Ga naar inhoud

Gigaset sx551 als 2e router aansluiten


Aanbevolen berichten

In onze vakantiewoning, een oude boerderij, wil ik op 2 plaatsen Wifi. \r\nEerst heb ik geprobeerd met een range extender van Cisco, maar dat werkte niet omdat de afstand te groot is (>20m) en waarbij twee dikke muren (van elk 50 cm dik) overwonnen moeten worden.\r\nDaarom heb ik besloten om een ethernetkabel te trekken en in de andere ruimte een overbodige router Siemens Gigaset SX551 te verbinden met de 1e router \"Livebox-a27c\" van Orange waar het signaal van Internet binnen komt. \r\nVia allerlei websites is me duidelijk geworden dat ik de Siemens met een ethernetkabel op mijn pc moet aansluiten, via de browser inloggen en dan:\r\n1. DHCP uitschakelen\r\n2. SSID van de 1e router(Livebox) instellen i.p.v. die van Siemens\r\n3. De toegangssleutel of wachtwoord van de Livebox instellen.\r\n\r\ndit heb ik allemaal gedaan maar weet niet zeker of ik dit goed gedaan heb.\r\nKan iemand mij helpen om dit precies te doen.\r\nEventueel kan ik van de betreffende pagina\'s printscreens sturen om te laten zien waar ik aanpassingen heb gedaan.\r\nAlvast dank voor de suggesties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...