Ga naar inhoud

Wandcontactdozen voor internet/pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De Aldi adverteert momenteel met wandcontactdozen voor internet/pc. \r\n\r\nMaar hoe werkt zoiets? Dus je zet boven een NAS neer en plugt zo\'n doos in het stopcontact en daar plug je een LAN-kabel in naar de NAS.\r\n\r\nMaar hoe gaat dan de gegevensoverdracht via de stroomkabels? En is dat wel snel, stabiel en veilig (versleuteld)?
Link naar reactie
Werkt precies zoals jij omschrijft en is helemaal niks nieuws .\nIs al jaren te koop in iedere goede komputer of electro zaak.\nWerkt voor zo ver ik weet gewoon goed.\n\nJe hebt wel minimaal 2 van die dingen nodig he.\nMaar waarom zouw je een nas boven zetten ,,die kun je net zo goed in de buurt van je router zetten ,als je daar nog aansluitingen over hebt en heb je die niet dan een switch er tussen ,die heb je al voor minder dan 10 euro.
Link naar reactie
Google even op [B]Powerline[/B] en je vind veel positieve en negatieve ervaringen.\r\n\r\nEnige tijd geleden overwogen om er meerdere te kopen maar niet gedaan.\r\n\r\nVoordelen: Makkelijk en vooral snel aan te leggen, geen losse kabels door het huis.\r\nNadelen: In mijn geval de gegarandeerde (of juist het ontbreken daarvan) snelheid. Storingsgevoelig vooral de stofzuiger en magnetron kwamen negatief in beeld.\r\n\r\nWat ook wel eens verward wordt is de snelheid waarmee geadverteerd wordt, deze geeft namelijk de maximale snelheid van het (lichtnet)netwerk aan. \r\n\r\nBij 2 adapters van 85mbps is de maximale onderlinge snelheid voor wat ik gelezen heb ~ 5 Mbps.\r\n\r\n[URL=\"http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-basics/31238-slow-homeplug-five-ways-to-boost-powerline-network-speed\"]Linkje welke nog in mijn favorieten stond[/URL]\r\n\r\nOf het wat is hangt van je doel en van het type powerlineadapter af, maar je hebt nu wel wat leesvoer.\r\n(Ik hoor het wel als je Google uit hebt;))\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Dus Wi-Fi is eigenlijk een soort keurmerk/extra veiligheidsfuncties. Dus verder geen systeemfuncties. Ja, toch vreemd, dat al die powerline adapters dan niet standaard aan die norm moeten voldoen. Dus 90% van dat soort apparaten is dan eigenlijk rommel. Ja, valt me toch tegen. Dan de bestelling maar annuleren!\r\n\r\nIk werk nog veel met MS-DOS 5.0. EMM386.EXE, loadhigh en maak conventioneel geheugen vrij.
Link naar reactie
WiFI dat is draadloos .:o:)\r\n\r\nEn Powerline Adapters werken gewoon perfect , als je maar niet die goedkope sweex rommel koopt\r\n\r\nHeb hier verschillende merken door elkaar in gebruik , werkt prima.\r\n\r\n[url]http://nl.hardware.info/productgroep/44/powerline-adapters[/url]\r\n\r\nIk denk dat draadloos voor de Hulk een slechte optie is. ;)
Link naar reactie
Ik heb er slechte ervaringen mee (draadloos). Ik had zo\'n stick en dan was ik bezig met synchroniseren en maken van back-ups en dat ging uiterst langzaam en je had altijd gedonder (errors, vastlopen etc.). Maar goed, jullie hebben veel verstand van al die nieuwe ontwikkelingen en kunnen daar mee omgaan. Ik ben wat van een oudere generatie en die heeft wat meer moeite met al die moderne begrippen.\r\n\r\nVreemd is altijd wel dat het de uitdrukking is: \'Eenvoud is het kenmerk van het ware\'. Dan koop je nieuwe elektronische apparaten en dan zitten daar handleidingen bij van gemiddeld zo\'n 80 pagina\'s. Ik heb een nieuwe TV met een handleiding van maar liefst 320 pagina\'s. Ja, en het staat dan ook nog eens moeilijk beschreven. En als ik dan eens wat navraag op een forum dan snappen die het ook niet en kunnen het ook niet oplossen.\r\n\r\nAls je in Nederland een bestek zou laten maken voor het bouwen van het Pentagon, dan zou je met alle overheidsregels en bouwbesluiten al gauw uitkomen op zo\'n 3200 pagina\'s. Ik geloof dat het bestek voor het Pentagon in Amerika 16 A4\'tjes besloeg.
Link naar reactie
[quote]Ik ben wat van een oudere generatie en die heeft wat meer moeite met al die moderne begrippen.[/quote]\r\nDat kan ik me wel voorstellen, alleen is wifi geen modern begrip, dat bestaat zeker al een jaar of 10, dat is niet meer modern te noemen. Vandaar ook mijn reactie op die wijze, dat is al lang een ingeburgerd begrip en het verbaasde me dus ook ten zeerste dat iemand die al zo lang op een forum als dit rondstruint zoals jij, niet zou weten wat wifi zou zijn of die term hier nog niet zou zijn tegen gekomen. Was verder niet kwaad bedoeld dus.\r\n\r\nHandleidingen van tegenwoordig... pfff... precies hoe je het zegt, je koopt een TV omdat je TV wenst te kijken en vervolgens heb je er bijna een boekwerk aan handleiding bij.\r\n\r\nIk ben ook niet kapot van draadloos en vind dat zelf alleen geschikt voor gewoon wat te internetten en e-mailen. Backups etc. gaan hier nooit draadloos.
Link naar reactie
Ik heb een 35 Mbit/s abo. Heb op deze pc een Gb netwerkkaart lan en een N draadloos ding.\nIk haal via Lan die 35Mbit/s. Als ik die uitschakel en alleen de wifi kaart aan heb, haal ik ook die 35 Mbit/s. \nOok op de laptops met N wifi kaartje haal ik die 35 Mbit/s\nDus voorlopig is de wifi verbinding voor hier nog snel genoeg. :-)\nTot we over een maandje glasvezel hebben hier... \n\nNiek
Link naar reactie
[quote]Ontopic, werkt powerline full- of half- duplex?[/quote]\r\nDie werkt full-duplex, maximaal 200 of 250 mbit maar dat moet je met een korrel zout nemen. Dat zal wel een stukje lager uitvallen.\r\n\r\nIk las net dat je ze ook met 500 mbit ziet afgebeeld. Maar da\'s 250 mbit full-duplex bij elkaar opgeteld, 2x250=500 dus feitelijk gewoon 250 mbit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...