Ga naar inhoud

Medion laptop aan, internet uit....


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben pas verhuisd en zit nu bij Ziggo, heb een nieuwe router aangeschaft omdat mijn oude kapot bleek te zijn. Ik heb nu een Sitecom 450N, de draadloze verbinding is nu best goed, maar zodra mijn zoon zijn Medion Erazer laptop aanzet, valt de hele draadloze verbinding weg. Ik heb geen idee in welke hoek ik het zoeken moet, dus ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen.\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken (want een puberzoon zonder internet is op zijn zachts gezegd erg vervelend!)\r\n\r\nGroetjes van Saskia
Link naar reactie
Heeft je zoon die router zelf geconfigureerd? :-) \n\nKijk eens of er nieuwe firmware beschikbaar is. Laatst had ik er zo één die telkens in slaapstand ging bijvoorbeeld. Na de nieuwste firmware opgelost. \nOverigens: Is de laptop van zoonlief wel virusvrij. Want dat ding heeft \"Cloudsecurity\" en als dat 2 kanten op werkt, kan het goed zo zijn dat de router zijn verbinding stopt. (Dit is een wilde gok ik ga zo het manual even doorspitten) \nOverigens: Heeft dan niemand meer internet meer in huis?\n\nDownload hij trouwens uit Newsgroups? Want daarvan kwam ik wel zo\'n zelfde soort storing tegen,\n\nNiek
Link naar reactie
Bedankt Niek, voor je snelle reactie. Nee, de router heb ik zelf geconfigureerd, volgens mij heb ik die bij installatie geupdate (week of 2 geleden), maar ik zal het nog wel even checken. Wat ik wel een interessant verhaal vind is \'cloudsecurity\' nog nooit van gehoord, maar ik durf zeker mijn handen niet in het vuur te steken voor zoonliefs laptop, want want hij er voor shitzooi allemaal opzet da\'s niet normaal meer, daar duik ik even verder in!\r\n\r\nGroetjes,\r\nSaskia
Link naar reactie
Ben even aan het lezen geweest over \"cloudsecurity\" maar dat werkt maar 1 kant op. Het controleerd websites waar je heen wil op \"beestjes\" en geeft daar dan een waarschuwing over, waarbij de beslissing aan jezelf wordt overgelaten. \nHet vervangt overigens niet de virusscanner op je pc/laptop.\n\n[QUOTE]Overigens: Heeft dan niemand meer internet meer in huis?\n[/QUOTE] deze nog?\n\nWat gebeurt er met internet, als hij z\'n laptop bedraad aan de router hangt? \n\nNiek
Link naar reactie
Nou, de cloudsecurity is het niet, die staat uit. Maar sterker nog: ik had zelf ook nog een Medion laptop en die aan hem gegeven om aan een boekverslag te werken, op het moment dat hij \'m aan deed, poef hele draadloze verbinding weg! Dus blijkbaar heeft het met een soort combi van Medion/Sitecom te maken, ik heb nu Sitecom gemaild, want dit vind ik echt absurd!\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp!\r\n\r\nSaskia
Link naar reactie
Kan je eens kijken met dit programma [url]http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/[/url] (inssider) welke netwerken op welke channels zitten in jou omgeving.\n\nIk kan het niet beredeneren, maar wil uitsluiten, dat jou netwerkje wordt gestoord door een netwerk van 1 van de buren.\nAls blijkt dat veel netwerken bij elkaar zitten, kan je de router op een ander uitzend channel zetten. ( wel even inloggen op de router dan met een utp kabel)\n\nNiek
Link naar reactie
Nee, dat is volgens mij het probleem niet, internetten gaat prima op de macbook, dell laptop, iphone, maar zodra die Medion laptops aangaan is het uit met de pret. Bekabeld gaat wel, maarja uiteindelijk is dat natuurlijk niet de beste oplossing voor een laptop. Als 1 van die Medion laptops aanstaan, valt de verbinding op mijn macbook compleet weg, hij kan het signaal totaal niet meer vinden, terwijl als ik dan op het programma Netspot de verbindingen in mijn omgeving controleer, hij ze dus nog wel \'ziet\' (de 2,4 en 5 mhz verbindingen), maar je ziet wel een piek naar beneden. Ik snap er echt niets meer van.\r\n\r\nGroetjes,\r\nSaskia
