Ga naar inhoud

Map in Outlook Express verwijderd


Aanbevolen berichten

Heb per ongeluk één map met submappen uit Outlook Express gewist.\r\nDe verloren .dbx mappen staan gelukkig op de externe harde schijf en heb ze teruggeschreven (gerestored) naar de map Doc&Sett/Gebruiker/Local Settings/Appl. Data/Identities/{lang nr.}/Microsoft/Outlook Express/ *.dbx.\r\nOok heb ik In Outlook de mappenstructuur met submappen weer aangemaakt.\r\nEchter helaas lukt het me niet de berichten terug in te laden terwijl ze wel in de .dbx mappen aanwezig zijn, ook worden de nieuw aangemaakte mappen in Outlook express bewaard onder een nieuwe filenaam xxxx (1).dbx, dus de koppeling werkt ergens niet.\r\nCopieëren/plakken lukt wel, maar de berichten worden niet ingelezen.\r\nHoe kan ik de van de externe harde schijf teruggeschreven mappen met berichten weer koppelen aan de mappenstructuur in Outlook express ?
Link naar reactie
In Outlook Express moet je je oude dbx file opnieuw inladen als archief;\n1) Ga naar Extra > Opties\n2) Kies het tabblad Onderhoud\n3) Klik op Archiefmap, en vervolgens op wijzigen\n4) Zoek je oude *.dbx bestand op en bevestig dat deze als archief ingeladen moet worden.\n5) Sluit alle venstertjes door op OK te klikken.\n6) Start Outlook Express opnieuw op.\n\nWerkt dit?
Link naar reactie
Ik heb al zoveel mogelijkheden via Opties/Onderhoud/Archiefmap geprobeerd, ik krijg het niet voor elkaar.\r\nHeb eerst een archiefmap van alleen de verloren map gemaakt en via Opties/Onderhoud/Archiefmap ingeladen, maar dan ben je de hele mappentrucuur in Outlook Express kwijt en zijn de berichten van de verloren mappen niet eens ingeladen, daarna gauw de oorspronkelijke situatie weer teruggezet.\r\nIk kom kennis tekort hoe de koppeling te maken tussen de .dbx map waar de berichten staan opgeslagen en in de map in Outlook Express, heel frustrerend, want als je de .dbx map opent zie je tussen de wirwar van tekens de berichten wel staan.
Link naar reactie
Ik probeer het steeds via \"bestand --> importeren ---> berichten\" vervolgens de archiefmap selecteren (vinkje alleen lezen is ook uit) maar dan krijg ik elke keer de foutmelding \": kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend\".\r\n\r\nDit moet echter vanuit OE gebeuren en dan is het onmoglijk achter het geopenbde tapblad OE te sluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=1234567;636162]maar dan krijg ik elke keer de foutmelding \": kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend\".\n\nDit moet echter vanuit OE gebeuren en dan is het onmoglijk achter het geopenbde tapblad OE te sluiten.[/QUOTE]\n\nDe foutmelding verschijnt, omdat de mappen (door alle vorige handelingen) bij opstarten van de pc of van outlook gelijk gekoppeld zijn daaraan.\n\nKopieer deze mappen dus even naar een extern medium, terwijl Outlook NIET is opgestart. Start opnieuw op met de pc en kies bestand > importeren > Blader daarna naar de externe locatie en importeer ze daarvandaan.\nAls je ze niet ziet, kijk dan eens onderin de mappenlijst van Outlook of daar geen map staat met \"geimporteerde items\" . Daarvandaan kan je ze dan terug zetten in de diverse postvakken en mappen.\n\nNiek
Link naar reactie
R24J88, het topic in jouw link behandeld inderdaad exact hetzelfde, daar wordt het probleem helaas niet opgelost.\r\nNIEKIE, het leek te mooi om waar te zijn want dat had ik nog niet geprobeerd maar het lukt mij in elk geval niet, heb alles exact zo gedaan zoals beschreven.\r\n\r\nDe berichten worden nog steeds niet weergegeven, en in de map met alle .dbx bestanden wordt gewoon weer een (1) achter de nieuwe (lege) map geplaatst zodra Outlook express wordt geopend.\r\nPunt is dat de .dbx mappen Outlook niet aanstuurt maar net andersom, Outlook maakt copieën in de .dbx bestanden en daarom lukt het inladen volgens mij ook niet, blijkbaar is weg = weg.\r\nDe opnieuw aangemaakte map in Outlook Express maakt een nieuwe map aan in .dbx mappen zonder een koppeling te zien met de reeds bestaande map met dezelfde naam, dat is de kruks, de koppeling mist. Ik vermoed dat het folders.dbx bestand een doorslaggevende rol speelt, dat bestand koppelt alle berichten aan de mappen en zorgt voor de mappenstructuur. \r\nWie heeft de oplossing ??
