Ga naar inhoud

Computer blijft crashen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;643667]50% load en dan al tegen de 100 °C.... Cores zijn gewoon te heet.\r\n\r\nWat ik ook raar vind (maar ik weet niet welk type fan er op zit) is dat de fanspeed op dat moment maar 2464 rpm is. Dat is bij de fans die ik ken bij zo\'n temperatuur al lang over de 3000 rpm.\r\nLaatste screenshot is 2567 rpm, je eerste screenshot was 2304 rpm\r\ndus 2304, 2464, 2567, over de dagen oplopend... Laat ze daarom ook checken of die fan nog wel goed is. En let zelf ook op of deze snelheid nog oploopt als de boel heet genoeg is.\r\n\r\nIk zou maar niet zo veel meer doen met dat ding voordat het koelblok er af is geweest en opnieuw met pasta op de processor is teruggeplaatst, en die fan het OK heeft gekregen.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\noke, ik zal het doorgeven aan de computerwinkel, ik heb ze al een mailtje gestuurd, dus ik zal later vandaag nog wel een reactie krijgen.\r\n\r\nik heb trouwens ook ongeveer anderhalf uur Combat Arms gespeeld op lage settings, en ook alleen combat arms, verder had ik niks open, en de computer was niet gecrashed. ik kan het nu wel met firefox internetradio erbij proberen, maar ik neem je advies aan om niet de computer nu te gaan belasten.\r\n\r\nalvast hartelijk bedankt voor degene die mij hebben geholpen.
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

spijtig genoeg heb ik bericht terug gekregen van de winkel waarin ze in feite zeggen dat de tests waarschijnlijk niet helemaal kloppen, want als de cpu echt tegen de 100 graden is dan zou de cpu doorfikken.\n\nze hebben me aangeraden om een spel voor een minuut of 10 te spelen, dan de computer opnieuw op te starten en in de BIOS naar de temperatuur te kijken.
Link naar reactie
Tsja, wat moet je nou weer met zo\'n reactie. Coretemp is gewoon een betrouwbare tool, dus wat willen ze nou. Je zou nog wel eens idle temperaturen kunnen vergelijken met die in het bios. Processors fikken overigens maar zelden meer door, vanwege allerlei beveiligingen, zoals o.a. het al genoemde throttlen. De processor slaat dan van elke twee kloktikken er eentje over, met als resultaat die 50% load.
Link naar reactie
Inderdaad is \'doorfikken\' niet het eerste wat gebeurt, de processor schakelt zichzelf uit[B];[/B] je vastlopers c.q. BSOD\'s.\nAlleen wel, als dat ding maar vaak genoeg naar 100 °C gaat en weer afkoelt, dan wordt de kans groter dat er een defect optreedt omdat er telkens flinke uitzetting en krimping plaatsvindt, en daar is hij niet op berekend.\n\nWelk merk moederbord is het ?\n\nDit is mijn intel C2D in PC Wizard, alleen wat internettend, met de snelheid van de fan die bij zo\'n temperatuur hoort (al is deze nu net wat hoog). In je laatste plaatje zat jij bij 0% belasting al op 50°C.\n[ATTACH]17684[/ATTACH]\nKijk bij jou ook nog eens extra met PC Wizard, dan maar niet real-time, gewoon een momentopname (Kies voor \'[I]Vernieuwen[/I]\' in het menu \'[I]Beeld[/I]\' voor updating). Plaats die hier a.u.b., ook om de Voltages even te zien.\n\nAls je die screenshots bewaart heb je drie programma\'s om ze te overtuigen.
Link naar reactie
hmm, raar, mijn vorig bericht is niet geplaatst... dan maar weer opnieuw proberen...\n\nik heb zojuist het spel wat langer zitten spelen, totdat ik de computer echt hoorde blazen, daarna ben ik naar het bureablad gegaan om een screenshot van speedfan en coretemp te maken, dit is de screenshot [url]http://i.imgur.com/48DrAsU.jpg[/url]\n\nzoals je ziet, zijn de temperaturen goed hoog, dus ik gauw het spel gesloten, en toevallig net daarna crashte de nvidia driver weer. dus snel de computer opnieuw opgestart en naar bios gegaan, en die gaf 70 graden aan.\n\nvoor het geval dat jullie ook geinterreseerd zijn wat ze bij computeridee zeggen, ik heb het topic daar ook gepost [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1559262[/url]\n\n[QUOTE=erikdenhouter;643679]Inderdaad is \'doorfikken\' niet het eerste wat gebeurt, de processor schakelt zichzelf uit[B];[/B] je vastlopers c.q. BSOD\'s.\nAlleen wel, als dat ding maar vaak genoeg naar 100 °C gaat en weer afkoelt, dan wordt de kans groter dat er een defect optreedt omdat er telkens flinke uitzetting en krimping plaatsvindt, en daar is hij niet op berekend.\n\nWelk merk moederbord is het ?\n\nDit is mijn intel C2D in PC Wizard, alleen wat internettend, met de snelheid van de fan die bij zo\'n temperatuur hoort (al is deze nu net wat hoog). In je laatste plaatje zat jij bij 0% belasting al op 50°C.\n[ATTACH]17684[/ATTACH]\nKijk bij jou ook nog eens extra met PC Wizard, dan maar niet real-time, gewoon een momentopname (Kies voor \'[I]Vernieuwen[/I]\' in het menu \'[I]Beeld[/I]\' voor updating). Plaats die hier a.u.b., ook om de Voltages even te zien.\n\nAls je die screenshots bewaart heb je drie programma\'s om ze te overtuigen.[/QUOTE]\n\nik heb gekeken en het is een Gigabyte GA-X58A-UD3R moederbord [url]http://tweakers.net/pricewatch/254070/gigabyte-ga-x58a-ud3r.html[/url]\n\nik heb ook een screenshot van alle 3 programma\'s langs elkaar gemaakt, de screenshot kun je hier vinden [url]http://i.imgur.com/BIIyTA4.jpg[/url]
