Ga naar inhoud

Niet kunnen openen/opslaan van bijlagen.


Aanbevolen berichten

Beste lezers,\n\n\nIk kan sinds een dag of 3 geen bijlagen die ik via Windows Live Mail (Windows 7) krijg meer openen, maar ook niet opslaan. Wel kan ik ze van een verkleind WLM-scherm slepen naar mijn bureaublad en daar vervolgens openen?! Ook eerder ontvangen bijlagen kan ik niet meer openen. Of het nou PDF-jes, DOC of DOCX, XLS of XLSX bestanden, of andere bestanden zijn.\n\nWat mij ook is opgevallen, is dat het vlaggetje rechtsonder in mijn taakbalk niet meer tevoorschijn komt. Eerder als ik deze aanklikte, kreeg ik bijvoorbeeld de melding dat de computer gescand moest worden.\n\nWat ook frappant was, was dat ik gisteren zomaar ineens gebeld werd door een Engels sprekende meneer die vertelde dat hij van Microsoft was en dat mijn pc berichten naar hem stuurde, omdat er een probleem was met mijn firewall???!!! Deze meneer heb ik vriendelijk afgekapt, waarop zijn laatste bericht was: \"Oh, you don\'t trust me, than your computer is going to crash!!!\" Sinds vanmiddag dus het één en ander proberen uit te Googlen en maar geregistreerd voor dit forum.\n\nKan iemand mij helpen? Dat vinkje uitzetten via de beveiligingsopties binnen WLM heeft geen effect. Register aanpassen weet ik niet, omdat ik net iets te weinig ervaring heb hiermee.\n\nIk hoor graag.\n\nGroet,\n\nKidaatje.
Link naar reactie
Er ging even iets mis bij het verwijderen van wat andere posts, waarbij deze plotseling ook verdwenen was. \r\nExcuus daarvoor....\r\n\r\nTopic opnieuw gestart en hieronder de reacties van 2 medeforummers: \r\n\r\n[quote=Niekie30]En die meneer die zogenaamd van Microsoft was, is een oplichter die na afloop (je moet dan betalen) een programmaatje wil installeren en je hele bankrekening leeg plukt. Dus ga daar nooit op in!!\r\n\r\nNiek [/quote]\r\n\r\n[quote=Desperado]Doe maar eerst een systeem herstel , naar zeg maar 2 weken terug.\r\n..............\r\n\r\nEn die meneer was dus niet van Microsoft , die gaan nooit bellen , alleen als je zelf contact met hun hebt gehad , dus afkappen Prima.[/quote]
Link naar reactie
Jammer maar helaas dat het topic verdwenen was. Ik had wat wijzigingen aangebracht, maar die heb ik zo goed mogelijk hieronder in het blauw toegevoegd:\r\n\r\nBeste lezers,\r\n\r\nIk kan sinds een dag of 3 geen bijlagen die ik via Windows Live Mail (Windows 7) krijg meer openen, maar ook niet opslaan. Wel kan ik ze van een verkleind WLM-scherm slepen naar mijn bureaublad en daar vervolgens openen?! Ook eerder ontvangen bijlagen kan ik niet meer openen. Of het nou PDF-jes, DOC of DOCX, XLS of XLSX bestanden, of andere bestanden zijn.\r\n\r\nWat mij ook is opgevallen, is dat het vlaggetje rechtsonder in mijn taakbalk niet meer tevoorschijn komt. Eerder als ik deze aanklikte, kreeg ik bijvoorbeeld de melding dat de computer gescand moest worden. [COLOR=\"Blue\"]Ik kan überhaupt geen aanpassingen doen binnen mijn Defender. Kan die ook niet meer aanzetten, staat nu uit?! Ik kwam er trouwens wel achter, dat er voor het laatst 11-06-2013 definities voor mijn Defender zijn gedownload. Sinds die tijd zijn ook zo\'n beetje de problemen begonnen. Ik draai overigens ook sinds het begin Avira op deze pc. Voorheen gaf het vlaggetje aan dat ik via Defender moest scannen en daarnaast scande ik ook nog met Avira.