Ga naar inhoud

Wireless defect op de laptop?


Aanbevolen berichten

Wie oh wie kan mij meer informatie geven, Sinds vrijdag blijft het lampje van mijn laptop HP/compaq pressario f500 oranje ipv blauw branden, In app. beheer is deze ook niet te zien, Ik heb opnieuw de drivers geinstalleerd, echter zonder resultaat. Ook las ik ergens over als men een laptop bekabeld aansluit het dan in de Bios uitgezet kan worden voor Wireless. Ik kon daar niets aan ontdekken. En denk eigenlijk zelf dat er iets in de laptop defect is.Het is een al wat oudere laptop, maar werkt verder prima.
Link naar reactie
Je kunt in app.beheer met rechts op de Wlan kaart drukken en hem daar uitschakelen. Als je de wlan kaart daar niet ziet zal deze stuk zijn.\n\nAan de onderzijde van laptop zitten wat klepjes die je open kunt schroeven. Achter één van die klepjes zit een MSata slot, met daarin het netwerkkaartje. Er zitten 2 draadjes op aangesloten. Onthou of schrijf op welke kleur waar zit. \nHet kaartje zit met 1 of 2 schroefjes vast. Als je het los maakt veert het omhoog en kan je het voorzichtig uitnemen.\nDaarna kan je opzoek naar een nieuw kaartje.\n\nMaar gemakkelijker is inderdaad zo\'n usb dingetje van 12 euro.\n\nNiek
Link naar reactie
Een soms werkende oplossing is helemaal vers booten:\n\n1: Haal je accu er uit en koppel netsnoer af.\n2: Houdt de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt.\n3: Sluit [I]alleen[/I] het netsnoer aan.\n4: Druk de aan/uit schakelaar en blijf regelmatig op de F10 knop drukken (of vind eerst voor jouw laptop de juiste toets) om in het BIOS Setup menu te komen.\n5: Selecteer \'[I]Reset defaults[/I]\'\n6: Selecteer \'[I]Save and Exit[/I]\'. \n\n[B]( [/B][url=http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-Home-Networking-e-g-Windows-8/Wireless-button-stays-orange-Will-not-turn-on/td-p/913325]\"07-15-2012 09:55 PM\n\nHP Tech support just walked me through fixing this problem.\n1. remove battery and unplug power supply\n2. press and hold power on button for 30 seconds\n3. leave battery out but plug power supply back in \n4. press power on button and then tap on the f10 key immediately (a number of times)\n5. the bios setup menu appears\n6. select reset defaults \n7. select save and exit\n\n* System boots and the wifi key turns from orange to blue\" [/url] [B])[/B]\n\n(Heel soms lijkt het ook nodig om de BIOS batterij er een uurtje uit te laten, dit heeft als nut dat echt de hele laptop / PC [I]compleet [/I]stroomloos is geweest, en daarmee alle elektronische circuits (ik denk vooral voor Power Management) op nul beginnen, en geen circuit in een houd-situatie kan blijven staan. \nDat verwijderen van de BIOS batterij is alleen zoveel werk voor de gemiddelde gebruiker, dat het eerst proberen zonder die handeling veel handiger is.\nDe noodzaak op het moment van helemaal stroomloos staan om de aan/uit knop een paar maal in te drukken is nodig om een aantal condensatoren ontladen)\n\nBovenstaand artikel bevat overigens nog veel meer oplossingen voor een blijkbaar veel voorkomend probleem.\n\nMocht niets nog een oplossing geven, wil je dan bij Windows update in de geschiedenis gaan kijken of er misschien onlangs een update is geweest die verband houdt met het netwerk of de adapter ?
Link naar reactie
Deze optie heb ik nergens staan in de tabbladen bij de Bios.\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;639349]Een soms werkende oplossing is helemaal vers booten:\r\n\r\n1: Haal je accu er uit en koppel netsnoer af.\r\n2: Houdt de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt.\r\n3: Sluit [I]alleen[/I] het netsnoer aan.\r\n4: Druk de aan/uit schakelaar en blijf regelmatig op de F10 knop drukken (of vind eerst voor jouw laptop de juiste toets) om in het BIOS Setup menu te komen.\r\n5: Selecteer \'[I]Reset defaults[/I]\'\r\n6: Selecteer \'[I]Save and Exit[/I]\'. \r\n\r\n[B]( [/B][url=http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-Home-Networking-e-g-Windows-8/Wireless-button-stays-orange-Will-not-turn-on/td-p/913325]\"07-15-2012 09:55 PM\r\n\r\nHP Tech support just walked me through fixing this problem.\r\n1. remove battery and unplug power supply\r\n2. press and hold power on button for 30 seconds\r\n3. leave battery out but plug power supply back in \r\n4. press power on button and then tap on the f10 key immediately (a number of times)\r\n5. the bios setup menu appears\r\n6. select reset defaults \r\n7. select save and exit\r\n\r\n* System boots and the wifi key turns from orange to blue\" [/url] [B])[/B]\r\n\r\n(Heel soms lijkt het ook nodig om de BIOS batterij er een uurtje uit te laten, dit heeft als nut dat echt de hele laptop / PC [I]compleet [/I]stroomloos is geweest, en daarmee alle elektronische circuits (ik denk vooral voor Power Management) op nul beginnen, en geen circuit in een houd-situatie kan blijven staan. \r\nDat verwijderen van de BIOS batterij is alleen zoveel werk voor de gemiddelde gebruiker, dat het eerst proberen zonder die handeling veel handiger is.\r\nDe noodzaak op het moment van helemaal stroomloos staan om de aan/uit knop een paar maal in te drukken is nodig om een aantal condensatoren ontladen)\r\n\r\nBovenstaand artikel bevat overigens nog veel meer oplossingen voor een blijkbaar veel voorkomend probleem.\r\n\r\nMocht niets nog een oplossing geven, wil je dan bij Windows update in de geschiedenis gaan kijken of er misschien onlangs een update is geweest die verband houdt met het netwerk of de adapter ?[/QUOTE]