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;634568]Check eens of de laptops automatisch een IP-adres verkrijgen van de DHCP-server?\r\nCheck anders van de apparaten het IP-adres. Die moeten allemaal verschillend zijn.[/QUOTE]\r\nOnder Windows voer je als opdracht in een (als Administrator geopende) opdrachtprompt in:\r\n[CODE]IPCONFIG /all > c:\\ipconfig.txt[/CODE]\r\nDoe dat bij een goedwerkende PC, en daarna op een PC die de verbinding kapot heeft gemaakt, en toon ons de inhoud van de bestandjes c:\\ipconfig.txt
Link naar reactie
Ik lees je start post nog een keer door. Je zit bij Ziggo en je hebt een router. \nMaar levert Ziggo tegenwoordig geen Modem/router bij het abonnement. \nAls dat waar is, heb je 2 routers achter elkaar staan en dan is het probleem denk ik duidelijk. \nLees in dat geval deze even door: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=routers[/url]\n\nZiggo levert volgens mij de Ubee en dat is een modem en router in één.\n\nNiek
Link naar reactie
Om te testen of dit de oorzaak is Saskia. Zet je de Sitecom uit en koppel je die af. \nDaarna configureer je het wifi deel van de UBEE en kijkt of het dan wel goed gaat.\nIk vermoed dat je zoon via de nu ingeschakelde Sidecom in logt en dan krijg je met 2 routers achter elkaar IP conflicten, omdat ze beiden IPadressen uitdelen.\nWat je dan eigenlijk nodig hebt is geen router, maar een extra accespoint, als je zoon te ver weg zit van de UBEE.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;634621]Om te testen of dit de oorzaak is Saskia. Zet je de Sitecom uit en koppel je die af. \r\nDaarna configureer je het wifi deel van de UBEE en kijkt of het dan wel goed gaat.\r\nIk vermoed dat je zoon via de nu ingeschakelde Sidecom in logt en dan krijg je met 2 routers achter elkaar IP conflicten, omdat ze beiden IPadressen uitdelen.\r\nWat je dan eigenlijk nodig hebt is geen router, maar een extra accespoint, als je zoon te ver weg zit van de UBEE.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nElke router deelt de IP-adressen uit in z\'n eigen lokale netwerksegment, dit kan dus nooit tot conflicten onderling leiden, aangezien deze door een router gescheiden zijn.\r\nDe tweede router doet z\'n NAT naar z\'n WAN-kant, die op zijn beurt een client is van het LAN van de eerste router. De clients van de tweede router krijgen geen IP-adres van de DHCP-server van de eerste router en komen dus niet in diens netwerksegment terecht.
Link naar reactie
Dat ligt er aan hoe je de 2de router aangesloten hebt als je die op de LAN hebt aangesloten en de DHCP aan hebt staan zullen de beide routers op enig moment hetzelfde ip-adres uitgeven en dan heb je een conflict. In dit geval zou ik eens naar de kabels kijken want het lijkt er op dat er 2 apparaten op 1 kabel aangesloten zijn zonder dat er een switch tussen zit en dat gaat niet goed.
Link naar reactie
Wat u moet doen is ziggo de ubee modem/router de router gebied uitzetten en dan de sitecom in de ubee lan gedeelte aansluiten.\r\n\r\nDeze conflicten zijn bekend bij meerdere en ik heb zelf ook het zelfde setup als u maar ik heb de die sitecom gamingrouter 2.\r\n\r\nDus naar ziggo bellen om de routergebied uit teschakelen dan de sitecom op lan port aansluiten en dan connectie maken met de sitecom.\r\n\r\nSimpelste oplossing die er is en is ook het snelst.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nBTW.\r\nHet routersysteem is goed van de ubee maar kan niet vergeleken worden met de sitecom,\r\nDus een hele goeie keus die u heeft gemaakt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...