[/COLOR]\r\n\r\nWat ook frappant was, was dat ik gisteren zomaar ineens gebeld werd door een Engels sprekende meneer die vertelde dat hij van Microsoft was en dat mijn pc berichten naar hem stuurde, omdat er een probleem was met mijn firewall???!!! Deze meneer heb ik vriendelijk afgekapt, waarop zijn laatste bericht was: \"Oh, you don\'t trust me, than your computer is going to crash!!!\" Sinds vanmiddag dus het één en ander proberen uit te Googlen en maar geregistreerd voor dit forum. [COLOR=\"blue\"]Ik ging er al vanuit, dat dit een vorm van phishing was.[/COLOR]\r\n\r\nKan iemand mij helpen? Dat vinkje uitzetten via de beveiligingsopties binnen WLM heeft geen effect. Register aanpassen weet ik niet, omdat ik net iets te weinig ervaring heb hiermee. [COLOR=\"blue\"]Maar dit zou met enige hulp wel moeten lukken. Ook systeemherstel werkt niet, omdat er op de één of andere manier maar één herstelpunt wordt aangemaakt. Gisteren is er een update geweest, maar dat punt is inmiddels alweer overschreven door de update van vanmiddag.[/COLOR]\r\n\r\nIk hoor graag.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie
Nog even een kleine aanvulling:\r\n\r\nAls ik trouwens iets als \'Fixit\' draai, of wil proberen om Microsoft Security Essentials te installeren, geeft de pc aan, dat het bestand een virus bevat en verwijderd is. Doet Avira dat dan, of een echt virus, of toch MS?\r\n\r\nKlinkt dit trouwens als een virus, of is het enkel een eigenaardigheidje waar mee te leven valt?\r\n\r\nEr moet toch een minder drastische maatregel te nemen zijn, dan enkel alles opnieuw installeren?\r\n\r\nIk hoor graag en alvast heel erg bedankt.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie
Zo kom je dus steeds weer achter \'oude\' dingen:\r\n\r\nIk heb ook nog een abonnement op \'PC veilig\' van KPN =>\r\n\r\n[B]Wat is PC Veilig?[/B]\r\nPC Veilig is een compleet beveiligingspakket dat je computer optimaal beschermt tegen virussen, spyware, pop-ups, spam en andere internetgevaren. PC Veilig voert alle updates automatisch uit; eenmaal geïnstalleerd heb je er geen omkijken meer naar. \r\nPC Veilig is geschikt voor alle KPN Internet en Alles-in-één pakketten en is makkelijk mee te bestellen. \r\n\r\n[B]Wat biedt PC Veilig?[/B]\r\n-Virus- en spywarebeveiliging voor onbezorgd internetten en online shoppen\r\n-Firewall voor veilig internetbankieren\r\n-Spamfilter tegen ongewenste e-mail\r\n-Automatische updates, dus je bent altijd optimaal beveiligd\r\n-Browserprotectie: tijdens het internetten zie je al of een site veilig is\r\n-Zeer eenvoudig startscherm: je ziet direct wat de status van je beveiliging is
Link naar reactie
Om te beginnen\r\n\r\n 1 Virus scanner gebruiken\r\n\r\nDefender word op Windows 7 automatisch uit gezet , als je een andere scanner gebruikt.\r\n\r\nWel kun je de Computer / Laptop gaan scannen met MBAM free \r\n\r\n [url]http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/[/url]\r\n\r\nDat is in principe een virus en malware verwijderaar\r\n\r\nDie kan gewoon naast je werkende Scanner werken.
