Ga naar inhoud

Geen draadloze verbinding.


Aanbevolen berichten

Ik heb een Acer Aspire One D255 met windows 7 starter en Atheros AR5B95 netwerkkaart.\r\nNu liep alles niet zo lekker meer dus heb besloten een \"clean install\" te doen.\r\nAlleen loop ik nu tegen het probleem aan dat hij geen draadloze verbinding kan maken met de router. Bedraad werkt het wel goed.\r\n\r\nIk had de driver gedownload op de Acer site, maar met die driver vond hij helemaal geen draadloze netwerken. Nu heb ik op de site van Atheros de nieuwste driver gedownload en nu ziet hij de draadloze netwerken wel, alleen kan er geen verbinding gemaakt worden met de router.\r\n\r\nOok heb ik het in de bibliotheek met openbaar netwerk geprobeerd, en daar kreeg ik wel verbinding en internet, maar na een minuut geen verbinding meer en met geen mogelijkheid weer verbinding te maken.\r\n\r\nHeeft er iemand nog ideeën wat ik kan proberen? Ik ben eerlijk gezegd door mijn ideeën heen.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Hey Rgw,\r\n\r\nje hebt al een goede eigen analyse gedaan.\r\n\r\nWat ik echter mis is: Krijg je verbinding met de router, maar heb je een beperkte verbinding, OF krijg je een foutmelding bij het verbinden met de router?\r\n\r\nIndien foutmelding met het verbinden van de router: Lukt het wel als je de beveiliging uitzet van de draadloze verbinding?\r\n\r\nIk weet toevallig dat Acer verschillende WiFi kaartjes gebruikt. Weet je 100% zeker dat je een Atheros hebt, en niet bijvoorbeeld een Intel?\r\n\r\nVerder zou Windows 7 automatisch al drivers moeten hebben geinstalleerd. (Dat vind ik het makkelijke aan Win7). Met de Windows 7 drivers lukt het dus ook niet goed?\r\n\r\nAls je naar je apparaat beheer gaat, zie je ergens uitroeptekens staan voor de apparaten?\r\n\r\nGreetz,,\r\nTECH
Link naar reactie
[QUOTE=rgw;639643] Nu heb ik op de site van Atheros de nieuwste driver gedownload en nu ziet hij de draadloze netwerken wel, alleen kan er geen verbinding gemaakt worden met de router.\r\nAlvast bedankt![/QUOTE]\r\n\r\nGa even naar het netwerkcentrum. Kies draadloze netwerken beheren. Verwijder daar alle netwerken, OOK die van je zelf.\r\nStart daarna opnieuw op en kijk of je dan wel verbinding kunt maken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Tech en Niek bedankt voor jullie antwoorden.\r\n\r\nIk weet 100% zeker dat het een Atheros kaart is. Voor de nieuwe installatie heb ik een specificatie lijst opgeslagen d.m.v. het programma Speccy.\r\n\r\nNa de nieuwe installatie gaf hij bij apparaat beheer bij \"ethernet controller\" en netwerk controller\" het uitroepteken. Dus heb ik de ethernet controller geïnstalleerd via een usb stick, en de netwerk controller laten installeren door windows met internet via draad. Ook heb ik de netwerk controller handmatig geïnstalleerd, maar beide zonder het gewenste resultaat.\r\n\r\nEr is hier wel wat veranderd, heb vanmiddag een nieuw pakket van UPC binnen gekregen met een nieuwe modem met wifi dus de router is er tussenuit (was al besteld, niet speciaal voor dit probleem). Met mijn HP laptop geen probleem, beveiligings sleutel invoeren en verbinding, Maar de Acer werkt het bij de nieuwe modem ook niet.\r\n\r\nTevens heb ik de beveiliging uit gezet, maar ook zonder resultaat.\r\n\r\nAls ik mijn modem/router selecteer en verbinding maak, beveiligings sleutel invoer, geeft hij aan \"Er kan geen verbinding worden gemaakt met ...\" Als ik dan op problemen oplossen klik, geeft hij aan \"Problemen met router of toegangspunt oplossen\" met advies het apparaat uit te schakelen en later weer inschakelen zodat hij zich kan resetten. \r\n\r\nMaar daar kan het probleem niet in zitten. De oude router met beveiling, nieuwe modem/router met en zonder beveiliging, het openbaar netwerk van de bibliotheek overal hetzelfde probleem.\r\nEn het rare vind ik dat het bij de bibliotheek wel verbinding en internet had voor een minuutje, en daarna niks meer.\r\n\r\nAls ik op google zoek lees je vaker bij Acer problemen met de draadloze verbinding, en met name Atheros kaarten. Bij HP en Asus nooit geen problemen gehad.