Link naar reactie
Als je processor 100 °C per core wordt, dan zal het koelblok dat naar de lucht af moeten voeren, en dus flink heet worden, echter geen 100 °C omdat het oppervlak veel groter is, maar zeker zo heet dat het opvalt en misschien wel pijn doet.\nMaar als het koelblok lauw blijft (tijdens de stresstest natuurlijk), en totaal zonder probleem vast te houden is, bereikt die warmte uit de CPU dus niet het koelblok, en is dus de warmte-verbinding tussen de processor en koelblok niet goed, en dat betekent:\n* of het koelblok zit niet goed aangedrukt.\n* of de koelpasta tussen koelblok en processor-dak is niet goed aangebracht.\n\nBeweeg het koelblok eens licht... dat mag niet lossig zitten t.o.v. het \'moederbord\'.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
ik heb vandaag de computer toch maar naar de winkel gebracht om de koelpasta te laten vervangen (ze kunnen dan gelijk ook zien of er iets niet goed zit gemonteerd)\n\nze dachten dat het aan de processor niet kon liggen, want een intel processor zou bij 60 graden al moeten crashen. maar ze deden toch de koelpasta vervangen.\n\nik heb in ieder geval coretemp, speedfan en prime95 op het bureaublad gezet, zodat ze zelf eens daar die programma\'s kunnen laten lopen als ze interesse hebben.
Link naar reactie
slecht nieuws heren (en dames) ik kon vandaag de computer weer ophalen, en heb de computer thuis gelijk een prime95 stresstest met coretemp en speedfan laten draaien (dezelfde als de vorige keer)\nmaar de waardes zijn nog steeds hetzelfde zoals je hier ziet. [url]http://i.imgur.com/iYscwL7.png[/url]\nik heb de computer daarna een kwartier zonder prime95 laten lopen, en deze screenshot van idle temperaturen gemaakt [url]http://i.imgur.com/iEp0d5c.png[/url]\n\ndus het vervangen van de koelpasta en het opnieuw monteren heeft niet geholpen.\nze zeiden dat ze bij de computerwinkel na het opnieuw brengen van de koelpasta ook prime95 hadden laten draaien, en dat ze een temperatuur van 44 graden hadden, alleen weet ik niet of ze coretemp/speedfan hebben gebruikt om die temperatuur te weten, of dat ze het via BIOS hebben gedaan.\nom nog wat extra informatie te geven, deze 2 screenshots zijn gemaakt met de computer die bovenop een open tafel staat, dus goede luchtstroom heeft, en via een ander stopcontact. ze hadden me ook een nieuwe stroomkabel gegeven, mischien dat dat eventueel zou helpen.\n\ndus spijtig genoeg is de computer nog steeds niet gemaakt. heeft iemand nog ideeën?
Link naar reactie
Zeker slecht nieuws.\n\nEven mijn mening:\nde winkel waar jij je PC ter reparatie hebt gebracht had nooit jou dat ding mee terug naar huis moeten geven want de temperaturen kloppen niet.\n\nKan je vertellen welke processor er in zit, en als het even kan welke fan daar op zit ?\n[QUOTE=couch_potato;643821]Heb je een tafelventilator?[/QUOTE]\nZou ik zeker proberen, of :rolleyes: de PC bij een andere monteur aanbieden, maar dat zal wel een garantie / geld kwestie zijn geworden.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643826]Zeker slecht nieuws.\r\nEven mijn mening:\r\nde winkel waar jij je PC ter reparatie hebt gebracht had nooit jou dat ding mee terug naar huis moeten geven want de temperaturen kloppen niet.\r\n\r\nKan je vertellen welke processor er in zit, en als het even kan welke fan daar op zit ?\r\n\r\n[QUOTE=couch_potato;643821]Heb je een tafelventilator? Zet die dan eens voor de geopende kast, voluit blazend. Kijk of je dan een lagere temperatuur krijgt.[/QUOTE]\r\n\r\nZou ik zeker proberen, of :rolleyes: de PC bij een andere monteur aanbieden, maar dat zal wel een garantie / geld kwestie zijn geworden.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nik heb in het begin op aanraden van Desperado Speccy geinstalleerd en een tekstbestand laten uitdraaien ([url]http://pastebin.com/22ig33eX[/url]) daarin staat dat de computer een Intel Core i7 930. ik weet niet welke fan erop zit, maar bij Tweakers hebben ze gevraagd of ik wat foto\'s wil nemen van de hardware, dus dat doe ik morgen en dan kun je hopelijk ook zien welke fan erop zit.\r\n\r\nik heb nu al een aantal weken problemen met de computer, en de computer heeft ook al een goede 2 weken bij de computerwinkel gestaan, en daar weten ze het ook niet meer, want volgens hen loopt de computer daar zonder probleem.\r\n\r\nik probeer morgen ook de test met de tafelventilator, ik zal een stress-test eerst laten lopen en een screenshot maken, om te zien wat de temperaturen zijn zonder de ventilator, en dan een kwartier lang zet ik de ventilator op, en maak dan nog een screenshot terwijl de stress-stest nog loopt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...