Link naar reactie
Misschien een ander ideetje, weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar wat voor e-mail adres is het? Mogelijkerwijs heb je hier een webmail client van waardoor je nog wel bij je mail kunt komen en hiervan nog iets van een export zou kunnen maken?\n\nOf had je ingesteld in Outlook Express dat zodra deze de mails opgehaald had, de orginele mails verwijderd?
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor alle inspanningen mij op weg te helpen.\r\n\r\nIk hanteer meerdere email-adressen.\r\nAlle berichten zijn aanwezig in de .dbx bestanden, gelukkig terug kunnen kopieëren vanuit de externe harde schijf, alleen helaas niet meer in Outlook express leesbaar.\r\nExcuus als ik misschien zaken dubbel benoem, dat is vauit mijn gebrek aan kennis op dit gebied.
Link naar reactie
Het probleem is opgelost.\r\nIk heb eigenlijk zelf al het antwoord gegeven in een eerder bericht, namelijk :\r\nPunt is dat de .dbx mappen Outlook niet aanstuurt maar net andersom.\r\n\r\n\r\nAls volgt:\r\nEr was 1 map gewist, deze map heb ik uit de externe harde schijf terug gekopieert en heb de map met submappen weer in Outlook Express ingevoerd.\r\nNa importeren elke keer de (1) weghalen in .dbx file, dat is dus onjuist.\r\nDe (1) moet juist blijven bestaan omdat dat bestandje juist gekoppeld is aan de nieuwe map in outlook express. Ik heb de originele berichten nu gekopieerd naar de map met de (1) er achter, vervolgens via bestand inporteren, map met (1) selecteren en klaar is kees.\r\nEigenlijk heel logisch, maar kom er maar eens op.
Link naar reactie
Haal het bestand van die map eens helemaal weg uit de archiefmap. Dit natuurlijk met uitgeschakeld programma.\n\nStart Outlook Express op, en maak bovenin de mappenstructuur een nieuwe map met een makkelijke naam, b.v. \'Test\'.\nKopieer een onbelangrijk mailtje naar die map.\nSluit OE af, ga met de Verkenner naar de archiefmap, en [I]wis[/I] het dbx bestand van die Test map, Test.dbx dus.\nKopieer nu je te importeren map (het bestand natuurlijk) naar de archiefmap, en hernoem het in Test.dbx.\nStart OE op, en kijk of de map met de naam \'Test\' + inhoud er is.\n\nEdit: ik zie dat je het opgelost hebt, gefeliciteerd :D
Link naar reactie
Voor iedereen die dit overkomt:\r\nHet terugplaatsen van berichten nadat per ongeluk één of meerdere mappen uit Outlook Express te hebben gewist.\r\nEr van uitgaande dat op een andere locatie een backup copie aanwezig is, zo niet weg = weg = pech.\r\n\r\n1: Met Ccleaner PC schoonmaken, PC opnieuw opstarten.\r\n2: Ga naar de backup en restore de verloren bestanden naar een aangemaakte map op je buroblad. \r\n3: Controleer adhv aantal bytes dat de mappen ook daadwerkelijk de berichten bevatten.\r\n4: Zet achter elke map een (1) , voorbeeld \"kerst (1)\" of \"vakantie (1)\".\r\n5: Maak in Outlook Express elke titel opnieuw aan uit de verloren map(pen) zonder de (1), dus kerst of vakantie.\r\n\r\n6 Open Outlook Express, nu worden de opnieuw ingevoerde mappen automatisch aangemaakt in \r\n C:/Documents en Settings / Gebruiker / Local Settings / Application Data / Identities / {ID nr.} / Microsoft / Outlook Express / Alle nieuw aangemaakte mappen met dezelfde naam als de originele, maar dan met een (1) er achter.\r\nDe map kerst in Outlook Express is nu gekoppeld aan kerst (1).dbx\r\nDe map vakantie in Outlook Express is nu gekoppeld aan vakantie (1).dbx\r\n\r\n7: Kopieer de gebackupte mappen vanuit je buroblad naar bovenstaande locatie, de PC zal aangeven dat de bestanden al bestaan, kies bij overschrijven voor JA. \r\n8: Zorg bij eigenschappen dat \"alleen lezen\" op \"uit\" staat.\r\n\r\n9: Ga in Outlook Express naar \"bestand / importeren / berichten / selecteer in mijn geval OE 6 / klik op volgende / berichten uit een OE 6 archiefmap importeren / volgende / nieuw aangemaakte map(pen) selecteren / volgende en de map wordt gevuld met de verloren berichten.\r\nKlaar is kees \r\n\r\nMet dank aan alle hints en tips .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...