude computer verloren, en ik zit ook niet meer met zo\'n plezier achter de computer meer. dus om dat gevoel van plezier en vertrouwen terug te krijgen heb ik besloten om een nieuwe computer te kopen.\r\n\r\nvanwege de problemen wat deze computer heeft zal ik de computer hoogst waarschijnlijk toch niet kunnen verkopen, dus als er een moment aanbreekt dat ik weer wat geld over heb, kan ik proberen om de computer naar een andere winkel te brengen om te zien of ze daar wel de problemen kunnen oplossen.
Link naar reactie
Het zou ook met een goed gemonteerde stock cooler niet zoveel te hoge temperaturen moeten geven, maar het zou zeker helpen.\n\n[URL=http://download.gigabyte.asia/FileList/Manual/mb_manual_ga-x58a-ud3r_v2.0_e.pdf]Manual Gigabyte GA-X58A-UD3R[/url]\nAls ik naar dit plaatje van het BIOS kijk:\n[ATTACH]17693[/ATTACH]\nzie ik een fanspeed van 2812 rpm als voorbeeld, maar bij Yusunoha komt dat zo hoog nooit voor.\nIk zou daarom nog de \'[i]CPU fan control[/i]\' op \'[I]Disabled[/I]\' zetten, zodat de fanspeed maximaal wordt en zolang blijft, en dan nog eens de temperaturen bekijken.\n\nDe mogelijkheden om een waarschuwing in te stellen voor de CPU temperatuur (CPU Warning Temperature) heeft de niveaus 60, 70, 80, en 90 °C, dus daar zit het systeem al ver boven de hoogste mogelijkheid :( ) Ik snap het personeel in die winkel niet.\n\nWat ik mij nog afvraag na het lezen van de manual is of GIGABYTE\'s EasyTune is geïnstalleerd., want daarmee kunnen ook die fan instellingen worden gewijzigd.\n\n\nVerder zie je op pagina 22 van de manual een hele reeks LEDjes op het moederbord welke d.m.v. kleur aangeven hoe de temperaturen en voltages en frequenties van verschillende onderdelen zijn, zoals hier de afbeelding met de temperatuur LED\'s[B]:[/B]\n[ATTACH]17694[/ATTACH]\n\nMaar Yusunoha zal zich aan het concentreren zijn op een nieuwe PC.\n[COLOR=\"white\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...