Ga naar inhoud

Internetverbinding XP


Aanbevolen berichten

De SM-buscontroller is je chipset. Er is dus kennelijk nog bijna niets aan drivers geïnstalleerd.\n\nDe bestanden download je eerst in een map. In die map pak je ze uit met een rechts klik en \"Hier uitpakken\" Dan zoek je in de nieuwe map een bestaand met de titel SETUP.exe. Daar klik je dubbel op. Is er maar 1 bestand, dan klik je daar dubbel op. Dan worden de drivers geïnstalleerd. \n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt, Niek. We zijn een stapje verder: er staat nu \"LAN verbinding\" en \"Draadloze netwerkverbinding\" bij Netwerkverbindingen. De LAN verbinding werkt als ik deze aansluit op de Powerline (internet via stopcontact), maar nog niet draadloos. De draadloze verbinding is niet verbonden. Rechts-klik: beschikbare draadloze netwerken weergeven: dan is het lijstje leeg. Maar... ze moeten er wel wel zijn!
Link naar reactie
Oke. Dat heb je vaak als je de wlan tools van de fabrikant installeert op oudere laptops. \nEr zijn dan een aantal mogelijkheden. \n1) Door de installatie van niet alleen de driver, maar ook de hulp programma\'s herkent het kaartje alleen netwerken als je de tool opstart via Start > alle programma\'s > dan zoeken naar iets met de naam van de netwerkkaart, of iets van wlan of wireless.\n\n2) Mogelijk mede door de hulptool wordt de Wlan service van van Windows niet opgestart. Als methode 1 niet werkt, tik je \" services.msc \" in het \"uitvoeren\" vak juist boven start. Zoek bij de getoonde services de Wlan services, klik daar recht op en stel deze zo in, dat deze automatisch start. \nStart daarna de laptop opnieuw op en kijk of je netwerken ziet.\n\n3) De netwerkkaart staat ingesteld, of herkend alleen de oude WEP gecodeerde netwerken. De nieuwere netwerkjes (de laatste 7 a 10 jaar zijn WPA of WPA2 gecodeerd. Dan zal een moderner netwerkkaartje een oplossing kunnen zijn. \n\n4) Wat ook een poging waard is: de Wlan kaart in apparaat beheer de-installeren en opnieuw de laptop opstarten. Alsdan vindt de laptop nieuwe hardware en zal alleen de drivers installeren en geen lastige hulptool als bedoeld in 1). \nMogelijk dat 1 van deze 4 een oplossing biedt. \n\nNiek
Link naar reactie
Niek: \r\n1) Hiermee start de Wireless LAN Configuration Tool Plus ZD1211B. Ik zie de beschikbare draadloze verbindingen nu wel. Klik ik op de mijne, dan blijft hij maar proberen verbinding te maken (Connecting...) wat niet lukt.\r\n2) Wirless Zero Configuration -service bedoel je? Daarbij staat al dat hij automatisch start.\r\n3) Hoe kom ik aan een moderner netwerkkaartje?\r\n4) Je bedoelt: (ZD1211DB)IEEE 802.11b+g USB adapter?? Heb ik uitgeschakeld,computer opnieuw opgestart. Computer gaf niet aan: nieuwe hardware gevonden. Hoe bedoel je: de computer zal alleen de drivers installeren? \r\n\r\nNog iets: sinds de installatie van de WLAN driver flitst de taakbalk heel eigenaardig in de buurt van waar het icoon van verbinding met netwerk staat: dit icoon in soms een beetje zichtbaar.
Link naar reactie
Ik klikte rechts op icoon voor draadloos internet (rechts onderin taakbalk). Toen beschikbare draadloze verbindingen weergeven. Toen was er geen lijst met gevonden verbindingen. Het programma gaf aan -en nu weet ik het niet meer goed- dat ik de Network Connections .... (nog wat) moest configureren. Toen heb ik Services weer opgestart (via \'services.msc\' in uitvoerbalkje. Toen deze Network Connections .... (nog wat) opgezocht en geconfigureerd. Toen verscheen er een lijst met draadloze netwerkverbindingen bij draadloze netwerkverbindingen. verbinding gemaakt met met mijn netwerk. Tor zo ver goed nieuws: echter: hij heeft het over een certificaat dat niet te vinden is.en de verbinding is supertraag (terwijl de computer pas helemaal opnieuw geïnstalleerd is).
Link naar reactie
Dat certificaat snap ik even niet. \nIk bedoelde bij 4) niet uitschakelen maar de \" installatie ongedaan maken\" ofwel \" de-installeren\" \n\n1) kan je in die netwerktool ergens kiezen voor \" Windows configuration\" Doe dat dan.\nAls dat werkt zal het verbinden een stuk eenvoudigen zijn.\n\n2) Kan je in het configuratiescherm bij \"software\" de \" Wireless LAN Configuration Tool Plus ZD1211B\" eraf mikken. ook dan zal de netwerk vermoedelijk via de Windows configuration opstarten. (wel eerst opnieuw opstarten.)\n\n3) geluid: Het de Audio driver van de site van Medion de Audiodriver gedownload en in een apart mapje uitgepakt en daarna geinstalleerd. (zoals eerder omschreven) Dit moet je trouwens doen met elke gedownloade driver. \n\nNiek
Link naar reactie
