Ga naar inhoud

Geen toegang voor nieuwe gebruikers


Aanbevolen berichten

Erik en Sjouwer, ik heb in de router gekeken en de DHCP pagina geopend. Hier kan ik niets aan en uitzetten (sagem V2 router). Nog steeds gooit hij er apparaten(IPs) vanaf die dan geen verbinding meer krijgen, heel vervelend. Ik moet ze dan aan een ethernetkabel gooien voor noodzakelijke verbinding. Ik heb wel een hele lijst gezien met gebruikers die er op zitten of zaten. Kan ik iets resetten zodat hij de apparaten opnieuw gaat zoeken? De router zelf heb ik al eens gereboot. \nIrritant dat nieuwe pc\'s e.d. er wel op kunnen en een andere er gewoon af gooit.\nHoor graag van jullie.
Link naar reactie
[QUOTE=Calife;641579] Ik heb wel een hele lijst gezien met gebruikers die er op zitten of zaten. Kan ik iets resetten zodat hij de apparaten opnieuw gaat zoeken? De router zelf heb ik al eens gereboot. \n[/QUOTE]\nOok gereset met een pinnetje ( > 5 seconden met de stroom er op) ? Dan gaatie terug naar factory defaults, en mag er volgens mij geen lijst van cliënten meer zijn.\nDie entrees moet je ook met de hand kunnen verwijderen[B];[/B] hoeveel zijn het er, en hoe groot is de DHCP pool ?\n\nVraag me niet hoe het exact werkt, maar ik zou checken of UPnP uit staat want ik denk niet dat je dat gebruikt, en kan volgens mij ook IP\'s nemen.\n(Network Setting > Home Networking > Static DHCP > UPnP)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;641589]Vraag me niet hoe het exact werkt, maar ik zou checken of UPnP uit staat want ik denk niet dat je dat gebruikt, en kan volgens mij ook IP\'s nemen.\r\n(Network Setting > Home Networking > Static DHCP > UPnP)\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nUPnP heeft vooral met automatisch door de Firewall gaan van bepaalde programma\'s. Hier worden volgens mij geen IP-adressen mee gereserveerd. Je kunt dan makkelijk bepaalde \"servers\" verbinden met apperatuur. (bijv. mediaserver -> mediaplayer).\r\n\r\nIk heb echter wel het idee dat het probleem van TS met de lease (tijden) te maken heeft met daaruit voorkomende geblokkeerde IP adressen.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
de vaste nummers staan overwegend niet in de router maar in het apparaat zoals je ze bereikt\r\n\r\nde dhcp pool moet buiten de vaste nummers blijven\r\n\r\nheb je een apparaat op ???.???.???.009 en aan de andere kant een op ???.???.???.151\r\n\r\ndan kan de dhcp pool tussen ???.???.???.010 en ???.???.???.150 vallen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...