Ga naar inhoud

Geen toegang voor nieuwe gebruikers


Aanbevolen berichten

Beste forummers,\r\n\r\nSinds vandaag hebben er geen nieuwe pc\'s e.d. meer toegang op mijn router.\r\nIkzelf heb goede verbinding ook op mijn smartphone.\r\nWie kan me helpen? Ik denk dat ik ergens de configuratie van de router moet veranderen?!\r\nHij ziet de verbinding wel maar niemand komt erop. Wachtwoord er af gehaald, reset, stroom er af e.d. maar niets helpt.\r\nIk kan wel in mijn router gegevens komen maar zie niets bijzonders.\r\n\r\nHopelijk heeft iemand raad. Ik heb ook al gezocht in de FAQ maar vond het niet.\r\n\r\nVast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
Nog een vraagje voor Sjouwer?\r\nNu de MAC filter uitstaat worden alle apparaten toegelaten.\r\nAls er meerdere apparaten (pc telefoons etc.) verbonden zijn worden er 2 uitgegooid. Deze twee zijn 2 gelijke kleine medion laptops. Kan hier ergens ook een instelling verkeerd staan? Hij verbind deze twee wel maar gooit ze er daarna weer direct uit. Dit was eerder niet het geval.\r\nIk heb momenteel geen wachtwoord in mijn router staan.\r\n\r\nHopelijk kan je me helpen, vast dank!
Link naar reactie
Ik ga nu antwoorden in plaats van Sjouwer, maar die verwacht ik eigenlijk niet terug voor morgen, maar zal mogelijk een veel beter idee hebben. \n\nHet lijkt een ip adres conflict of een (zeg maar) naam conflict. \nHebben beide Medion laptops soms dezelfde naam, of 2 gebruikers met gelijke namen? \n\nNiek
Link naar reactie
@ Sjouwer (en anderen):\r\n\r\nklein vraagje maar ook tot dit topic behorend, vandaar geen eigen topic.\r\n\r\nIk \"beheer\" sinds kort ook een aantal Fritz boxen. Als ik daar in de IP lijst kijk zie ik dat elk DHCP adres automatisch aan een MAC adres en naam (bijvoorbeeld telefoon Niels) wordt gekoppeld en daarna niet opnieuw wordt uitgedeeld.\r\n\r\nZo heb ik range van 50 adressen, 192.168.1.1 t/m 192.168.1.50, als ik een nieuw apparaat aansluit krijgt deze 192.168.1.35 (als voorbeeld). Kan het zo zijn dat wanneer adres 50 is uitgedeeld er geen nieuwe meer worden uitgedeeld (en dit misschien de oorzaak van TS z\'n probleem is)?\r\n\r\nVolgens mij heeft mijn probleem, voor zover het een probleem is, iets met lease te maken maar dat is voor mij nog enigszins klok en klepel.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;641420]RTFM[/QUOTE]\r\n\r\nRead the funny:D manual!! \r\n\r\nDaar heb je helemaal gelijk in, echter werd ik plots met deze routers geconfronteerd en is mijn vraag nog geen hot-item. \r\nIk stelde de vraag grotendeels als nieuwsgierigheid. \r\nAls ik de DNS wil aanpassen dan zoek ik naar DNS in de router.\r\nAls ik de DHCP wil aanpassen dan zoek ik naar DHCP in de router.\r\nAls ik de LEASE wil aanpassen, waar moet ik dan naar zoeken, onder welk algemeen \"hoofdstuk\" valt dit?? Beveiliging, LAN, WAN???\r\n\r\nVanuit mijn werk kom ik 2 situaties tegen:[LIST=1]\r\n[*]Professioneel, alles qua netwerk is geregeld. (Grote klanten)\r\n[*]Particulier, niets qua netwerk is geregeld\r\n[/LIST]\r\n\r\nIk weet bij optie 2 niet wat ik tegenkom, de handleiding is er (vaak) niet. Als ik de handleiding eerst ga downloaden en dan uitgebreid ga lezen dan is dat niet professioneel en tot nu toch ook niet nodig.\r\n\r\nVandaar mijn vraag (aan de expert:D op dit forum) ter lering en omdat het ontopic in dit topic is.\r\n\r\nMaar goed, ik kan natuurlijk ook de handleiding(en) er eens op naslaan........\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;641423]\r\nAls ik de DNS wil aanpassen dan zoek ik naar DNS in de router.\r\nAls ik de DHCP wil aanpassen dan zoek ik naar DHCP in de router.\r\nAls ik de LEASE wil aanpassen, waar moet ik dan naar zoeken, onder welk algemeen \"hoofdstuk\" valt dit?? Beveiliging, LAN, WAN???[/QUOTE]\r\nDHCP, het \'hoofdstuk\' wat IP\'s uitdeelt[B];[/B] je gaat er instellen [I]hoe lang[/I] het IP geldig is.
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;641412]\nje lease tijd verkorten tot een dag (meestal voldoende, op adressen met vaste ip na)\n\nje bent normaal niet 24 uur verbonden met de router. nog iets beter is rond de 12 uur te zetten als je in die tijd niet verbind heb je een ander ip adres[/QUOTE]\nNa het verstrijken van de helft van de leasetijd wordt er door het aangesloten apparaat al een aanvraag bij de DHCP server gedaan voor vernieuwing van de lease.\n\nVoor een thuisnetwerkje met niet meer dan 10 mogelijke apparaten lijkt mij 2 dagen prima, maar als Calife geen wachtwoord heeft ingesteld dan kan het zo maar zijn (even mijn theorie) dat allerlei vreemde gebruikers tijdelijk een IP hebben ingenomen, en die DHCP pool (ook tijdelijk) leeg is.\n[QUOTE=Calife;641388]Hij verbind deze twee wel maar gooit ze er daarna weer direct uit. Dit was eerder niet het geval.\n[B]Ik heb momenteel geen wachtwoord in mijn router staan[/B].[/QUOTE]\nBij mij staat (ook onder DHCP) een cliënt list met computernamen welke op dit moment een IP hebben gekregen, met hun verstreken leasetijd, dus dat zou dan een volle lijst moeten zijn.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;641436]DHCP, het \'hoofdstuk\' wat IP\'s uitdeelt[B];[/B] je gaat er instellen [I]hoe lang[/I] het IP geldig is.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb op mijn router (Zyxel P-2812HNU-F1, Telfort firmware) elke instelling bekeken maar kom alleen static DHCP tegen (ik weet wat dat is). Ik denk dat de DHCP lease niet in elke router is in te stellen maar zal \'t onthouden. Binnenkort zal ik wel weer eens een Fritbox mogen istellen en zal dan eens gaan zoeken.\r\n\r\nVerder raakt dit teveel of topic maar van klok en klepel gaan we nu wel meer naar klaar en klontje:D\r\n\r\nM.v.g .Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...