Ga naar inhoud

Internet verbinding verlies


Aanbevolen berichten

Ik verlies mijn internetverbinding een paar keer per avond.\r\nIk heb alles in 1 van KPN. Aangezien mijn computer op de 2e verdieping staat en mijn router op de begane grond is mijn signaalsterkte niet sterk genoeg (1 a 2 streepjes) om via draadloos internet te werken.\r\nHeb kort geleden dan ook een TP-LINK (500Mbps) aangeschaft.\r\nDeze 1 beneden in het stopcontact en kabel tussen router en deze adapter.\r\nEn boven bij de computer 1 adapter in het stopcontact en kabeltje naar computer.\r\nAls het werkt, werkt het lekker snel. Geen probleem.\r\nEchter, een paar keer per avond verliest deze zijn verbinding.\r\nDuurt dan varierend van 0,5 - 3 minuten voordat deze automatisch weer verbinding maakt.\r\nIk zou echt niet weten hoe ik dit irritant probleempje kan verhelpen.\r\nIemand ideeën?
Link naar reactie
Als je modem na zodanig testen in orde blijkt, kan je dan adapter 2 en de internetverbinding eens bekijken in een andere kamer waarvan het stopcontact op dezelfde groep staat als het stopcontact waar adapter 1 op staat?\nWel effe je desktop versjouwen:(\nBy The Way, ik neem aan dat je die adapters rechtstreeks op de muurstopcontacten zet en niet in een stekkerblok of zo.
Link naar reactie
Als het alleen de avonduren gebeurt let dan eens op de tijd, omdat bijvoorbeeld de nachtstroom om 21.00 uur word ingeschakeld.\nOok als je op twee aparte groepen zit dan kan het ook nog aan het stroomnet in je huis liggen, omdat bijvoorbeeld de wasmachine schakelt of de CV.\nJe zou ook de TP-LINK adapters een om kunnen wisselen.
Link naar reactie
Wat heeft het in/uitschakelen van de nachtstroom hier mee te maken? Dat is gewoon een schakeling in de meter, die gaat dan over op een ander telwerk verder gebeurt er niets. er worden geen groepen in of uitgeschakeld, de stroom word ook niet onderbroken, in het stroomnet veranderd er helemaal niets.\nWel kan het gebeuren dat er door het inschakelen van een grote verbruiker een dipje in het net ontstaat maar dat zouden de router/ adapters niet mogen merken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=p-a-n-g;637645]Wat heeft het in/uitschakelen van de nachtstroom hier mee te maken? Dat is gewoon een schakeling in de meter, die gaat dan over op een ander telwerk verder gebeurt er niets. er worden geen groepen in of uitgeschakeld, de stroom word ook niet onderbroken, in het stroomnet veranderd er helemaal niets.\r\nWel kan het gebeuren dat er door het inschakelen van een grote verbruiker een dipje in het net ontstaat maar dat zouden de router/ adapters niet mogen merken.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben het helemaal wet je eens \"Wat heeft het in/uitschakelen van de nachtstroom hier mee te maken?\", helaas is het in de praktijk anders.\r\n\r\nBij mijn eerste HD TV die aan de wand van de Meterkast in de kamer stond ging elke keer het beeld even op zwart rond 21.00 uur en het heeft eigenlijk best lang geduurd tot ik er achter kwam dat het dus aan de inschakeling van de nachtstroom lag.\r\nDe TV daarna in een andere hoek van de kamer geplaatst en het probleem was opgelost.
Link naar reactie
[QUOTE=Markdeli;637639]Ja, ik blijf verbinding houden met bijv. TV of zo.\r\nDus alleen internet valt weg.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHet feit dat je tv het wel blijft doen, zegt niets over het feit of andere lan of wifi apparaten nog wel internet verbinding hebben op het moment dat de verbinding op jou pc wegvalt. \r\n\r\nTV werkt bij kpn gescheiden van het internet signaal en kan dus gewoon blijven werken, terwijl in het hele huis, niemand meer verbinding met het www. kan maken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...