Ga naar inhoud

USB-harde schijf op router vinden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een USB-harde schijf op mijn Airport-router aangesloten, alles werkt, kan lezen en schrijven, maar ik wil via mijn ASUStablet ook op de NAS komen. Dit lukt niet, er is nl geen IP-adres te vinden. (met IP-scan gecontroleerd)\r\n\r\nIk zit in de zelfde werkgroep als de overige PCs.Hoe kan ik nu die NAS bereiken?\r\n\r\n\r\nXotha
Link naar reactie
Een USB-harde schijf is geen NAS en een Apple Airport heeft toch zelf al een harde schijf, zo niet dan moet je in de Airport de schijf bereikbaar maken dat betekend dat je in het USB gedeelte instellingen moet veranderen wat ook gewoon in het boekje wat in pdf op de CD staat, welke bij de Airport word geleverd[QUOTE]Tijdens de installatie (de configuratietool is er voor zowel Windows als OS X) biedt TimeCapsule aan of het de instellingen van het bestaande netwerk over moet nemen of zelf opnieuw geconfigureerd moet worden. Dat gaat tijdens de test bijna vlekkeloos; apparaten die gebruik maken van hetzelfde netwerk moeten wel opnieuw aangemeld worden, zij het met hetzelfde wachtwoord.\nOm nieuwe gebruikers toe te voegen die de schijf kunnen benaderen, kun je er voor kiezen om losse accounts te maken, maar ook om de netwerkschijf zelf een algemeen wachtwoord te geven. Even terzijde: voor een netwerkschijf is de TimeCapsule aangenaam stil en je kunt er ook nog een usb-printer aan hangen. En er zit een groen/geel lampje aan de voorkant. Groen is goed, geel betekent opnieuw instellen.[/QUOTE] [URL=\"http://support.apple.com/kb/DL1391\"]AirPort Utility 5.5.3 for Windows[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...