Ga naar inhoud

Windows 7 piept en flikkert !


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In de hoop dat iemand nog iets kan voorstellen om uit te proberen, laat ik onderstaand zien wat ik zoal geprobeerd heb om de laptop weer aan de gang te krijgen. Alvast bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.\r\n\r\n[B]Opschonen Acer Laptop[/B]: Acer, 64 bits, 5744Z, Travelmate. Ongeveer anderhalf jaar oud.\r\nEuvel: Bij opstarten tientallen pieptonen, die na een aantal keren op FN-toets, Enter of Backspace, drukken, ophouden met piepen. Tevens na het opstarten flikkerende schermpjes, waaronder ‘compatibiliteitsproblemen’.\r\n\r\n01. Advanced System Protector: scannnen, 2 infecties, licentie kopen. \r\nActie: verwijderen via configuratie.\r\n02. CCleaner downloaden en installeren. Advanced System Protector verwijderen. CCleaner ruimt 4 Gigabyte op.\r\n03. Adobe Flashplayer update installeren.\r\n04. Proefversie AVG laten scannen. Bedreiging: DVDSoft/Freestudiomanager.exe, Toolbar en MPS converter, verwijderen mbv CCleaner.\r\n05. AVG Proefversie verwijderen en AVG 2013, gratis versie downloaden en installeren, waarna de scan volgt.\r\n\r\n[B]Pieptonen en flikkerende schermpjes blijven domineren.[/B]\r\n\r\n06. Dropboxaccount aangemaakt, om documenten veilig te stellen, waarna de herstel cd van Windows 7 voor een vernieuwd besturingssysteem zorgt. Helaas, pieptoon etc.. blijven aanwezig.\r\n07. Spybot- Search & Destroy installeren en laten scannen. Na 14 uur scannen, scannen ‘hard gestopt’, na de melding van ‘geen foutmeldingen’.\r\n08. Acer eRecovery Management, optie: Besturingssysteem herstellen naar standaardwaarden. \r\n09. Windows 7 Home Premium opnieuw installeren. Dit lukt, echter de pieptoon etc.. blijven aanwezig. 96 Updates laten installeren. Opnieuw opstarten; geen succes.\r\n\r\n[B]Conclusie:[/B] Er is mogelijk een hardwareprobleem bij het opstarten.\r\n\r\n[B]Actueel:[/B]\r\n\r\n• Windows 7 geïnstalleerd.\r\n• CCleaner geïnstalleerd.\r\n• AVG 2013 Free geïnstalleerd.\r\n• Dropbox geïnstalleerd.\r\n\r\n• In de CCleaner, optie ‘opstarten’, McAfee en Norton ‘uitgeschakeld’\r\n• Dropbox: Mappen en bestanden naar ‘Documenten’ gekopieerd. \r\n• AVG 2013 een scan laten uitvoeren.\r\n• Laptop opengeschroefd en ‘stofvlokje’ onder plastic ‘flapje’ weggehaald. Verder het geheugenkaartje schoongemaakt met een gummetje.\r\n\r\nNiets lijkt te helpen, want de pieptonen blijven en waar aanvankelijk de flikkerende schermpjes stopten, zijn ook die nu weer nadrukkelijk aanwezig.\r\n\r\ngroetjes.. frans
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We gaan het zo proberen, Niek... Dank.\r\n\r\nEn dit lukt niet om er uit te komen, want na een druk op F2 verschijnt weliswaar een menu, waar we vanaf de harde schijf, dan wel van een dvd kunnen opstarten, om na korte tijd een schermpje te zien, waar \'services starten\' vermeld staat en dit lijkt eindeloos te duren.\r\n\r\nGroet.. frans.
Link naar reactie
Mijn probleem met de stappen van Acer is dat als de hardware fouten heeft het risicovol is om een systeem opnieuw te gaan opzetten[B];[/B] je bent je oude systeem dan wel kwijt, en gaat spelen met de kans er een kreupele aan over te houden.\n\nVandaar dat het mij beter lijkt je harddisk even te laten voor wat die is, en een \'extern\' besturingssysteem te proberen.\n\n(Aan de andere kant lees ik dat je al aan het herinstalleren bent geweest, dus... het hier lijkt goed te gaan)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Jawel, er zit een dvd mogelijkheid in de Acer en wat je zegt; het herinstalleren ging prima en na pakweg 120 updates leek het \'acertje\' weer de oude; helaas.\r\n\r\nIk ben eens gaan rondsnuffelen over \'opstarten vanaf usb\' icm Linux, [B]Erik [/B]en zag dat het een hele klus is, maar het proberen waard.\r\n\r\nIk hoop eigenlijk op een snellere methode, want het wás al een hele klus om tot zover te komen zoals nu, ondanks het \'nul-resultaat\'.\r\n\r\nGroet, frans.
