Ga naar inhoud

probleem netwerk met HP laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een probleem en ben ten einde raad. Ik heb een HP Envy 4 1100ED ultrabook. Deze heeft de laatste tijd veel netwerk problemen op verschillende draadloze netwerken(ligt dus niet aan eigen netwerk). Om de paar minuten heb ik geen internet meer. De ene keer nog wel verbinding met modem maar geen data, andere keer zelfs helemaal geen verbinding meer..\r\n\r\nIk heb alle drivers in HP utility opnieuw geinstalleerd, alle drivers wat met netwerk te maken heeft, alsmede de chipset. Ik heb ook geprobeerd via oudere versie van driver te draaien, niets werkt helaas, continue valt internet weg.\r\n\r\nDe netwerkkaart is een Intel Centrino (R) Wireless-N 2230. Wellicht kapot? Hoe stel ik dat vast?\r\nBetreft Windows 8 64 bit.\r\n\r\nIemand een idee?\r\n\r\nHoor het graag!\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nSander
Link naar reactie
[url]http://www.zdnet.nl/ssid/121328/inssider-2-0/[/url]\n\nDaar staat inssider. Het is een programma waarmee je draadloze netwerken in de buurt kan zien en op welk kanaal ze staan ingesteld.\nEr zijn 11 tot 13 kanalen beschikbaar. Als één van buren op hetzelfde kanaal werkt met zijn router, kan je elkaar behoorlijk storen.\n\nMocht het progje dat vaststellen, stel je router dan in op een kanaal, waarop en waaromheen nog wat ruimte in. \n\nVerder kunnen in de buurt van de router staande/liggende telefoons en andere elektronische app. je signaal verstoren.\n\nControleren of je netwerkkaart nog werk is wat lastiger. Als in apparaat beheer alles er goed uitziet, kan je het ding hooguit (tijdelijk) vervangen, of blijvend vervangen door een wifi usb stickje van 12 euro.\n\nNiek
Link naar reactie
Rechts klik op \"Deze Computer\" kies Eigenschappen en dan \'Apparaatbeheer\".\nDaar mogen geen gele vraagtekens en rode kruisjes staan.\nMaar daar kan je wel de \"netwerkadapters: uitvouwen en dan bij de eigenschappen van je wifi kaartje dat vinkje weghalen.\n\nDie begrijp ik niet: [QUOTE] Vaak valt namelijk de de dataverbinding weg terwijl er nog wel connectie met netwerk is. [/QUOTE]\n\nAls je nog wel verbinding hebt met je netwerk (= router) dan zit het probleem niet in de laptop, maar tussen de router en het modem of tussen het modem en je provider.\n\nNiek
Link naar reactie
Dan is je omschrijving niet juist, maar goed. \nIk heb eveb gekeken op de site van HP maar wil even weten welk besturing systeem er op de laptop staat.\nHier: [url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=5316478&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_r1002_nlnl_c-001_title_r0001[/url] geven ze ook nog wat mogelijkheden om na te lopen.\n\nEen andere mogelijkheid is de laptop een paar dagen met een netwerkkabel aan de router hangen en kijken of het probleem zich dan nog steeds voor doet. \n\nIk blijf twijfelen, of de oorzaak wel in het ultra boek zit. \n\nJe kunt ook via apparaat beheer, de wifi kaart de-installeren \"Installatie ongedaan maken\" en opnieuw opstarten. Als het goed is zoekt Windows dan zelf de juiste driver weer op. Dit kan soms een oplossing zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Nou, ik heb nog steeds problemen.\nIk heb inmiddels: \nde chipset opnieuw geinstalleerd, \nalle drivers en alle programma\'s welke met netwerk te maken hebben opnieuw geinstalleerd,\nde oude versie van de driver geprobeerd, \nenergiebeheer in het apparaat uitgeschakeld, \nde waarde staat op \"automatisch\".\n\nDe laptop weggebracht naar de winkel om na te laten kijken. Zij hebben hem de hele dag via hun netwerk een film af laten spelen, maar niks geconstateerd, waarmee volgens hun een hardware probleem is uitgesloten.\n\nDaarom dacht ik dat het aan mijn Ziggo netwerk ligt, dat heb ik nog niet zo lang namelijk..\n\nInmiddels heb ik een sitecom router ertussen geplaatst, om uit te sluiten dat het aan Ziggo ligt. Wederom een hele dag probleemloos verbinding gehad, en vandaag begon het weer, ineens de verbinding weg.. Direct erna kan de computer niet verbinden met het netwerk.. \n\nEven de netwerkkaart uitschakelen en weer inschakelen, en ik kan weer verbinden..\n\nIk ben radeloos, kan iemand mij helpen??