Link naar reactie
heb je na install van de drivers de pc wel eens een herstart gegeven??\r\nwat er ook in apparaatbeheer staat, rechtsklik op die atheros draadloze adapter, kies verwijderen, sluit schermen netjes af tot je op bureaublad bent, en herstart de pc. bij die herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren. (kennelijk is in windows het vernieuwen van de drivers vaak niet genoeg en zul je, om effect te hebben, het apparaat zelf opnieuw moeten installeren).
Link naar reactie
Hallo falstring.\r\n\r\nHeb het allemaal geprobeerd wat je zie, maar helaas geen resultaat.\r\n\r\nEr is wel een nieuwe ontwikkeling.\r\nDe netbook had de meest recente firmware 3.16 als ik de bios downgrade naar 3.15, na de installatie start hij automatisch op, eenmaal terug in windows maakt hij verbinding met de router en heeft internetverbinding. Als ik hem vervolgens handmatig opnieuw opstart, is de verbinding verbroken en met geen mogelijkheid om weer verbinding te maken.\r\n\r\nAls ik dan de bios weer update naar firmware 3.16. Hetzelfde verhaal, na het opnieuw opstarten maakt hij gewoon verbinding en heeft internet verbinding. Vervolgens na het handmatig opnieuw opstarten, geen verbinding meer.\r\n\r\nHopelijk kunnen jullie het nog volgen.\r\nIemand nog een idee?
Link naar reactie
dat levert één conclusie op: het ligt dus niet aan de bios!\r\n(overigens: dat gedoe met de bios is en blijft zeer risicovol; d\'r hoeft maar iets mis te gaan en het hele apparaat doet het nooit meer! alleen met de bios spelen als je zeker het gesteld dat de releasenotes aangeven een oplossing voor jouw probleem te hebben!)\r\nweet verder even niet meer, behalve: heb je na die herinstal van windows alleen de wlan-driver erop gezet of ook alle andere drivers die acer voor jouw apparaat heeft klaarstaan??
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb na de herinstallatie de drivers geinstalleerd van de grafische kaart, touchpad, lan kaart, wlan kaart en programma van acer voor de functie-toetsen.\r\n\r\nWat mij het meest verbaasd is dat na een dag of 2 de netbook niet gebruikt te hebben. Na het opstarten er automatisch verbinding wordt gemaakt met de modem/router. En na een paar minuten de verbinding wegvalt en met geen mogelijkheid verbinding meer kunnen maken.
Link naar reactie
Ik zou het niet meer weten. Het is een probleem, dat vaker bij Acers voorkomt. Soms helpt het om de nieuwste drivers van jou type laptop bij Acer te installeren. Ik zou toch nog eens heel goed kijken (sticker achterop de laptop) welk type je excact hebt en nog eens kijken naar de juiste driver bij Acer.\n\nIk heb het zelf een keer moeten oplossen door een Acer laptopje totaal opnieuw te installeren (met Vista was dat). \n\nAnders zou ik het ook niet meer weten.\n\nNiek
Link naar reactie
Lijkt mij toch een driver probleem, doe via de Acer site eens een \"check\" m.b.t. de hardware en [B]juiste[/B] drivers.\n\nGa naar [URL=\"http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers\"]http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers[/URL]\nGroep: Netbook & Chromebook\nSerie: Aspire One\nProdukten: AOD255\n\nDaar staan alle drivers. \n\nJe kunt ook kiezen voor de optie: [I]Laat me mijn besturingssysteem en hardware zien zodat ik de juiste stuurprogramma\'s kan kiezen.[/I]\n\nAls je daar voor kiest kun je een programma downloaden en installeren welke de [B]juiste[/B] drivers voor jou kiest. (tenminste, dat vermoed ik aangezien ze het programma anders wel een andere naam zouden hebben gegeven;) )\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...