Ga naar inhoud

Problemen modem verbinding


Aanbevolen berichten

De standaardtrucs heb ik inderdaad allemaal gedaan, geen resultaat. Alles is in apparaatbeheer in orde. \n\nIk heb inderdaad het probleem al vaker gelezen, maar nog geen oplossing kunnen vinden.\nMeerdere telefoongesprekken met upc leverden ook niets op, behalve vage beloften om terug te bellen die vervolgens niet worden nagekomen. Wel wordt er steeds naar de laptop zelf verwezen waarin instellingen niet goed zouden staan, want aan het modem kon het niet liggen zeiden ze. Al blijf ik het vreemd vinden dat het internet ook met de kabel niet werkt.. Dan heb ik toch niets met het wachtwoord en dergelijke te maken? \n\nIk weet bijna 100% zeker dat de laptop hiervoor ook altijd een wpa of wpa2 wachtwoord heeft gehad. Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van wep :$
Link naar reactie
wat ik mis, maar wellicht las ik eroverheen: geeft het modem/router via zijn lampjes wel aan dat er internet is?\r\nnog onlangs bij iets dergelijks van upc geroepen. heb alle aansluitingen vanaf de muur in de meterkast tot en met de modem losgehad en weer vastgemaakt, en dat hielp. \r\nals dat spul vajn upc niet echt 100% muurvast zit komt contact moeilijk tot stand.
Link naar reactie
[QUOTE=Labob;640821]De lampjes branden inderdaad allemaal en op de andere laptops en computers hebben gewoon internet, geen probleem.[/QUOTE]\r\n\r\nmet dit antwoord zal je toch binnen de laptop naar de fout moeten zoeken\r\n\r\ndrivers up to date, automatisch ip adres verkrijgen enz enz nog eens na lopen
Link naar reactie
Even bemoeien met wat herinnering (ik weet geen oplossing) want ik zie twee gegevens niet benadrukt: \n\n* de verbinding was al verbroken [I]voor[/I] er een nieuwe router van UPC kwam, en ook [I]voor[/I] er een herinstallatie plaatsvond.\n* als de beveiliging in de router uitgeschakeld wordt is er[I] wel [/I]verbinding.\n\nKan het een defecte adapter zijn ?\n[QUOTE=Labob;639903]\nIk heb het internet geprobeerd zowel draadloos als via wifi aan te sluiten, beiden manieren werkten niet.[/QUOTE]\nHier wordt waarschijnlijk \'bedraad en wifi\' bedoeld, maar is dat nog steeds zo, bedraad werkt ook niet ? Ik vraag dit omdat:\n[QUOTE=Labob;640632]\nInmiddels ben ik erachter dat het draadloze internet wel werkt, als ik de beveiliging eraf gooi. Zodra ik de beveiliging in het modem er weer op zet, keert het probleem direct terug.[/QUOTE]\nJe hebt hier geen melding meer over bedraad, en ik vraag mij af of dat nu wel werkt.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Excuses, ik bedoelde inderdaad bedraad en draadloos via wifi. \nUiteindelijk moet een laptop draadloos werken, daarom heb k een laptop gekocht en geen computer. Ik ben dus voornamelijk op zoek naar een oplossing voor het draadloze probleem. Zodra ik de beveiliging uitzet in het modem, doet inderdaad het draadloze internet het. \n\nIk ga als ik vanavond thuis ben kijken of hij het dan ook bedraad doet, dat heb ik niet gecontroleerd. Maar dat zou toch sowieso niet uit moeten maken? Ik dacht altijd dat het wachtwoord voor het draadloze internet was en niet voor het bedrade internet...?\n\nHet eerste punt: ik had voor het nieuwe modem van upc een eigen modem en router. Daarop werkte alles zonder problemen en volledig naar behoren. Een kapotte adapter lijkt me daarom onwaarschijnlijk.\nHet tweede punt is inderdaad zo.Het internet werkt foutloos zonder beveiliging, met beveiliging krijg ik alleen lokale verbinding en dus geen internet.
Link naar reactie
Als het met de vorige apparatuur wel gewerkt heeft zal die adapter wel goed zijn, ik dacht eerder te lezen dat het probleem ook bij die oude router speelde maar dat was niet zo.\n\nWel Windows opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering....\n\nAl eens de router een harde reset gegeven ?\n\nVoor wat betreft het wachtwoord voor wireless:\n[QUOTE=Labob;639903]\nIk heb het internet geprobeerd zowel draadloos als via wifi aan te sluiten, beiden manieren werkten niet.[/QUOTE]\ndus daarom de vraag of dat nu ook nog zo is, eerder werkte bedraad in ieder geval niet.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ik heb hem reeds meerdere malen opnieuw geïnstalleerd.\r\nIk snap ook niet hoe een draadloze internet adapter ervoor kan zorgen dat er geen verbinding is met een beveiligd netwerk, maar dat er wel verbinding is met een onbeveiligd netwerk? Misschien haal ik dan dingen door elkaar hoor, dat weet ik niet?
Link naar reactie
Erik,\n\nJe moet me even helpen met wat een harde reset is. De volgende twee manieren heb ik al geprobeerd:\n1. Stroom eraf, even een tijdje wachten, stroom erop en de computers een voor een weer aansluiten.\n2. Met een pinnetje een knopje indrukken. Het duurde vervolgens enkele uren voor alles weer opgestart en geïnstalleerd was.\n\nAanvankelijk deed de internet het zowel bedraad als draadloos het niet. Dit was toen ik het draadloze internet met het voorgeprogrammeerde wachtwoord van upc gebruikte. Na dit in mijn eigen wachtwoord veranderd te hebben, bleef de situatie hetzelfde. Na lang proberen en pielen kwam ik erachter dat het draadloze internet dus wél werkt als ik het wachtwoord eraf haal. Zodra het wachtwoord er weer op gaat, keert het probleem terug.