Link naar reactie
[url]https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick[/url]\r\n\r\nJe hebt opnieuw geïnstalleerd omdat dat probleem er was, en heb datzelfde probleem nog steeds ?\r\nDan moet het eigenlijk wel een hardwareprobleem zijn, en dan is een project als Ubuntu vanaf USB draaien veel werk hoor :rolleyes:\r\n\r\nAls er een CD/DVD drive in zit, zet het dan op een gewoon schijfje (DVD) met een goed werkende PC waarmee je een ISO (schijfimage) kan branden:\r\n[url]http://www.ubuntu.com/download/desktop[/url]
Link naar reactie
[I]Je hebt opnieuw geïnstalleerd omdat dat probleem er was, en heb datzelfde probleem nog steeds ?\r\nDan moet het eigenlijk wel een hardwareprobleem zijn....[/I]\r\n\r\nVandaar ook, dat ik de laptop heb opengeschroefd, [B]Erik [/B]en een stofvlokje heb weggehaald bij de harde schijf en het intern geheugen heb schoongemaakt. Me dunkt dat het dan net zo goed een hardwareprobleem blijft, als het piepen en flikkeren van schermpjes doorgaan. Morgen maar eens eerst opnieuw openmaken en secuur inspecteren en daarna kijk ik verder.\r\n\r\nGroet, frans.
Link naar reactie
Laatste stand van zaken, alvorens de laptop open te schroeven. Een zoektocht op de website van Acer laat mij het volgende zien;\r\n\r\nDoor de fabrieksinstellingen van de BIOS te herstellen, werkt het originele besturingssysteem weer goed:\r\n\r\n1.Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddellijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.\r\n2.Afhankelijk van de BIOS drukt u op F9 om de standaardinstellingen van de BIOS te laden, of gebruikt u de pijltoetsen om naar Load Default Settings te bladeren en drukt u dan op ENTER.\r\n3.Druk op de toets F10 om wijzigingen op te slaan en het systeem opnieuw op te starten.\r\n\r\nDeze opsomming uitgevoerd en vervolgens verschijnt er in het scherm \'services starten\' en hier blijft de laptop \'hangen\' en schiet voor geen meter op.\r\n\r\nGroet, franslj.
Link naar reactie
De melding \"services starten\" krijg ik wel bij een verse installatie van Windows 7. maar nooit bij een normale opstart van een af-geinstaleerde pc of laptop.\nAls ie een minuut of 40 hangt daar is er wat mis. \n5 sec. de aan/uit indrukken en opnieuw laten opstarten misschien een idee?\n\nEn die F9 is een vreemde. Je kunt de standaard instellingen wel laden, maar dan zal je ze direct daarna ook vast moeten leggen met F10, anders helpt zoiets maar 1 keer.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;643614]De melding \"services starten\" krijg ik wel bij een verse installatie van Windows 7. maar nooit bij een normale opstart van een af-geinstaleerde pc of laptop.\nAls ie een minuut of 40 hangt daar is er wat mis. [/QUOTE]\nDat bedoelde ik met \'kreupel\' systeem overhouden.\nAls nu Ubuntu duidelijk had kunnen maken dat er een hardwareprobleem is, dan had je verder kunnen testen wat er defect is, en kunnen vervangen. Maar je systeem zou geïnstalleerd gebleven zijn, wat enige zekerheid over resultaten geeft. Nu wordt het twijfelen wat een test doet falen, de hard- of software.\n\nBeter nog iets dan niets testen: \nis via F8 het opstartmenu van Windows nog te bereiken ? Daar zit een geheugentest.\nAnders kan je ook [url=http://www.memtest86.com/]Memtest86[/url] proberen. Downloaden en op CD branden als ISO, en er mee opstarten nadat je de CD als eerste bootdevice hebt gezet.\nAls er twee modules inzitten en er zou er eentje defect zijn dan is omwisselen vaak ook al informatief.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643619]Dat bedoelde ik met \'kreupel\' systeem overhouden.\r\nAls nu Ubuntu duidelijk had kunnen maken dat er een hardwareprobleem is, dan had je verder kunnen testen wat er defect is, en kunnen vervangen. Maar je systeem zou geïnstalleerd gebleven zijn, wat enige zekerheid over resultaten geeft. Nu wordt het twijfelen wat een test doet falen, de hard- of software.\r\n\r\nBeter nog iets dan niets testen: \r\nis via F8 het opstartmenu van Windows nog te bereiken ? Daar zit een geheugentest.\r\nAnders kan je ook [url=http://www.memtest86.com/]Memtest86[/url] proberen. Downloaden en op CD branden als ISO, en er mee opstarten nadat je de CD als eerste bootdevice hebt gezet.\r\nAls er twee modules inzitten en er zou er eentje defect zijn dan is omwisselen vaak ook al informatief.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n..\r\n\r\nDownloaden en van de Iso een CD branden . ;)
Link naar reactie
Helaas, beste \'hulpverleners\'. Ik startte de acer op en zag een zwart scherm, dan automatisch uitschakelen en doorstarten en weer een zwart scherm en dat gaat zo maar door.\r\n\r\nIk \'verdenk\' de harde schijf hiervan, die mogelijk de geest heeft begeven.\r\n\r\nGroet, franslj.\r\n\r\nP.S. De acer toch weer aan de praat gekregen door het geheugenkaartje nogmaals eruit te halen en opnieuw te plaatsen. Het euvel blijft echter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...