Link naar reactie
Ik ga zo even de onderkant bekijken of ik daar uit kan komen.\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;639349]Een soms werkende oplossing is helemaal vers booten:\r\n\r\n1: Haal je accu er uit en koppel netsnoer af.\r\n2: Houdt de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt.\r\n3: Sluit [I]alleen[/I] het netsnoer aan.\r\n4: Druk de aan/uit schakelaar en blijf regelmatig op de F10 knop drukken (of vind eerst voor jouw laptop de juiste toets) om in het BIOS Setup menu te komen.\r\n5: Selecteer \'[I]Reset defaults[/I]\'\r\n6: Selecteer \'[I]Save and Exit[/I]\'. \r\n\r\n[B]( [/B][url=http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-Home-Networking-e-g-Windows-8/Wireless-button-stays-orange-Will-not-turn-on/td-p/913325]\"07-15-2012 09:55 PM\r\n\r\nHP Tech support just walked me through fixing this problem.\r\n1. remove battery and unplug power supply\r\n2. press and hold power on button for 30 seconds\r\n3. leave battery out but plug power supply back in \r\n4. press power on button and then tap on the f10 key immediately (a number of times)\r\n5. the bios setup menu appears\r\n6. select reset defaults \r\n7. select save and exit\r\n\r\n* System boots and the wifi key turns from orange to blue\" [/url] [B])[/B]\r\n\r\n(Heel soms lijkt het ook nodig om de BIOS batterij er een uurtje uit te laten, dit heeft als nut dat echt de hele laptop / PC [I]compleet [/I]stroomloos is geweest, en daarmee alle elektronische circuits (ik denk vooral voor Power Management) op nul beginnen, en geen circuit in een houd-situatie kan blijven staan. \r\nDat verwijderen van de BIOS batterij is alleen zoveel werk voor de gemiddelde gebruiker, dat het eerst proberen zonder die handeling veel handiger is.\r\nDe noodzaak op het moment van helemaal stroomloos staan om de aan/uit knop een paar maal in te drukken is nodig om een aantal condensatoren ontladen)\r\n\r\nBovenstaand artikel bevat overigens nog veel meer oplossingen voor een blijkbaar veel voorkomend probleem.\r\n\r\nMocht niets nog een oplossing geven, wil je dan bij Windows update in de geschiedenis gaan kijken of er misschien onlangs een update is geweest die verband houdt met het netwerk of de adapter ?[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=cil;639366]Deze optie heb ik nergens staan in de tabbladen bij de Bios.[/QUOTE]Welke bedoel je ? Reset defaults ? Even wat creatief kijken misschien, er moet zoiets zijn, b.v. \'[I]Load default settings[/I]\'. \r\nDaarna is er altijd een optie om je wijzigingen op te slaan en uit de BIOS setup te gaan.
Link naar reactie
Ik kon het net niet vinden, en nu moet ik slapen, anders hoor ik om half 5 de wekker niet, Ik kan niet eerder dan zondag er weer aandacht aan besteden, Maar laat weer van me horen.\r\nAlvast bedankt voor alle info,\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;639376]Welke bedoel je ? Reset defaults ? Even wat creatief kijken misschien, er moet zoiets zijn, b.v. \'[I]Load default settings[/I]\'. \r\nDaarna is er altijd een optie om je wijzigingen op te slaan en uit de BIOS setup te gaan.[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;639377]schijnt een voor dit type hp een bekende, nogal hopeloze zaak te zijn, zoals o.a. blijkt uit deze (tot mijn spijt in het engels), maar die ook een oplossing biedt: \r\n[url]http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-e-g-Windows-8/Presario-F500-Wireless-not-working/td-p/182356[/url][/QUOTE]\r\nDat suggereert een simpel (...) slecht contact wat de kaart maakt in zijn connector, of met die genoemde koperen ring onder de kaart (ik denk dat de schroefgaten bedoeld worden ?). En over slechte contacten lees ik er meer, dus verwijder die kaart ook een keertje, en geef je ogen de kost.
Link naar reactie
Niets gelukt van alles aanwijzingen, zelfs uit een andere laptop een netwerkkaart erin, blijft het oranje lampje aan de voorkant nog aan, (ipv blauw bij verbinding), Ik had nog een usb wireless, deze erin(drivers gedownload) en tjakka, een draadloze verbinding, Vermoedelijk is er dus In de laptop een draadje los, waardoor er geen netwerk gemaakt kan worden. Zal hem maar wegbrengen.
Link naar reactie
Ga ik dat volgend weekend ook weer even uitpluizen. Wederom bedankt voor de tip,had ik zelf dus weer niet aan gedacht, dacht dat iedere laptop kaart hetzelfde was HIHIHI:(\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;639471]Als je er een kaartje uit een andere laptop in prikt, moeten wel de drivers van dat nieuwe kaartje gedownload en geïnstalleerd worden, voor het kan gaan werken.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...