Ga naar inhoud

Kan ik een extra interne harde schijf aansluiten op mijn computer?


Mark2000

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een HP Compaq Elite 8300 SFF computer. Ik wil deze graag uitbreiden met een extra interne schijf, nou vraag ik me af of dit mogelijk is om een extra schijf aan te sluiten en hoe dit dan moet. Op dit moment is er 1 harde schijf aangesloten en zit er geen cd-rom speler in mijn computer dus er is wel ruimte voor. Bijgaand nog een paar foto's met informatie over mijn computer, misschien dat het kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Waarschijnlijk bedankt voor de foto's. Alleen zijn die hier op deze site niet zichtbaar! Haal als eerste de stroomkabel uit de computer en ontlaad je even door een verwarming (cv) aan te raken. Wat ik ook kan aanbevelen is dat je zolang je in de computer werkt altijd contact houdt met het frame van de computer!! Je neemt een harde schijf. Deze moet uiteraard wel van het type sata zijn. Als het mee zit krijg je er twee kabeltjes bij, anders hoop ik dat ze los in de computer rond hangen. Zo niet, dan zal je ze apart moeten kopen. Kijk hoe de andere harde schijf is aangesloten en sluit de nieuwe schijf net zo aan. Volgens mij heb je trouwens twee power-aansluitingen en drie sata-aansluitingen. De ruimte van een dvd-speler is altijd breder dan een harde schijf. Hiervoor zijn brackets te koop. Het spreekt voor zich hoe dat werkt. Mocht je er niet zo mee zitten kan je de harde schijf ook los in het vakje leggen. Maar dan wel met de electronica naar boven!! Sluit de stroom weer aan en zet de computer aan. Nu kunnen er twee dingen gebeuren. Je kan gewoon gebruik maken van de schijf of de schijf wordt niet herkend. Krijg je problemen dan zal je dat hier onder moeten aangeven. Hierbij nog een handig filmpje die een en ander duidelijk maakt: https://www.youtube.com/watch?v=swBSpH2tuEQ Vind je bovenstaand allemaal teveel werk? Dan kan je ook denken aan een externe harde schijf. Dan hoef je de computer niet eens open te maken!
Link naar reactie
Zoals beloofd; Ga even naar https://www.manualagent.com/hp/compaq-elite-8300-small-form-factor-pc/reference-guide/page-4 Daar vind je een duidelijk schema van het board. Onderaan volg je SATA PWR0 en SATA PWR1. Daar komt de stroom op. Dan heb je nog een witte, licht blauwe en een donker blauwe aansluiting. Op een vrije port gaat de data-kabel. Daar de pluggen maar op een soort port passen kan je niet missen!! Het kan wel soms even duren voordat de nieuwe schijf herkend wordt. Het kan ook zijn dat de schijf in "vreemde" partities is verdeeld. In een enkel geval zal je computer zelfs zeggen dat die niet kan starten. Maar ik zal deze vraag nog even in de gaten blijven houden. Ondanks de verschrikkelijke hitte hier.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...