Link naar reactie
Je kunt niet ongestraft zomaar een router achter een wifi modem/router van Ziggo hangen, want dan heb je 2 DHCP servers in je netwerk en krijg je ernstige netwerk problemen. Tenzij je wat instellingen wijzigt, of laat wijzigen. \n\n[QUOTE]Inmiddels heb ik een sitecom router ertussen geplaatst, om uit te sluiten dat het aan Ziggo ligt. [/QUOTE]\n\nHoe wil je dat uitsluiten door er een router tussen te zetten? Als Ziggo het signaal met storingen zou leveren, dan krijg je ook via die router een storende verbinding. \n\nHet feit dat ze in de winkel een dag zonder storing hebben kunnen werken, geeft volgens mij redelijke zekerheid dat de laptop weinig mankeert.\n\nEr zijn heel veel mogelijke storings- bronnen, die de wifi verbinding kunnen verstoren. \nZo kan een te dichtbij staand of liggen tel. toestel, een magnetron, het gebruik van de ab van de tv etc. voor storingen zorgen. Ook erg veel metaal op de locatie van de antenne van het wifi netwerk kan de boel verzieken. \n\nVerder lees ik niet wat je met mijn suggestie doet:[QUOTE] Je kunt ook via apparaat beheer, de wifi kaart de-installeren \"Installatie ongedaan maken\" en opnieuw opstarten. Als het goed is zoekt Windows dan zelf de juiste driver weer op. Dit kan soms een oplossing zijn. [/QUOTE]\n\nVertel nu eerst eens exact waar je netwerk uit bestaat. (welke apparaten, merk en type) en hoe deze verbonden zijn. Hoever je bij het wifi punt vandaan zit en hoeveel (betonnen) muren daar tussen zitten? \n\nHeb je al geprobeerd het wifi punt, of de laptop elders in huis (een andere locatie dus) uit te testen?\n\nNiek
Link naar reactie
Jouw suggestie, daar is direct al wat mee gedaan:\r\n\r\n[quote]Nou, ik heb nog steeds problemen.\r\nIk heb inmiddels: \r\nde chipset opnieuw geinstalleerd, \r\nalle drivers en alle programma\'s welke met netwerk te maken hebben opnieuw geinstalleerd,\r\nde oude versie van de driver geprobeerd, [/quote]\r\n\r\nHet netwerk: Ziggo Ubee router-> Sitecom 150N router;\r\nMacbook\r\nIPhone\r\nIpad\r\nNexus 7\r\nHTC One X\r\nHP Envy 4 110-ED (met problemen dus)\r\nHP Printer\r\nPopcorn Hour A-300\r\nPlaystation 3\r\n\r\nZiggo modem staat in bridge modus nu de router aangesloten is.\r\nIk zit 3 meter van het WiFi punt, die staat namelijk aan de andere kant van de bank..\r\n\r\nHet Wifi punt op een aantal locaties in huis geprobeerd.. Het blijft ook gewoon vreemd dat zodra de verbinding op de HP wegvalt, de rest van de apparaten gewoon nog internet hebben..
Link naar reactie
[QUOTE=pixels67;643119] Het blijft ook gewoon vreemd dat zodra de verbinding op de HP wegvalt, de rest van de apparaten gewoon nog internet hebben..[/QUOTE]\r\n\r\nAls dat gebeurd en je schakelt je wifi kaartje uit en weer aan in apparaat beheer. Heb je daarna wel weer verbinding?\r\nWant dan zou het een ip lease probleem kunnen zijn.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...