Link naar reactie
Beste Desperado,\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\n\r\nOm even samen te vatten:\r\n\r\n1) ik houd mijn abonnement op PC veilig bij KPN aan;\r\n2) verwijder Avira en installeer MBAM (voor Avira gebruikte ik AVG), en;\r\n3) ik maak mij verder geen zorgen dat zowel Defender, als Microsoft Security Essantials niets meer doen!?\r\n\r\nStel dat ik Avira uninstall en ik download MBAM en ik krijg vervolgens de melding \'bevat een virus.....\', dan is mijn pc een \'sitting duck\'?! Net zoals wanneer ik Fixit, dan wel MSE wil downloaden?\r\n\r\nHierna blijven uiteraard de andere problemen nog overeind, toch???\r\n\r\nIk hoor graag weer.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie
Microsoft Security Essentials \r\n\r\ndie kun je ook verwijderen. via configuratie software\r\n\r\nDefender kun je eigenlijk niet verwijderen, is een onderdeel van W7 om te voorkomen dat gebruikers zonder een virusscanner gaan werken na een verse Windows installatie.\r\n\r\nEn van MBAM de volle scan laten lopen , duurt wel even , afhankelijk hoe groot en vol de harde schijf is.
Link naar reactie
De gratis versie van MBAM is alleen bedoeld om te gebruiken en is leuk voor een scan om[B] Malware[/B] te verwijderen. Hij biedt geen continue bescherming. \nJe pc MAG niet aangeven dat MBAM een virus bevat als je hem daar: [url]http://www.malwarebytes.org/[/url] ophaalt.\nGeeft de pc dat wel aan, (en ik verwacht dat) dan heb je een lelijke besmetting opgelopen die niets met Mbam te maken heeft.\n\nIk kan je alleen adviseren, om in veilige modus op te starten met netwerk verbinding en een aantal online antivirus scans te doen op sites van gerenommeerde bedrijven zoals Bitdefender bijvoorbeeld. \n\nHier nog een topic van iemand waarbij \"alle downloads\" als virus worden aangemerkt. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=76567[/url]\n\nEn als je AVG gebruikt of gebruikte kan je hier kijken: [url]http://www.avg.com/ww-en/faq.num-5389[/url]\n\nMocht het ondanks alles niet goed werken zou ik je willen adviseren om je daar even te melden met het probleem: [url]http://www.nucia.eu/forum/forums/38-Hulp-bij-virusinfecties[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Hey Niek,\r\n\r\nIk heb de trial van Bitdefender gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens heeft Bd Avira gedeïnstalleerd (na het mij gevraagd te hebben). Hierna een complete scan uitgevoerd, duurde ruim anderhalf uur) => 82 bedreigingen gedetecteerd en opgelost. Hier ging het downloaden dus wel goed!?\r\n\r\nIk dacht dat het nu wel verholpen was, maar niets was minder waar. De bijlagen konden nog steeds niet geopend worden en mijn pc geeft nog steeds aan dat als ik bijvoorbeeld een scan met MBAM uit wil voeren, er moet dan eerst iets gedownload worden, dat deze een virus bevat en verwijderd wordt.\r\n\r\nIk heb tenslotte de pc in veilige modus en met netwerkmogelijkheden opgestart en MBAM, Trend Micro en Avast proberen te laten scannen, maar er moest iets gedownload worden en je raad het al.....\r\n\r\nMaw Bd kon wel een online scan uitvoeren, ik kon de trial downloaden en vervolgens scannen en oplossen. Is jou, of iemand anders, nog één, of meerdere online scans à la Bd bekend zodat ik die kan draaien?\r\n\r\nIk hoor graag weer.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie
Joman,\r\n\r\nIk heb een schone pc gebruikt, om de stick voor te bereiden en te updaten. Na de scan (in de veilige modus) waren er een drietal registersleutels die niet werden vertrouwd en die heb ik vervolgens in quarantaine laten zetten. Toen de pc uit en weer aan, maar helaas mocht het niet baten.\r\n\r\nZowel de diverse bijlagen worden niet geopend als ook de scan van MBAM en/of Trendmicro wordt niet vertrouwd en verwijderd.\r\n\r\nIk hoor graag weer.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie
Desperado,\r\n\r\nOm de één of andere reden heeft mijn pc alleen het laatste herstelpunt onthouden. Zie ook #3. Heeft er volgens mij mee te maken, dat mijn schijf erg vol zat => inmiddels wat geschoond en nu weer een kleine 100 Gb aan ruimte. Zit er dan geen virus/probleem in mijn data, of zou dat ook nog kunnen?\r\n\r\nAnders gaan we gewoon maar weer alles opnieuw installeren.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nKidaatje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...