Ga naar inhoud

Google, opvallende geste,


Aanbevolen berichten

Google Chrome heeft de eigenschap dat je hele gebruikersprofiel inclusief de hele cache en alle andere data in je Windows-gebruikersmap wordt geplempt. Als je dus een backup maakt met Windows Backup - die standaard je hele appdata map meeneemt - heb je dus ook een backup daarvan te pakken.\n\nBovendien kan Google die data ook \"in the cloud\" opslaan zodat je die op andere apparaten kan benaderen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Windows 8, mits deze is geregistreerd met een E-mail adres doet precies hetzelfde, dus ja Big Brother komt steeds dichterbij of betergezegd \"wij staan al enkele jaren compleet onder curatele\" wat betreft computers maar ook zeker gewoon even in de stad (overal camera\'s) of op de hei met je mobiel, je bent zelfs te vinden als je in een bootje zit 20 Km uit de kust mits je mobiel aanstaat.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638011] je bent zelfs te vinden als je in een bootje zit 20 Km uit de kust mits je mobiel aanstaat.[/QUOTE]\n\nWeet je hoeveel levens daar al mee gered zijn? \nIk bedoel te zeggen: Niet alles is er verkeerd aan.\nBel met je 06 naar 112 bij een ernstige aanrijding \"ergens\" in de duinen en ze komen.\nDenk aan een onwelwording in een bos. \n\nWe dwalen wel af trouwens. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
Helemaal mee eens Niek, het was ook niet kwaadaardig bedoeld maar puur om aan te geven hoe de zaken er voor staan in de huidige maatschappij.\n\nIk vond het dus fantastisch dat alles tot de laatst bezochte site zelfs nog in de geschiedenis stond en dat in Windows 8 alles ook nog aanwezig was na de nieuwe installatie.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638046]Weet je hoeveel levens daar al mee gered zijn? \nIk bedoel te zeggen: Niet alles is er verkeerd aan.[/QUOTE]\n( Afdwalend denk ik dan toch [i]onvrijwillig[/i] aan het scenario van de film \'[I]Enemy of the state[/I]\'. Geen ontkomen meer aan hoor, en dichter bij dan je denkt.)
Link naar reactie
Ach Erik. De overheid doet het nog onder bepaalde regels. (toestemming van een hogere chef of rechter) \nAls jij een GPS kastje koopt ( 450 euro) en je plakt dat onder een auto, kan je op je pc gewoon online volgen waar die auto zich bevindt.\nEn gelukkig..... de auto of telefoon bevindt zich dan daar. Over de bestuurder of drager zegt het nog heel weinig. (Wettelijk gezien als bewijs dan)\n\nNiek
Link naar reactie
Nee, een moderne regering houdt zich alleen bezig met netjes zijn, het gaat in mijn beeld zeker om heel andere elementen, [I]te beginnen bij[/I].... een ieder die toegang heeft tot de datastromen, want met uitlezen van die stromen (en dat kan onopgemerkt) kan je bij wijze van spreken continenten verplaatsen.\r\nWeet elk moment van de dag waar iemand [I]exact[/I] is, en je hebt een weg tot macht over die persoon.
Link naar reactie
Nou [url=www.nu.nl/internet/3412473/politie-mag-terughacken-en-skype-afluisteren.html]dat vind ik niet netjes[/url], ik heb het idee dat minister Opstelten niet goed inschat hoe ver hij daarmee gaat. Een voorbeeld van een opzettelijk gat aanbrengen, waar een minister dan iets mee wil, maar eigenlijk de hele wereld straks mee naar binnen kijkt ?\n[QUOTE=stroke33;638047]\nIk vond het dus fantastisch dat alles tot de laatst bezochte site zelfs nog in de geschiedenis stond en dat in Windows 8 alles ook nog aanwezig was na de nieuwe installatie.[/QUOTE]\nEn hoe is \'t nou zo gekomen ? Synchronisatie ?\n[url=http://www.howtogeek.com/howto/21327/sync-your-google-chrome-bookmarks-theme-and-more/]\n\"Sync Your Google Chrome Bookmarks, Theme, and More\"[/url]\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Dankjewel Erik, en prima uitleg over hoe Google dus deze geste geeft.\nMicrosoft zal dus met Windows 8 precies dat zelfde grapje uithalen.\n\nBlijft dan nog wel de vraag hoe gaan Google en Microsoft om met die gegevens, zo heeft Microsoft solitair plots onder Windows 8 betaal functies gekregen, beter gezegd om verder te komen in het simpele tree peaks kaartspel kun je extra kaarten kopen of krijgen door extra reclame die is toegevoegd.\nEn door extra te betalen kun je dus extra functies krijgen zonder de reclames.
Link naar reactie
Betaalde functies:\n\nIk kwam \'[I]Adobe Creative Cloud[/I]\' tegen.... Sommige functies van het programma zijn alleen via die weg te gebruiken, tegen een abonnement van € 61,49 per MAAND.... Kleine hypotheek.\n\n\nOok niet al goed over [I]Google Chrome Cloud computing [/I]([B]Google Chrome OS[/B]), al weet ik niet in hoeverre de browser hier van los staat:\n[url=http://www.idiotsguides.com/static/quickguides/computertechnology/cloud-computing-on-google-chrome.html]\"Need more space? It’ll cost you. You need a Google account to use Google Chrome OS, and the default account comes with 1 GB of storage for Google Docs. (Gmail offers 7 GB for messages, while Picasa Web Albums offers 1 GB for photos.) That’s not much, and if you want more you have to buy it. For example, an extra 20 GB goes for $5 a year, an additional 200 GB will cost you $50 a year, and 1 TB (1,024 GB) will set you back $256 annually.\"[/url]\n\nVerder lees ik daar dat als je bezig bent met Google Chrome OS cloud computing, je geen toegang hebt tot documenten en programma\'s onder Windows, een herstart (?) is dan nodig. Elk document blijft ook in de cloud:\n\n\"[I]You’re no doubt used to your operating systems coming with a bunch of programs installed on your computer, such as WordPad and Paint in Windows and Mail and Address Book in Mac OS X. But Google Chrome OS only installs one program: the Google Chrome web browser. That program starts when you log in to Google Chrome OS, it runs constantly throughout your session, and you can’t switch to any other program or close it (unless you turn off your machine). That’s sounds like you’re getting ripped off, but it’s just the Google Chrome OS way of doing things. That is, you use the Chrome browser to access the web and do all your work in the cloud using online applications such as Google Docs, Gmail, and Google Calendar. If you create any files as you do your cloud-work, those files remain in the cloud indefinitely after you shut down your Google Chrome OS session.[/I]\"\n\nOok weet ik niet of je eigenlijk de beschikking hebt over een file browser (zoals de Verkenner), dus voor je eigen disks.\n\nOver veiligheid en privacy... ik heb geen idee. Ik denk dan aan een god als de meest elitaire dataminer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...