Link naar reactie
Harde reset doe je met dat pinnetje in dat gaatje, maar sommige routers hebben twee niveaus van reset (zie gebruiksaanwijzing), ééntje na b.v. vier seconden, en dan eentje na 10 of misschien meer seconden.\nMaar ik zou daar nog mee wachten als dat je weer een uur laat instellen.\n\nJe hebt eigenlijk wel verbinding als het probleem nu nog steeds zo is als in je eerste post, namelijk een melding over het niet kunnen vinden van de DNS server. Die daar genoemde server is van UPC, en blijkbaar weet je laptop wel van de router dat IP te krijgen[B];[/B] UPC geeft dat IP namelijk aan jouw router, je zal ergens in de router kunnen vinden welke DNS server(s) de router ingesteld heeft gekregen.\n\nWelk IP heb je geprobeerd als vaste DNS server op je laptop ?\nProbeer deze twee eens, (als primair en secundair bij TCP/IPV4, niet maar eentje tegelijk)\n\n208.67.222.222\n208.67.220.220\n\nDeze servers zijn van opendns.com.\n\n\nJe kan daarna proberen IPV6 uit te schakelen, en ik zou die servers bij TCP/IPV4 even laten staan:\n\n[url=http://wilderness.hubpages.com/hub/cant-connect-vista-to-a-wireless-network-or-router-heres-help]\"Disable the TCP/IPv6\nWindows Vista has a well known glitch in this item. It refers to the latest internet protocol, but is not necessary for use of the internet. \nDisabling this may slow your internet work, but I haven\'t found that to be so. To disable the version 6 protocol:\n\n Click start\n Click control panel\n Click network and sharing center\n Click network connections\n Click wireless network connect, and then right click the same thing\n Click Properties. Uncheck the \"Internet Protocol Version 6(TCP/IPv6)\"\n Click OK\"[/url]\n\nDan eerst de laptop herstarten.\n\n\nDit van Microsoft:\n[url=http://windows.microsoft.com/en-us/windows/network-connection-problem-help#network-problems=windows-vista&v1h=win8tab1&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab5&v4h=winxptab1]Update router and adapter firmware\nYour router or [B]network adapter might need a firmware upgrade, especially if you\'re only able to connect using WEP security or no security[/B]. Firmware is the software that is embedded in a hardware device and controls how the device interacts with the operating system.\nDownload a firmware upgrade from the router or adapter manufacturer’s website and apply it, following the directions on the website or with the downloaded file.[/url]\n\nIk lees niet vaak over firmware voor netwerkadapters, maar het geeft wel aan dat het ergens een compatibiliteitsprobleem kan zijn, en dat je heel goed moet letten op b.v. het gebruik van de laatste drivers.\n[QUOTE=Niekie30;640802]\nNou lees ik 2 of 3 topics van mensen die een nieuw modem/router van UPC hebben gekregen en die melden bijna allemaal hetzelfde probleem. \n....\nWaarom specifiek Acer laptops met Vista? [/QUOTE]\nWordt proberen of ook zij zonder beveiliging wel verbinding krijgen.
Link naar reactie
Ik zou (met Speccy of in Apparaatbeheer) kijken welk type netwerkkaart er nu in zit. Je kan hem ook aan de onderkant bekijken natuurlijk, achter het klepje denk ik.\n\nDeze ?[url=http://www.replacedirect.nl/product/p0090691/intel-wireless-agn-80211n-mini-pci-e.html?prrel=34994&subid=120288]\nINTEL WIRELESS AGN 802.11N MINI PCI-E voor Acer Aspire 5520G-403G16Mi[/url]\nMisschien is dat een upgrade trouwens. (intel 4965agn)\n[url]http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/wireless/4965agn[/url]\n(Geen firmware te vinden)\n\n\nVolgens deze specs zit er [B]een b/g adapter[/B] in die laptop, [B]geen n[/B], maar dat weet je pas zeker als je zelf gekeken hebt, je weet nooit of die van jouw net een andere productie is:\n[url=http://azerty.nl/1-156-67171/aspire-5520g-403g16mi.html]\"Netwerkadapter - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g\"[/url]\nZo ja, misschien slim om een andere adapter te proberen ? B.v. die Intel, welke ook tweede hands wel te vinden is.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]\n\nZelfde type probleem, Acer, nieuwe router, geen DNS server communicatie\n[url]http://wireless.ittoolbox.com/groups/technical-functional/wireless-networks-l/my-acer-5715z-laptop-will-only-connect-locally-to-my-new-virgin-netgear-wireless-router-and-will-not-allow-me-to-get-on-the-internet-3856588[/url]\nIn het één na laatste bericht staat hun oplossing.\n\nSluit overigens niet uit dat (zoals Niek suggereerde) dat het een fout in de firmware van de router is, maar overtuig UPC daar eens van. Zekerheid en/of een oplossing duurt dan denk ik wat langer ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...