Ga naar inhoud

Problemen modem verbinding


Aanbevolen berichten

Goedendag,\r\n\r\nAfgelopen week heb ik een nieuw modem van UPC gekregen, vanwege het verhoogde internet. \r\nDeze heb ik aangesloten volgens de instructies en vervolgens netjes ingesteld. \r\nNu werkt het internet op één laptop echter niet. Het internet is aangesloten op meerdere computers en werkt daar keurig op, behalve dus op deze. \r\n\r\nDe laptop is pas terug gezet naar fabrieksinstellingen, het internet werkte zowel daarvoor als daarna niet. De laptop draait op windows vista. \r\n\r\nIk heb het internet geprobeerd zowel draadloos als via wifi aan te sluiten, beiden manieren werkten niet. Ik heb alle trucjes met modems en dergelijke opnieuw opstarten al geprobeerd, evenals dingen opnieuw instellen en installeren, zonder resultaat. \r\nDe laptop geeft aan wel verbonden te zijn, maar geeft vervolgens een foutmelding:\r\n\'Er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server (213.46.228196) worden gemaakt.\'\r\n\r\nHierbij heb ik bij eigenschappen gecontroleerd wat er bij de dns server staat. Hierbij staat, zoals op de upc site wordt aangegeven, alles op automatisch laten toewijzen. Ook heb ik geprobeerd deze handmatig in te stellen. Niets werkt!\r\n\r\nIk hoop dat dit voldoende informatie is en dat iemand mij kan helpen. \r\nIk ben overigens een leek wat betreft computers..
Link naar reactie
Probeer het volgende eens.\nGa naar start->programma\'s->bureau accessoires en klik daar met de rechter muisknop op de command prompt en kies voor \"als administrator starten\".\n\nAls deze gestart is, geef je het volgende commando in en daarna op enter drukken:\n[code]netsh winsock reset[/code]\n\nDaarna je pc/laptop herstarten en kijken of het opgelost is.
Link naar reactie
Hoi,\r\nIk heb dezelfde melding.(Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server worden gemaakt) De pc is draadloos.\r\nAls ik het commando \'ipconfig /renew\' intyp maakt hij even verbinding en gooit me er dan weer af.\r\nHeb ook; vista, upc modem, 1pc die geen verbinding maakt(andere pc\'s wel) en automatisch toewijzen ook ingesteld(niet handmatig geprobeerd).\r\nKan ik dat commando \'netsh winsock reset\' ook proberen?\r\nmvg Rik
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie.\r\nAls ik dat invul, krijg ik in beeld dat de opdracht niet wordt herkend als interne of externe opdracht, programma of hatchbestand. \r\n\r\nIk heb de computer terug naar fabrieksinstellingen gezet door tijdens het opstarten bepaalde knoppen in te voeren. \r\n\r\nInmiddels ben ik erachter dat het draadloze internet wel werkt, als ik de beveiliging eraf gooi. Zodra ik de beveiliging in het modem er weer op zet, keert het probleem direct terug. \r\nIk wil echter toch wel erg graag beveiliging op mijn internetverbinding...
Link naar reactie
Waarschijnlijk ondersteunt jouw laptop geen WPA-2 maar allen WEP, je kunt dan de router (en alle andere nu in gebruik zijnde draadloze apparaten) instellen op deze minder veilige beveiligingsmethode of de laptop voorzien van een USB draadllos netwerk dongeltje van ~ € 15,-- welke wel WPA-2 onersteunt.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Ik heb voor dit nieuwe modem van upc een ander modem gehad met daaraan een aparte router. \r\nNaar mijn idee heeft daar altijd een wpa wachtwoord opgestaan.. \r\n\r\nHoe zou ik het met een wep wachtwoord in kunnen stellen? Als ik op het modem inlog en op beveiliging klik, kan ik kiezen uit de opties \'geen\', \'wpa\', \'wpa2\', en \'wpa/wpa2\'.
Link naar reactie
Voor ik het modem van UPC opgestuurd kreeg en aansloot, had ik er een modem met aparte router aan hangen. Hier heeft naar mijn idee gewoon altijd een wpa wachtwoord opgestaan en ik heb er nooit problemen mee gehad.. \r\n\r\nAls ik het met een wep wachtwoord in zou willen stellen, hoe doe ik dat dan? Het is altijd nog beter dan geen beveiliging zoals momenteel.. \r\nIk kan inloggen op het modem en als ik dan bij beveiliging kijk, heb ik alleen de opties \'geen\', \'wpa\', \'wpa2\' en \'wpa/wpa2\'.
Link naar reactie
Dit staat aan de onderzijde van de laptop:\n\nAcer Aspire 5520G-403G16Mi.\nMFG Date: 0901\n\nDe precieze leeftijd van de laptop durf ik niet te noemen. Denk een jaar of 5, dus zeker geen 10 jaar oude laptop.\n\nCaps lock heb ik uiteraard als eerste gecontroleerd, maar dank voor de suggestie ;)\n\n@ Joman en p-a-n-g, dit gaat mijn kennis iets te boven vrees ik. De router zit in het modem verwerkt en ik heb een website waar ik heen surf om in te loggen op het modem (zoals in het boekje van upc stond..)\nZouden jullie kunnen toelichten wat jullie bedoelen en hoe ik dat kan zien/veranderen/proberen? Hartelijk dank!
Link naar reactie
Dat kan kloppen, augustus 2008 reviews op Kieskeurig. Hij wordt heet? Dan kan je er beter blokjes onder plakken zodat de hete lucht kan afvloeien.\nWat de instellingen betreft, zal je moeten inloggen op je router en eea moeten bekijken, ik heb niet zo\'n modem/router.\nDoe eerst de standaard truc als je het nog niet gedaan hebt. Alles uit, stroom er af, modem/router opstarten, PC\'s etc een voor een opstarten.\nHeb je in Apparaatbeheer gecheckt dat Wan- en Lankaarten in orde zijn?
Link naar reactie
Oke die Acer kan alleen 802.11b/g maar dat UPC ding zal bijna zeker op \"mixed\" staan. Ik kan niet in de specs zien of hij WPA/WPA2 aan kan, maar daar ga ik gezien de leeftijd van uit. \nNou lees ik 2 of 3 topics van mensen die een nieuw modem/router van UPC hebben gekregen en die melden bijna allemaal hetzelfde probleem. \n\nHeeft één van jullie UPC al eens gebeld? Want daar zal het probleem bekend zijn, mag ik veronderstellen. \nZo dat een oplossing biedt, zou ik die graag hier lezen. \nZelf zou ik het niet meer weten.\n\nWaarom specifiek Acer laptops met Vista? \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...