Ga naar inhoud

Phishing mail banken


Aanbevolen berichten

Heb de laatste dagen veel last van Phishing mail.\r\n Alleen richting ABNAMRO rekening.\r\n Deze heb ik niet dus wat dat betreft geen probleem.\r\n Meld ieder bericht aan [email]valse-mail@abnamro.nl[/email]\r\n Echter het blijft aanhouden.\r\n Nu heb ik jaren geleden een programmatje gehad, wat voordat MS--outlook de mail downloade ik op de server kon kijken. Mail die mij niet aanstond kon ik wijgeren en die werden dan gebounched of iets dergelijk.\r\n Het resultaat was dat de onbedoelde mail aan mijn adres sterk reduceerden.\r\n Wil hier nu ook gebruik van maken, echter ik weet niet meer wat het programmatje was en inmiddel een andere pc dus kan het ook niet achter halen.\r\n Wie kan mij helpen thanks.
Link naar reactie
[QUOTE=qompaqniet;638147] hoop dat ik er af kom.[/QUOTE]\r\nAls je mailadres 1x bekend is bij het spam-front, is de kans klein dat je er helemaal vanaf komt.\r\n\r\nBouncen: de een zegt dat het verstandig is, de ander zegt dat het zinloos is (een spammer zal er toch niets mee doen en het betekent alleen extra dataverkeer)\r\n\r\nZelf gebruik ik e-prompter om vooraf te kijken welke mail binnenkomt. Zijn nog wel meer programma\'s voor, zoals spamfighter.
Link naar reactie
Is het misschien mogelijk om in je webmail een regel te maken gebaseerd op een tekstdeel wat steeds terug komt, en niets met je bank te maken heeft ? Iets met een schrijffout b.v. ? En die naar je spam map leiden en elke paar weken elke mail als spam aanmerken. Misschien dat het spamfilter van je provider dan leert ?
Link naar reactie
[quote]Bouncen: de een zegt dat het verstandig is, de ander zegt dat het zinloos is (een spammer zal er toch niets mee doen en het betekent alleen extra dataverkeer)[/quote]\nEr is nog een derde mening. Bouncen is niet zinloos maar zelfs onverstandig. De ervaring heeft geleerd dat de spammer er wel iets mee doet. Het is voor hem een bevestiging dat het email adres (nog) in gebruik is, en zal het blijven gebruiken.\n\nMailwasher blijft echter een uitstekende oplossing, want je hoeft mail niet te bouncen, Het programma kan hem ook al automatisch voor je verwijderen. Of semi-automatisch, al naar gelang je wensen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...