Op de een of ander manier (volgens mij nadat ik in de BIOS de Wireless Radio een keer uit- en daarna weer ingeschakeld had (\"last state\") is nu opeens de WLAN foetsie: dus: geen draadloos internet meer. \nIk de drivers weer gedownload. In een map gezet, uitgepakt. In de nieuwe map bestaand met SETUP.exe geklikt. Driver (ZyDASS IEEE 802.11 b+g Wireless LAN-USB) lijkt te worden geïnstalleerd, maar wordt niet meer geopend. Kan ook niet geopend worden via bijv. alle programma\'s.Wat nu?
Link naar reactie
[QUOTE=Dell gebruiker;639860]O\r\nIk de drivers weer gedownload. In een map gezet, uitgepakt. In de nieuwe map bestaand met SETUP.exe geklikt. Driver ([B]ZyDASS IEEE 802.11 b+g[/B] Wireless LAN-USB)[/QUOTE]\r\n\r\nEerder noemde je deze wlan kaart: [QUOTE][B] ZD1211DB)IEEE 802.11b+g USB adapter[/B][/QUOTE]\r\n\r\nNormaal hoef je zo\'n ding maar 1 keer te installeren, maar je moet wel de goede driver installeren, voor de juiste kaart.\r\nDit klopt dus niet.\r\nHet ding zal maar 1 WLAN kaartje hebben.\r\n\r\nDus installeer de juiste drivers.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Weet je zeker dat je de driver van de site van Medion gebruikt hebt ? En zeker het juiste model van je laptop ?\nEn blijf kijken in je Apparaatbeheer voor waarschuwingen.\n\nWat Niek zegt, als de driver geïnstalleerd is, en het even wel werkte, dan is het niet slim om opnieuw die driver te installeren, tenzij je merkt dat je de verkeerde hebt gebruikt. Als het even werkte kan je beter de driver met rust laten en uitvogelen welke instellingen eventueel fout staan, in BIOS of b.v. energiebeheer. Anders verlies je overzicht van foute handelingen.\n\n@Niek:\nNou heb ik geen ervaring met die adapters in laptops, maar het blijkt om een USB adapter te gaan. Komt dat voor, een interne adapter met een USB Interface ? Ik zocht kort op Internet, maar vond geen voorbeeld.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
@Dell gebruiker:\r\njouw gegeven link:\r\n[url]http://www.medion.com/gb/service/start/_product.php?msn=30006526&gid=[/url]\r\n\r\nGeeft onder drivers dit voor WLAN:\r\n[ATTACH]17610[/ATTACH]\r\nEn download geeft het bestand[B]: wlanwam2030_2070wxp.exe [/B]\r\nDat heeft niks te maken met (ZyDASS IEEE 802.11 b+g Wireless LAN-USB)\r\n\r\nDus... ik denk dat onze glazen bol over het hoofd heeft gezien dat jij inmiddels met een USB stikje aan de gang bent gegaan, en dat wij nog met de interne wifi kaart van de laptop bezig zijn ?
Link naar reactie
Als dat zo is:\nalles wat op USB zit aangesloten kan je [I]niet[/I] vanuit het BIOS manipuleren, behalve via het aan/uit schakelen van de algemene controller voor USB daar, maar dat wil je niet omdat je USB nodig hebt voor andere dingen.\n\nDus wanneer je inderdaad een USB draadloze adapter in een USB poort aan het gebruiken bent ([B]b.v.[/B] omdat de interne draadloze adapter defect is), zet DAN in het BIOS alles op het gebied van Wireless op \'Disabled\' (Wireless radio, WLAN of dergelijke).\n\nMocht je[I] niet[/I] met een USB stikkie bezig zijn... dan snap ik het effe niet :^)
Link naar reactie
Mocht je WEL met een stikkie bezig zijn, en gaat het om deze (misschien onder een andere merknaam)[B]:[/B]\n[url]https://fr.hama.com/webresources/article-documents/00039/man/00039741man_de_en_fr_72.pdf[/url]\n\nDan hoop ik dat je deze opmerking hebt gelezen:\n\"[I]Starting installation:\nDo not connect the USB stick to the USB port before installation[/I]\".\n\nDat is meestal de juiste volgorde bij USB installaties waarvan je zelf de driver hebt[B]:[/B] laat het apparaat nog [I]niet [/I]aan Windows zien (anders gaat het misschien op zoek naar meer verwarrende oplossingen ;) ), installeer de driver zoals de fabrikant instrueert (dat wil zoiets zeggen als[B]:[/B] de driver wordt toegevoegd aan de Windows \'driver databank\'). Herstart je computer, en steek de stik dan pas in een USB poort[B];[/B] op dat moment herkent Windows het apparaat, gaat zoeken in zijn driver databank, en vind de door jouw toegevoegde driver, en installeert die dan pas echt.
Link naar reactie
Dan een vijfde bericht van mij om nog een mogelijk probleem uit te schakelen (I)\n\nJe hebt verteld dat het eerst werkte, maar later (na boot) niet meer, of na een tijdje niet meer.\nVooral omdat dit een wat ouder systeem is zou ik je het volgende aanraden om voorlopig te proberen:\nga in Apparaatbeheer onderaan naar de tak \'[I]USB-Controllers[/I]\', vouw die uit, en rechtsklik op [I]iedere[/I] \'[I]USB Hoofdhub[/I]\', kies voor \'[I]Eigenschappen - Energiebeheer[/I]\', en zorg dat de vinkjes worden weggehaald bij \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'.\n\nPas als de boel een paar dagen werkt ga je wat experimenteren om dat vinkje weer terug te plaatsen, maar voor nu is dat alleen maar een twijfel brengend mechanisme welke in het verleden nog wel eens op de vreemdste momenten USB apparaten uitschakelde.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...